- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
Na ilyenem sem lesz... egyébként kíváncsi leszek, milyen képeket köp majd ki magából
-
-
polika
senior tag
Veszel egy mamiya RB67-et 100eftért meg 10 talicska filmet a matradék zséből, és jobb képeket csinálsz diára vagy negára mint a digivel. Nagyobb a "szenzor" szebbek lesznek az éles/életlen átmenetek.
-
polika
senior tag
Ez ebben a formában nem igaz Pl itt szegeden tudok vagy 5 helyet ahol hívnak, filmet nagyon sok helyen árulnak, bár igaz roll filmet csak 3 helyen itt szegeden és inkább pestről rendelek mert jobbak az árak, de tény és való hogy szegény forte is becsukta a kaput. Szal marad a fuji, ilford, kodak a jó minőségű roll filmek terén. És való igaz rendes analóg levilágítás már kevés van, és ahol van ott is sok helyen kidobálták a nagy méretű tálcákat mert nincs már igény rá, szal marad az otthoni laborálás, nagyítás. Viszont a jó hír hogy egy egy leselejtezett nagyítógéphez jó áron hozzá lehet jutni
-
Depression
veterán
Buta kérdés, de egy ilyet mire lehet használni?
A szép néniket úgyis agyon Photoshopozzák, kétlem, hogy kellene oda ekkora felbontás. Mást meg nem tudom, hogy mit lehet úgy lefényképezni egy stúdióban, amihez ekkora felbontás kellene. Persze én nem vagyok járatos ilyen téren (semmit nem tudok róla), épp azért kérdezem.
Talán tájfotókhoz, mint a múltkori 45gigapixeles, vagy rovarokat, de stúdióba?Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
Cassidey
senior tag
válasz Depression #9 üzenetére
Fashion fotozashoz siman! Jopar fotos dolgozik Hassy-val pl, ha youtube-on belenezel barmelyik ANTM reszbe szinte mindig azt fogsz latni. Persze sokan dolgoznak dslr-ekkel de igencsak jelen van a kozepformatum, pl Lagerfeld is azzal fotozza a reklamanyagokat. Targy es still life fotokhoz meg. Es tajkep persze. Rovarokat nem.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
ROBOTER
addikt
"A mai gépek 9 Fé-t tudnak (ennyi a szilícium fotodióda érzékenysége)"
Boci-boci tarka, se füle se farka.
Az érzékenység az jelentheti azt, hogy adott megvilágítás hatására mekkora töltés halmozódik fel rajta. Illetve jelentheti ennek leszármazottjait, pl. egy szabványos kimeneti szint eléréséhez mekkora megvilágításra van szükség.
A dinamika pedig a legnagyobb (beégés korlátozza) és a legkisebb (zaj korlátozza) rögzíthető jelszint hányadosa. Mindkettőre hatással van a pixel mérete. Ez a szilíciumra fogni kb. olyan, mint kólát 1 literes palackra maximalizálni, mert a kóla ennyit tud.
Minél nagyobb a pixel mérete, annál nagyobb az elérhető dinamika azonos technológia mellett.
-
hemaka
nagyúr
Kipróbálnám szivesen
igaz a notebook lehet meghalna egy nyers kép kovertálgatásban, és effektezésében. -
edm_orig
csendes tag
Sőt, az érzékenység azt is jelentheti, hogy te hülyeséget írsz, én ezt közlöm veled, te meg megsértődsz
Viccet félretéve, nagyon össze tetszett keverni dolgokat. A dinamikartartomány, ahogy azt írtad is, az alsó határ, ahol a fény már el kezd változásokat okozni (elektromos töltést termel, vagy kémiai változásokat okoz) (ami alatt homogén fekete), és a felső határ, ahol túlcsordul (kiég) (ami felett homogén fehér), közti különbség. Ez egy ccd-nél 9 Fé lépés, cmos-nál 8-8,5 Fé lépés. Diánál 5-7, negatívnál 10-12.
Ha megnöveljük a fotószenzor méretét, akkor kevesebb fényben beindul az elektrontermelés, de cserébe hamarabb is telítődik, vagyis a dinamikatartománya nem változik, csak az ISO szerinti érzékenysége tolódik el, az alap fizikai paraméterei semmit nem változnak. Ennek köszönhető, hogy bár a szenzorok felbontása az utóbbi időben ötszörösére nőtt, a dinamikatartomány nem csökkent az ötödére.Olvastam én is olyan cikket, ahol nagyon tudományosan bebizonyították, hogy a digitális gépek dinamikaátfogása mennyivel jobb, mint a legjobb filmeké, mégis, ha kiviszel egy kétmillás digi gépet és egy átlagos filmeset egy szép nyári verőfényes délidőben kontrasztos témát fotózni, akkor a digigéppel alig tudsz használható képet csinálni (lehet trükközni, vagy expósort lőni és hádéerezni orrvérzésig), a filmessel meg gyakorlatilag nem tudod elrontani. Akkor most hogy a 'csába van ez?
-
ROBOTER
addikt
"Ez egy ccd-nél 9 Fé lépés, cmos-nál 8-8,5 Fé lépés."
CCD és CMOS is van kamerákban 1/2.7'' -tól a középformátumig, a 100 négyzet mikrométerestől az 1 négyzetmikrométeres pixel felületig.
Mindegyiknek 9 meg 8.5 Fé a dinamikája?
Szerinted miért van a középformátumban 16 bites A/D? A 9 Fé átfogáshoz?
A mobiltelefonokban lévő CCD is 9 Fé-t tud?"Ha megnöveljük a fotószenzor méretét, akkor kevesebb fényben beindul az elektrontermelés, de cserébe hamarabb is telítődik,"
Te jesszus atya úristen! Egy mondaton belül ennyi butaság.
"Akkor most hogy a 'csába van ez?"
Úgy, hogy a film a telítődés közelében kb. annyira lineáris, mint a kínai nagy fal. A digi szenzorok érzékelési tartománya csak a legvégén lapul be, ezért nehéz a highlight recovery-vel visszaállítani színhelyesen a részleteket.
-
madgie
titán
Miért telítődne hamarabb? És honnan veszed ezeket a számokat?
Szép nyári verőfényes napsütésben meg nem sűrűn készít az ember fotókat, mert világítástechnikailag nincs sok értelme... amúgy gyerekkoromban csináltam ilyen helyzetben képeket, elhiheted, kiégett ott is az égbolt csont nélkül. Csak akkoriban még gondolkodtak a fotósok, mert drága volt a nyersanyag... most meg nyomsz egy delele-et, és kész.
-
edm_orig
csendes tag
Ti tanultatok fizikát? Meg fotóelméletet? Egyébként az állítás adott, lehet cáfolni. Tovább fikázni is lehet, csak felesleges
"Szerinted miért van a középformátumban 16 bites A/D? A 9 Fé átfogáshoz?"
A kettőnek mi köze egymáshoz? Vagy te is az a fajta ember vagy, aki ha pizzát rendel magának, azt csak hat szeletre vágatja, mert nyolcat bír megenni?
Középformátumban az elektronikával trükköznek, már amennyit elárulnak róla.Egy kis fizika: Ha kitesztek az esőbe egy 10 literes befőttesüveget és egy 10 literes lavórt, akkor melyik telik meg hamarabb? És melyikben jelenik meg előbb értékelhető mennyiségű víz?
A Fuji megoldásáról gondolom hallottatok már, az pont ugyanezen az elven működik. Két különböző méretű (SuperCCD SR II), vagy érzékenységű (SuperCCD EXR) fotodióda jelét kombinálva növelik a dinamikát. Nyilván azért, mert jó dolgukban nem tudnak magukkal mit kezdeniDe a bizonyítás lehetősége adott, ha ez a gép 12 Fé dinamikatartománnyal bír a nagy szenzorméret és a nagy fotodiódaméret miatt, akkor hány Fé dinamikatartománnyal bír egy APS-C méretű szenzoros, illetve egy 1/1,8"-os?
-
edm_orig
csendes tag
Fikagyárosoknak egy kis olvasnivaló: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5Dmarkii/page25.asp
Kezdetnek.[ Módosította: MLaca ]