Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Huntszy

    tag

    válasz joysefke #239 üzenetére

    ( #244 ) Ez fentebb már kb ki lett vesézve. Itt jobb MI alatt nem a skynetet értjük. Egy script is lehet annyira túlhúzva h esélyed se legyen ellene, persze, hogy az MI-t is be lehet úgy állítani. Itt a cél nem az, hogy a játék legyen lehetetlen hanem az, hogy legyen élethűbb ha akarod (tehát legyen állítható).

    Például mind találkoztunk már olyannal RTS-ben (mármint aki játszik vagy játszott RTS-el), hogy normal fölött a gép úgy oldotta meg, hogy legyen nehezebb, hogy egyszerűen csalt. Minél messzebb kerültél a normáltól annál jobban. Kapta az ingyen nyersanyagot, gyorsabban jöttek ki a katonák a barrackból stb. Szerintem nem olyan lehetetlen kérés az, hogy úgy legyen egy ellenfél erős egy RTS-ben, hogy nem szétcsalja magát hanem egyszerűen csak strategikusabb. Összességében nem lenne tőle nehezebb a játék mint most, egyszerűen csak élethűbb. Mert nem azért nehéz mert ő 2x szorzóval bányászik hanem mert egyszerűen jobban osztja a nyersanyagait, mozgatja az egységeit, keresi a rést rajtam stb.

    FPS-ben is volt róla szó h MI alatt nem arra gondolunk, hogy mindig mindent tud a gép és egyként mozgatja minden katonáját. Ne legyen a gépnek wallhackje, valóban kelljen látnia engem ahhoz, hogy észrevegyen. Tényleg kelljen hallania engem. Ahogy írták miért mozogna egyként, attól, hogy minden ellenfél gépi karakter még nem kell úgy viselkedniük mintha tényleg egy agyuk lenne. Egy modern játéknál még oké hisz ott a rádió (amit tök jó, hogy felvetettek, hogy meg is lehet zavarni). De mondjuk egy I/II. VH-s vagy korábbi játékban még nem lógott a fülükben hangszóró, tök indokolatlan, hogy a pálya két végében levő egységek szinkron mozogjanak rám. Attól h megvan a lehetőség rá nem kell élnie a készítőknek vele. itt is lehet élethűbb úgy, hogy nem lesz tőle lehetetlen. FPS-nél tipikus, hogy úgy nehezebb a játék, hogy egyszerűen több ellenfél van, gyorsabban respawnolnak, nagyobbat lőnek. Miért sebez ugyan az az ólom darab többet most mint egy csúszkával lentebb? Miért 12 őr őriz egy ajtót 2 helyett mint korábban? Mi lenne ha ugyan úgy 50HP-t venne le egy test találat mint korábban, ugyan úgy 2 őr lenne az ajtó előtt. Egyszerűen csak okosabbak annál, hogy kirohannak a mező közepére egyenként meg stb.

    Meg lehet itt találni a balancet, hogy ne skynet legyen az ellenfél de ne is kelljen olcsó trükkökhöz folyamodni h legyen kihívás. Senki sem szeret lehetetlen játékot játszani (a kevés catmario, flappy bird és cuphead rajongónk kívül), de szerintem egy jó MI-el minden egyes régi olcsó trükk helyébe egy kicsit lehet csavarni az MI-n amíg nehézségre ugyan ott nem leszünk csak olcsó trükkök nélkül.

    Akik pedig a WOT-ot hozzák fel mint példa: Ne feledjük, hogy ha egy játékban sok az ellenfél akkor általában: a) te sem egyedül vagy hanem vannak gépi társaid. Ahogy az ellen úgy a gépi társaid sem idióták lennének. Ugyan úgy nem futnának ki ők sem a mező közepére és sokkal élethűbben reagálnának mondjuk a te "cover me" meg "need backup" parancsaidra, lenne értelme használni őket. Ha meg sok az ellen de egyedül vagy egy játékban (pl újabb AC-k) ott meg azért a te karakteredned minden esetben lényeges előnye van a géppel szemben, ez ugyan úgy megmaradna.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák