Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    világ legjobb autója.
    igaz, nekem szíjas van belőle, de kiváló üzembiztonsággal.

    időnként azért nem árt megkergetni autópályán, illetve még egy tulajdonsága van, hogy járni kell vele. ha nem jársz vele eleget, mindenféle hülye dolog képes előmászni belőle.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz MasterDeeJay #21 üzenetére

    "Érdemes hozzá hibakód olvasót venni, kínai elm elég vagy klón opcom.": ilyen tanácsot csak olyanoknak adunk, akiket szeretnénk, ha megbüntetne a szerzői jogvédő hivatal.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz addamka #34 üzenetére

    jók ezek a legendák... nincsenek jelentős plusz költségek.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Tikakukac #39 üzenetére

    valójában az a kérdés, kinek mi az egyenleg.
    mert az tény, hogy abszolút értelemben többe kerül a v6-ot fenntartani, mint egy s4-et. első kérdés, hogy ez valakinek megéri-e. de más területeken meg spórolhat a v6-tal az s4-hez képest, illetve forintosíthatja az élvezet faktort is.

    a v6-ot szerintem csak egy dolog nyomhatja le összességében: a v8 :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Tikakukac #41 üzenetére

    "V6 kaliberű dolog ehhez képest lapáttal eszik tömítést és egyéb katrancokat ": hogy csinálja? kieszi a mellette parkoló autókból a tömítéseket? merthogy én nem lapátoltam bele, az biztos.
    2005. májusában vettem a v6-omat, ami nemsokára 14 év lesz, észrevettem volna, ha ennyi idő alatt lapátolni kell.

    szerintem hagyjuk a legendákat, beszéljenek a saját tapasztalatok.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Tikakukac #43 üzenetére

    na ez egy korrekt ferdítés volt.
    a vectrában független hátsó felfüggesztés van, tehát több és drágább futómű alkatrész kell bele, mint a merevtengelyes g astrába. de nem a v6 miatt, hanem a vectra miatt, mivel az 1.6-os vectrában is ez van, meg abban is, amiben szintén 1.6 az egyik hengersor.
    tehát ne kenjük a v6-ra azt, ami nem a v6 miatt van benne.

    "A V6 meg a sor4 között pusztán valszám miatt is többet hamizik meg alkatrészből.": pontosan miért is? ha ugyanolyan minőségűek az alkatrészek a motorban v6 és s4 esetén is, akkor elvileg ugyanolyan eséllyel romlik el, de mivel a v6 lényegesen kevesebbet forog, ezért összességében nem lesz több a megtett kilométerre vetített hibája, mint az s4-nek. ráadásul a v6, mivel erősebb, erősebb alkatrészekből áll, így ha nem használod ki mindig az erejét, akkor kisebb terhelésen megy, mint egy s4. ha egy v6-os vectrával olyan dinamikusan közlekedsz, mint egy 1.6-os g astrával, akkor fele terhelést kap a motor, mint az s4-ben. na jó, kicsit többet, mert a vectra nehezebb.

    nem tudom az 1.6-os g astrában mennyi az olaj töltet, a v6-os vectrában 4.5 liter. ugyanolyan olaj megy bele mindkettőbe, semmi extra. ha az 1.6-os g astra motorja 105.5 lóerős lenne, akkor lenne pont ugyanannyi a literteljesítménye, mint a v6-os motor. szóval egyik sincs túlhúzva.

    szerintem csak akkor soroljátok a v6 hátrányait, ha akartok egy jó estét szerezni nekem, mert jókat fogok röhögni a hülyeségeken. a v6-nak szerintem egy nyilvánvaló hátránya van, aki 0 kilométeresen kigurítja a szalonból, az a kasszánál szív egy embereset. én harmadik tulajként vettem a sajátomat 2005-ben, én jól jártam. és azóta is szeretem, csak egy-két mekkmester szerelő hoz felhőt néha az égre.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Tikakukac #45 üzenetére

    "Vegyünk akkor egy optimális világot, menjen azonos időben tönkre minden.": de mi számít időnek?
    például a gyertya: vegyük üzemelési időnek azt, hogy x darab gyújtást képes rendesen megcsinálni, utána cserélni kell. s4 esetén 3000-es motorfordulatszámmal mész, v6 esetén meg 2000-rel. tehát s4-es motorban a kevesebb gyertyának többször kell gyújtania ugyanolyan távolság megtétele esetén.

    "Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat": ez mit jelent? megnéztél egy csomó katalógust, webshopot meg ilyenek és tisztában vagy az árakkal? bizonyítás nélkül elhiszem neked. én meg számlán látom az adott alkatrész árát, és a szervizben a kasszánál kessben kinyomom a fenntartási költséget. melyik az autentikusabb infó? hint: nem a tied.

    summa summárum: igen, a vectrám többe került, mint egy g astra. de nem ezen vitáztunk, hanem azon, hogy jelentősen többe került-e? szerintem nem. ráadásul azt is bele kellene venni a vitába, hogy amellett, hogy többe került, nyújtott-e több szolgáltatást az astrához képest és ennek beszámításával mi a helyzet? az a helyzet, hogy ABSZOLÚT MEGÉRTE.

    egy utolsó példával teszek még egy próbálkozást, hogy a fafejűek is megértsék: a gyerekem gyakran rosszul volt az astrában, a vectrában meg sose. ez egyrészt a nagyobb tengelytáv, másrészt a jobb hátsó futómű miatt volt. és közben drágább a vectra hátsó futóműve. akkor most megéri a drágább futómű, vagy megéri spórolni a futóművön az olcsóbb autóval úgy, hogy nagy családi bulira úgy érkezel meg, hogy félúton nyakonhánytak, lőttek a fodrászos frizurának, sminknek, és el is késtél, mint állat, mert egy parkolóban suvickoltad a télikabátot? na melyik éri meg?

    félreértés ne essék, ettől az 1.6-os g astra nálam egy kiváló, etalon autó. mindenkinek tudom ajánlani.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Tikakukac #47 üzenetére

    "Ez azt jelenti, hogy ha fejtetőn pörögsz is többe kerül fenntartani egy V6-ot, mint a sornégyet.": ezt nem is tagadta soha senki, a mértékével van vita, meg azzal, hogy megéri-e. vagyis olyanon kezdtél el vitatkozni, ami előtte nem volt téma.

    "Mármint relevánsabb az egy autóra kifizetett összeged annál, mint amit 1:1 alkatrész értékben összevetek Excelben a kisebb motorossal szemben?": igen. például excelből nem derül ki, hogy mennyi időnként kell egy adott alkatrészt cserélni. összevetheted például a hengerfej tömítések árát. de azt, hogy mennyi időnként van rá szükséged, szintén megtalálod a katalógusban?

    egyébként szerinted nekem mi a releváns? hogy azt állítod, hogy lapátolni kell a mindenféle tömítéseket az autóba (lásd #41) vagy az, hogy megkapom a számlát és kifizetem? tudod, ilyenkor szokták emlegetni a fotelfizikustól kezdve a kanapéközgazdászon át a többi hasonló szobatudóst. egy kibic beszólásai soha nem fognak többet jelenteni, mint a saját tapasztalatom.

    "Még mindig nem ez volt a vita tárgya.": tévedsz, nem ez volt a vita tárgya. az volt a vita tárgya, hogy jelentősen több-e, és megéri-e. lásd pl. #40-ben ezt írtam: "mert az tény, hogy abszolút értelemben többe kerül a v6-ot fenntartani, mint egy s4-et.": akkor konkrétan min vitatkozol?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Tikakukac #49 üzenetére

    "Mikor fizeted a számlákat tudod mennyit fizetnél a kisebb verdára?": #17.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák