- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
Új hozzászólás Aktív témák
-
azt írja az outsider a cikkben, hogy átállás tisztább, zöldebb autókra. megint visszajön a dízel?
meg hogy az elektromos töltése drágább lehet, mint a benzin. nem tudom, miért nem követed a világot, de amikor egy nagy konyhaszekrény 22-27 KWh/100km-t fogyaszt autópályán és 350-500 forint/KWh között lehet gyorstöltőn tölteni, akkor miről is beszélsz?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz kikikirly #18 üzenetére
a villanyt nem olcsóbb üzemeltetni, főleg úgy, hogy még nem rakták rá a jövedéki adót. de majd azt is. egy nagyobb testű autó a tavaly nyári ionity gyorstöltő árakon nagyjából 1050 forintos benzinárnak megfelelő költséget produkál.
az, hogy azonnal rendelkezésre áll a nyomaték, jelentsen ez bármit is, max. annyit jelent, hogy a jelenlegi beetetési fázisban vannak olyan villanyautók, amik indokolatlanul sportosra vannak hangolva. aminek az az eredménye, hogy védelem nélkül már a második padlógázzal is kinyírnád az autód. meg vannak olyan villanyautók, amiket már hétköznapi szintre hangoltak (pl. opel corsa e), azok meg döglöttek, mint egy reumás lótetű.
ez a megállás mantra is csak mentegetőzés, hogy úgyis meg kell állni. nem, nem kell. benzinessel nem kell. dízellel meg pláne, egy takarékosabb dízellel ezer kilométert mehetsz tankolás nélkül. A 200-250-300 kilométeres hatótávúnak hazudott villannyal meg másfél óránként megállhatsz pályázáskor. és utána vagy van szabad töltő, vagy nincs, vagy működik, vagy nem.
lehet, hogy azoknak, akik városban vagy agglomerációban élnek, jó a villanyautó, ha tudják olcsón tölteni. nekem biztosan nem lesz villanyautóm a mostani benzines helyett. de legalábbis addig, amíg egy Debrecen-Pest távot rendes tempóban nem lehet megtenni úgy, hogy Pesten valami központibb helyen tutti töltési és parkolási lehetőség legyen.
azt nyugodtan kijelenthetjük, hogy 2022 nyarán a villanyozáshoz szükséges infrastruktúra egy káosz. a villanyozás minőségét nagyban tudná emelni, ha rendet vágnának a rendszerben (és ehhez magát az autót alig, az akkumulátortechnológiát meg szinte semennyire sem kellene fejleszteni, vagyis nem technológiai akadálya van, hanem a menedzserek között kellene rendet vágni... katanával... ).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ugye érzed, hogy milyen szép terelést mutattál be?
az eredeti hozzászólásra helyesen felteendő "miért akarsz KÉZI váltót egy villanyautóba" kérdés helyett feltetted a miért akarsz váltót egy villanyba. azért akar <nincs jelző> váltót, mert hatékonyabb vele a villanyautó.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz lionhearted #86 üzenetére
nyilván a porsche fud alapján meg ilyesmi fejleszt autót.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
miért gondolja mindenki, hogy a villanyautót olcsóbb szervizelni?
betolod a benzinesedet a sarki mekkmesterhez, megcsinálja gombokért.
betolod a villanyosodat a sarki mekkmesterhez, szó nélkül elzavar. betolod a márkaszervizedbe, ott szépen elmagyarázzák, hogy a villanyos szereléséhez külön szerszámok, műszerezettség kell, spéci szakvizsgázott szerelő, stb. stb. ilyenkor két eset fordul elő: közlik, hogy ez nekik nincs, mehetsz, vagy közlik, hogy oké, van, csak 3x munkadíjért és 35 hét a várakozási lista.szerk: egyébként meg az üzemeltetési költségekről annyit, hogy jelenleg a villanyautó üzemeltetésén brutális dotáció van. azért olcsó, mert részt veszel a politikusok választási kampányában, akik azzal kábítják a választókat, hogy ők milyen zöldek, cserébe a jelenleg elenyésző mennyiségű villanyos extrém kivételezett. majd nem lesz az és akkor jön a döbb.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz leslieke #123 üzenetére
jól fogalmaztál, számokat közöltél, nem információt.
nem írtad meg, melyik milyen autó, milyen munkákat csináltak rajta, stb.
még annyit se legalább, hogy egy kategória-e vagy sem.
ha lenne egy lambóm, biztos több lenne rajta az éves szervizköltség, mint egy leafen.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
tehát az a javaslatod, hogy:
1. az egyébként is szűkös akku kapacitásból gyártsunk még pluszban egy csomót, ami "forgóeszköz" lenne a töltő-beszerelő pontok között?
