Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gebriel

    veterán

    válasz feketepeti #1015 üzenetére

    A jótállás gyakorlására vonatkozó előírások 2014. április 9-i változtak meg, míg a jótállással értett termékek felsorolását szeptember 15-i hatállyal egészítették ki.

    3.1. Elsődlegesen választható igény: kijavítás vagy kicserélés

    A jogosultnak kijavításra vagy kicserélésre csak akkor nincs joga, ha
    - a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy
    - az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne.

    A kijavítási vagy kicserélési jog gyakorlásánál figyelembe kell venni a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet (1959. évi IV. tv. 306. § (1)-(2) bek.) [2013. évi V. tv. 6:159. §].

    Ha a kötelezett valamely dolog vagy munkával elérhető más eredmény létrehozására vállal kötelezettséget, a hibás teljesítésre vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell, azzal, hogy
    a) a kicserélésen a munkával elérhető eredmény részben vagy egészben való újbóli teljesítését kell érteni; és
    b) a kijavítás vagy a szolgáltatás részben vagy egészben való újbóli teljesítése - a jogosult szerződésszerű teljesítéshez fűződő érdekei figyelembevételével - a munkával elérhető eredmény létrehozásának az eredetileg vállalthoz képest eltérő módjával is megvalósulhat; az ebből eredő többletköltségek a kötelezettet terhelik (1959. évi IV. tv. 311/A. §) [2013. évi V. tv. 6:177. §].

    3.2. Másodlagosan választható igények: árleszállítás, javíttatás és elállás

    A jogosult által másodlagosan választható igények
    a) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti,
    b) a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy
    c) a szerződéstől elállhat (de jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye).

    A szerződéstől való elállás – nem jelentéktelen hiba felmerülése esetében – csak akkor jogszerű, ha
    - a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy
    - a kötelezett a kijavítást vagy kicserélést nem megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve eljárva vállalta,
    - a kötelezett a kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem végezte el, vagy
    - a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt (1959. évi IV. tv. 306. §) [2013. évi V. tv. 6:159. §].

    A Ptk. szerint a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A Ptk. mellett a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4. § (2) bekezdése kimondja, hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze

    [ Szerkesztve ]

  • Gebriel

    veterán

    válasz feketepeti #1015 üzenetére

    Tehát azon kívül, hogy érdeklődsz, hogy mikor lesz kész a telefonod, elmondhatnád, hogy mivel a javítást nem tudják teljesíteni adják vissza a pénzt vagy biztosítsanak másik készüléket.

    Ráadásul ezt a részt kiemelni is elfelejtette..
    a kötelezett a kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem végezte el, vagy

    Ha meg erre se időd, se energiád nincs, akkor nem marad más vársz türelemmel még hetekig.
    Értem én, hogy ez kifizeted a terméket, meg szolgáltatás, de hiba sajnos mindenhol előfordul.

    bubus66
    :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák