Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kavalkád

    aktív tag

    válasz vicze #4 üzenetére

    igen, ez a vállalkozások egyik alapköve, a profit termelése. jól csinálja.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #4 üzenetére

    "Tesla 2022 Q1-ben 4milliárd felett lesz a nyeresége és a gross margin továbbra is 30%. Tehát a Tesla áremelések is full kamuk és puszta nyerészkedés semmi más."

    Szerinted ha egy cégnek nőnek a költségei miközben emelt áron is elkelnek a termékei, akkor a profitjából kellene engednie, mert... mert?
    Lehet, hogy sokkolóan hat a hír, de a Tesla - akár csak az összes többi autógyártó - nem szocialista tervgazdasági alapon működik, így ha valamin nyereséget tud termelni, akkor nyereséget fog termelni.

    "A hazudozást? Igen azt mindenképp nagyon jól!"

    Mármint mi a hazudozás? Szerinted nem nőttek az autógyártás költségei?

  • Joci10

    őstag

    válasz vicze #4 üzenetére

    Egy véletlen keresés eredménye: [link]
    "A nyersanyagok árai amúgy is emelkedőben voltak, az orosz-ukrán konfliktus azonban úgy néz ki, hogy új lökést ad a folyamatnak. Nemrég a nikkel és az alumínium ára is rekord magasságba emelkedett, mivel a vállalatok az Oroszországból származó export lehetséges megszakadásától tartanak. A lítium ára szintén emelkedik, és az év eleje óta több mint kétszeresére nőtt.
    A Benchmark Mineral Intelligence adatai szerint az orosz Nornickel bányavállalat felel az akkumulátorokban is használt, magas tisztaságú nikkel globális kitermelésének 20 százalékáért. Oroszország emellett az akkukban használt alumínium előállításában is nagy részesedéssel rendelkezik.
    [...]
    A vásárlók árérzékenységét mutatja, hogy az OC&C tanácsadó cég egy 2021-es, amerikai, kínai és más nemzetiségű vásárlók körében végzett felmérése szerint az emberek több mint fele nem hajlandó 500 dollár, azaz mintegy 180 ezer forint plusz összeget kiadni egy elektromos autóért. Ez az áremelkedés csak részbeni átadására kényszerítheti az autógyártókat.
    Erre szolgál példával az elektromos SUV-kat és pickupokat fejlesztő amerikai Rivian, ami nemrég ötödével próbálta emelni autói árát, azonban a már befogadott megrendelések esetében lemondott erről, miután a lépés heves reakciókat váltott ki vásárlóiból, akiknek egy része el is állt rendelésétől.
    [...]
    Az, hogy az áremelkedést csak részben fizettethetik meg a vásárlókkal, azt jelenti, hogy az autógyártók kénytelenek lesznek lenyelni az akkumulátorelőállítás növekvő költségeit. Ez különösen igaz a startupokra, amik nem rendelkeznek elég alkuerővel ahhoz, hogy beszállítóiknál alacsonyabb árakat harcoljanak ki."

Új hozzászólás Aktív témák