Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.

    félisten

    válasz makkmarce #377 üzenetére

    Szerintem nagyon egyszerűen meg tudnád érteni ha DXR-t értenél mivel az a modern kori PC játékok RT támogatásának az alapja ami azóta kiegészült Vulkan és Linux RT API támogatással bizonyos játékoknál.
    Tehát nem 2 pólusú ez a rendszer hanem 3. API/ hardver/ Szoftver.

    PC-n az játékok alatt működő RT alapja a DXR API aminek az első verzióját az Nvidia és a Microsoft teszt jelleggel a Turing érkezésére hozott össze. Tehát mindkettőtöknek igaza van. Valószínűleg az API fejlesztésénél a hardvergyártók és az operációs rendszer fejlesztői együtt teszik le az alapot és a szoftverfejlesztő aki majd a játékot írja miután eldöntötte melyik API-t fogja használni optimalizál a gyártók hardvereire .
    Ahhoz hogy legyen egy működő API ahhoz már szükség van bizonyos hardveres alapok tisztázására hogy egyrészről ne legyenek lehetetlen követelmények, 2 a gyártók is fel tudják erre készíteni az érkező kártyáikat különböző megoldásokkal. majd ha ez megvan azután jöhet a szoftverfejlesztők munkája a játékokkal ahol mindkettő dolgot figyelembe kell venniük ha port ha új játék akkor is.
    Az API is és a DXR verziói is ezért változnak folyamatosan mert egyre újabb ötletek jönnek hol a hardver fejlesztők hol a szoftverfejlesztők részéről.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #377 üzenetére

    De tudom mi az az RT.
    Azt nem fogod fel, hogy a többségnek PC-n és most már konzolon az RT az az amit a játékokban be tud kapcsolni.
    Az átlag user azt sem tudta mi az, amíg a DXR szabványra nem hozta ki az Nvidia az RTX szériát. A többségnek ez az RT.

    A kutyát nem érdekli, hogy 1985-ben már szekrényi gépekkel RT képet rendereltek 3 hétig.
    Itt elsősorban a real time RT lett 2016-tól elérhető ami már a játékokban is elfogadható lett a többségnek, a consumer kártyák megjelenése miatt.

    Szóval igen, az átlagnak elérhető RT addig nem létezett, sem azok az effektek amik valós számolást csináltak a játékokban, az RTX széria megjelenése előtt.

    Szóval ha már értő olvasás, akkor le eshetett volna hogy játékokról/PC/konzolokról van szó, nem pedig az RT történelméről.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák