Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    válasz joysefke #239 üzenetére

    Az Mi pont azért kell, hogy legyen hova tolni a nehézséget, legyen kihívás MultiPlayer mód nélkül is.
    Az SP játékok 95%-ában csak egy vicc a "veteran" mód, csak időhúzás történik azzal, hogy 3x több lőszert kell összeszedni ahhoz, hogy 3x nagyobb damage-t tudj okozni az ellenfeleknek.
    Attól hogy nem vagy Pro, ha gondolkozol kicsit és a rendelkezésre álló eszközöket jól használod fel, meg lehet osztani és egyenként megdolgozni az ellenfeleket. És a félelmetes Mi legyőzhető.
    Lehet hogy 3x annyi időt, meg sok próbálkozást kíván, de legalább izgulsz egy kicsit, hogy most sikerül-e túljárni az "eszükön".
    A stalker Ai-life találmányával Master fokozaton, Input exclusive módban igen közel van ahhoz, amivel bele lehet MP mecs közben futni szebb napokon. Csak az SP-ben nincs lag, nincs tick-rate, és idegesítő kempereket sem kell 5 percenként le-kurv@@nyázni, sokkal tovább marad érdekes, élvezetes :U

    (#240) worxland: 1: Én a feladatkezelőben 25db task prioritását állítom át indulás után, az magában 100db kattintás.
    2: nem ez a szitu, hanem addig a 10ms-ig nem látod mozogni az egeret.
    3: OK, ha lesz lehetőségem ITX lapba 128GB cl14-es memóriát belerakni, mindenképpen.
    4: Nem az +1ms vagy +10ms fix delay-el van gond, az idővel megszokható, hanem azzal, hogy 0-10ms között bármilyen értéket vehet fel, esetről esetre változik a késés.

    [ Szerkesztve ]

  • Huntszy

    tag

    válasz joysefke #239 üzenetére

    ( #244 ) Ez fentebb már kb ki lett vesézve. Itt jobb MI alatt nem a skynetet értjük. Egy script is lehet annyira túlhúzva h esélyed se legyen ellene, persze, hogy az MI-t is be lehet úgy állítani. Itt a cél nem az, hogy a játék legyen lehetetlen hanem az, hogy legyen élethűbb ha akarod (tehát legyen állítható).

    Például mind találkoztunk már olyannal RTS-ben (mármint aki játszik vagy játszott RTS-el), hogy normal fölött a gép úgy oldotta meg, hogy legyen nehezebb, hogy egyszerűen csalt. Minél messzebb kerültél a normáltól annál jobban. Kapta az ingyen nyersanyagot, gyorsabban jöttek ki a katonák a barrackból stb. Szerintem nem olyan lehetetlen kérés az, hogy úgy legyen egy ellenfél erős egy RTS-ben, hogy nem szétcsalja magát hanem egyszerűen csak strategikusabb. Összességében nem lenne tőle nehezebb a játék mint most, egyszerűen csak élethűbb. Mert nem azért nehéz mert ő 2x szorzóval bányászik hanem mert egyszerűen jobban osztja a nyersanyagait, mozgatja az egységeit, keresi a rést rajtam stb.

    FPS-ben is volt róla szó h MI alatt nem arra gondolunk, hogy mindig mindent tud a gép és egyként mozgatja minden katonáját. Ne legyen a gépnek wallhackje, valóban kelljen látnia engem ahhoz, hogy észrevegyen. Tényleg kelljen hallania engem. Ahogy írták miért mozogna egyként, attól, hogy minden ellenfél gépi karakter még nem kell úgy viselkedniük mintha tényleg egy agyuk lenne. Egy modern játéknál még oké hisz ott a rádió (amit tök jó, hogy felvetettek, hogy meg is lehet zavarni). De mondjuk egy I/II. VH-s vagy korábbi játékban még nem lógott a fülükben hangszóró, tök indokolatlan, hogy a pálya két végében levő egységek szinkron mozogjanak rám. Attól h megvan a lehetőség rá nem kell élnie a készítőknek vele. itt is lehet élethűbb úgy, hogy nem lesz tőle lehetetlen. FPS-nél tipikus, hogy úgy nehezebb a játék, hogy egyszerűen több ellenfél van, gyorsabban respawnolnak, nagyobbat lőnek. Miért sebez ugyan az az ólom darab többet most mint egy csúszkával lentebb? Miért 12 őr őriz egy ajtót 2 helyett mint korábban? Mi lenne ha ugyan úgy 50HP-t venne le egy test találat mint korábban, ugyan úgy 2 őr lenne az ajtó előtt. Egyszerűen csak okosabbak annál, hogy kirohannak a mező közepére egyenként meg stb.

    Meg lehet itt találni a balancet, hogy ne skynet legyen az ellenfél de ne is kelljen olcsó trükkökhöz folyamodni h legyen kihívás. Senki sem szeret lehetetlen játékot játszani (a kevés catmario, flappy bird és cuphead rajongónk kívül), de szerintem egy jó MI-el minden egyes régi olcsó trükk helyébe egy kicsit lehet csavarni az MI-n amíg nehézségre ugyan ott nem leszünk csak olcsó trükkök nélkül.

    Akik pedig a WOT-ot hozzák fel mint példa: Ne feledjük, hogy ha egy játékban sok az ellenfél akkor általában: a) te sem egyedül vagy hanem vannak gépi társaid. Ahogy az ellen úgy a gépi társaid sem idióták lennének. Ugyan úgy nem futnának ki ők sem a mező közepére és sokkal élethűbben reagálnának mondjuk a te "cover me" meg "need backup" parancsaidra, lenne értelme használni őket. Ha meg sok az ellen de egyedül vagy egy játékban (pl újabb AC-k) ott meg azért a te karakteredned minden esetben lényeges előnye van a géppel szemben, ez ugyan úgy megmaradna.

    [ Szerkesztve ]

  • Tetsuo

    aktív tag

    válasz joysefke #239 üzenetére

    Hát, el tudnám viselni, ha egy bot megvizsgálná az adott helyszínt, röppályát, töltényhüvelyeket, lábnyomokat stb., majd megbecsülné, mi célból haladtam adott helyre és a következő pályarészen ezek alapján próbálna csapdát állítani, én meg félrevezethetném...
    Vagy az egyik társam áruló lenne, információkat ad a csapatról, emiatt kotnyeles lenne, ami gyanús lehet ha figyelek rá, majd kinyomozom és lefülelhetem.
    Háborús helyzetekben nem előre megírt történetek mentén, hanem az ellenfél valódi stratégiája alapján haladnának az események, mint tábornok gondolkodna az AI, figyelembevéve azokat a paramétereket, amit egy valódi tábornok is figyelembevenne, hasonló hibapalettával természetesen - ettől lenne emberi.

    Konkrét példát nem tudok mondani adott játékból, mert sok-sok éve nem játszottam, de nem a quakes ugrálásokra gondoltam az AI-t emlegetve. ;)

  • Tetsuo

    aktív tag

    válasz joysefke #259 üzenetére

    Éppen ezért vacak a buta MI vagy a scriptes megoldás: csupán a régi "kvarcjátékok" tuningolt változata. A #249-ben Huntszy leírta a lényeget.

  • Huntszy

    tag

    válasz joysefke #263 üzenetére

    Szóval eljutottunk oda, hogy bárki aki más véleménnyel van a gépi ellenfelek intelligenciájával kapcsolatban mint te az csak egy tucat "szoftverprojekt ügyfél" aki csak követelőzik de fogalma sincs mit akar. De hál' Istennek te tudod, hogy mi az amit mindannyian keresünk egy játékban valójában így el tudod nekünk mondani.

    Ok.

    Azthiszem ettől a ponttól kezdve lett parttalan bármiféle vita a témával kapcsolatban.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz joysefke #263 üzenetére

    A hír arról szól, hogy extra erőforrás fog a házhoz állni, azt fejtegetjük, hogy, mire lesz ez jó. Ezért jussunk már egy picit túl azon - legalább elméleti szinten -, hogy most, a jelenlegi képességekkel-erőforrásokból mire vagyunk képesek.

    És azt, hogy lesz-e valaha értelme Z!-be eljutni, azt meg ne a fejlesztő mondja már meg, akinek jelenleg A-C-ig terjedő a képességével és eszközeivel még a D-be vezető útvonalon való elgondolkodás is fizikai fájdalmat okoz.
    Mi meg azon csodálkozunk, hogy nincs progresszió?!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák