Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Noukoum #23 üzenetére

    "Az egyszerű jól bevált (mások által letesztelt, kidolgozott, kipróbált) dolgokat adják aranyáron, átcímkézve, óriási haszonkulccsal.
    Erről beszélek. Fejlesztés helyett marketingre költenek, mert tudják az adja el a terméket."

    Az Apple marketing költségvetése jóval alacsonyabb, mint mondjuk a Samsungé. Minek is költenének marketingre, ha folyamatosan hozzájuk mérik a többi piaci szereplőt?
    Lám itt egy Huawei teszt és 17. hozzászólásban már előkerül az Apple.

    Az Apple sikere nem a démoni marketing erejében rejlik, hanem alapvetően nagyon egyszerű stratégiának köszönhető.
    Kevés fajta, de prémium kategóriás termékeket adnak el igen nagy számban.
    A nagy eladási számot azzal érik el, hogy kiépítettek egy mindenkitől független, komplex ökoszisztémát a hardvertől kezdve a szoftveren át a tartalom szolgáltatásig. Azaz az apple vásárlók nem hardvert, hanem teljes ökoszisztémát vásárolnak és mivel kevés fajta termékre kell fejleszteni, a fejlesztők is az apple cuccokat tekintik referencia hardvernek, így az újdonságok is előbb jönnek ki apple eszközökre.
    Aki le akarja nyomni az apple-t, annak hardver minőségben és teljesítményben, os optimalizáltságban, szolgáltatásokban, szoftverellátottságban, stabilitástban egyszerre kellene többet nyújtania. Egy-egy paraméterben hiába vágnak az apple elé, amiatt az apple célközönsége nem fog váltani.
    A fő célpiac USA felhasználók a magas árból se érzékelnek sokat, mert a legtöbbjük befizet 150 dollárt, meghosszabbítja a mobil előfizetését még 2 évvel és máris a kezében az aktuális csúcskészülék.
    A nagy eladási volumen miatt pedig brutálisan le tudják szorítani a gyártási költségeiket (nem mindegy, hogy egy alkatrészt pár százezres vagy pár száz milliós nagyságrendben rendelsz meg), emiatt sokkal nagyobb nyereséget realizálnak kevesebb terméken, mint a konkurens gyártók.

Új hozzászólás Aktív témák