2. mondjuk az m3-as geleji pihenőjében levő shell kútra hordjanak ki napi párszáz akkumulátor-csomagot, sokszáz tonna tömeggel?
3. jelenleg a kutasok képzettsége nem túl magas. őket képezzék ki magasfeszültségű technikusnak?
4. a benzinkúton, ahol egyébként jelentős mennyiségű benzingőz van, szórakozzanak 800 voltos, néhányezer amper leadására alkalmas öngyújtókkal?
5. nem kellene a háztartásokba elvinni az áramot, ami egy drót kihúzását jelenti és akkor 50 évre meg van oldva, hanem naponta többször cipeljék az akksit valahova tölteni és vissza...szerintem ennyiből is látszik, hogy ez nem jó ötlet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
az fog történni, hogy a benzinesben több rezsióradíj lesz, alacsonyabb áron, míg a villanyosban kevesebb, magasabb áron.
folyadékokat a villanyosban is illik cserélni, fékfolyadékot, hajtóműolajat illik. féket a villanyosban is kell, mert ha nem kopik el, akkor elrozsdál. az akku temperáló rendszer, a hőszivattyú a benzinesben nincs. továbbá nincs teljesítményelektronika, 1000 amperekre hitelesített szigetelésű kábel se.a hibakódokról meg annyit, hogy ott van szakszerű köztes megoldás. tehát azért, hogy technológia-helyesen kiüssenek egy hibát az autódból, nem kell márkaszervizbe menni. persze nem kiciócó kínai elm323 obd olvasót kell venni kétezeré', hanem meg kell venni a rendes bosch műszert, de az csak 1-2 millió forint, ami egy szerviz költségszintjén nem pénz.
a töltés most sem esne jól, például Magyarósi videójában lehetett látni, hogy 22-27KWh-t fogyaszt 100-on egy villany suv, és az autópálya mellett 350 ft/KWh-ért rémálom adminisztrációval tankolt. az, hogy dekkolsz egy autópálya parkolóban, nézed a töltőn az előtted váró sort, vagy szívsz a mindenféle fostos regisztrációval, számomra visszataszítóvá teszi a rendszert. és az, hogy az adminisztráció ennyire elcseszett, az nem technológiai kérdés, mert ahhoz mindenünk megvan, hanem menedzseri ostobaság.
ismétlem magam: a villanyautózáson jelenleg brutális dotáció van. ha ez megszűnik, a villanyautózásnak lőttek egy pukkantósat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ha már álmodozásból hülyeségeket beszélünk:
annyi mindenhez igazítjuk a napirendünket, autó töltéshez miért ne lehetne?egy ideális világban az történne, hogy a villanyautósok nagyobbik része este hat körül hazaér és feldugja a töltőre a kocsiját. A kocsija elkezd visszatáplálni a hálózatba, úgy este 10-ig. Amikor a népek fokozatosan elmennek aludni, akkor meg, ahogy a fogyasztás átmegy lapályba, fokozatosan elkezdik elindítani a töltést, és reggelig tölt. A reggeli csúcsidő kezdetét (=lapály végét) meg lehetne szabályozni a munkaidő kezdetével.
egy nagyobb teslában több napi teljes fogyasztásom van. simán elvinné a családot három, de akár 5 napig is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz Döglött Róka #196 üzenetére
kétségtelen tény, hogy mindig ilyen jelzőket kapok, hogy agymenés, meg trollkodás, amikor olyasmit írok, amiről a másik nem hallott még. de nem én vagyok troll, hanem ő tájékozatlan.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
én még soha nem láttam olyat, hogy fékfolyadékot vízmentesítettek volna. mindig, ismétlem, *MINDIG* kipumpálják a régit a teljes rendszerből, és közben feltöltik újjal. erre persze lehet nagyzolós szlengben azt mondani, hogy vízmentesítik, hiszen a víz is kikerül belőle.
b-s rekuperálásnál simán van, hogy tönkremegy a fék, mert nem használják.
Szerintem meg nincs minden autóban hőszivattyú. Másrészt ha az akksicsomagok köré is be van vezetve a hűtőközeg, az nyilván bonyolultabb, mint egy sima klíma.
ne aggódj, én is tudom, hogy a szigetelésnél a feszültség az egyik mérőszám. de azért fogadd el te is az állítást, hogy kicsit másképp szigetelnek egy kábelt, amin max. 1 amper megy, meg másképp, amin 1000, már csak a melegedés miatt is.
szerk: "Van több gyártó is, amelyik gondozásmentes hajtóművet tud gyártani": én csak olyan gyártókat láttam eddig, akik azt állították, hogy tudnak gondozásmentes hajtóművet gyártani, meg élethosszig sebességváltót, meg élethosszig motort 30 ezer kilométeres olajcsere intervallummal. és kiderült, hogy nem. *SEMMIT* nem hiszek el egy gyártó marketingesének se. A keresztnevét se.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz 7Heads Drago #234 üzenetére
értem, tehát a tömeg szempontjából szerinted mindegy, hogy azt a max. 60 liter benzint, nagyjából 0.7-0.8-as sűrűséggel, amit én bele tudok tankolni az autóimba, kb. 50 kiló, azt mozgatják, vagy egy 800 kilós akkupakkot oda-vissza. fogalmazzunk úgy, hogy még dolgoznod kellene ezen a gondolaton. vagy legalábbis az eredeti felvetőjének dolgoznia kellene rajta.
A vezeték nem tétel. Különös tekintettel a lakótelepekre, ahol közműalagútban van minden vezeték. Ha hirtelen úgy gondolja a delejszolgáltató, hogy nagyobb vezetéket akar behúzni, akkor simán behúzza. Tudom, mert én is csináltam, igaz, én kábeltv dróttal. Ha az eon rendesen rákészülne, emberrel is, dróttal is, géppel is, akkor itt a környéket egy hét alatt újra lehetne kábelezni. Debrecen panelházas övezeteit egy nyár alatt újra lehetne drótozni.
A családi házas terület egy fokkal nehezebb, de az sem kivitelezhetetlen. A szolgáltató nyilván nem fog új berendezésbe fektetni, amíg ilyen a szabályozási környezet. (ennél finomabban nem tudom leírni, hogy köcsög a kormány).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"De ki fog utángyártani egy rég megszűnt speciális IC-kből álló komplex áramkört, és felprogramozni?": C64-et (tuningolt verzióban) utángyártottak fpga-val. szerintem sokan megtennék.
például a vectrámban a legkomolyabb áramkör az ecu. Azt lehetne pótolni versenyzéshez gyártott programozható ecuval.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
érdekes módon nekem volt időnként bajom az autóimmal, de a vezérlőelektronika (már ha az ecu-ra gondolunk) az konkrétan egyikben se halt meg. és szenzorból se sok pusztult el, de abból mutatóban azért volt.
az tény, hogy az utólagos beépítések, pláne a nem megfelelő forrásból származók, tudnak vicces dolgokat csinálni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz 7Heads Drago #252 üzenetére
értem, tehát ha leborul a paletta, akkor a rajta levő vezérlő, ami esetleg már be volt csomagolva, tönkremegy.
ezek után ezt a vezérlőt bazi nagy csavarokkal koppra ráfeszítik a v6-os motorblokkra, ami mocskos meleg, és minden főtengelyfordulatnál rázkódik, hiszen nincs tökéletesre kiegyensúlyozva, plusz hallgatózik a blokkban a kopogásos égés nyomaira, és 20 év meg 350 ezer kilométer alatt nem megy tönkre.érzek egy kis barokkos túlzást ebben az állításban.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
a szabadszívású benzines motoroknál nem mumus a nitrogénoxid.
az csak a turbósoknál gond, azok meg általában friss környezetvédelmi normának felelnek meg.
úgyhogy egy szabadszívású benzinmotort gázosítani pusztán a nitrogénoxidok miatt szimpla pénzkidobás.az, hogy egy autógáz eladásból élő társaság szerint az autógáz a király, nem túlzottan meglepő. ettől még hülyeségeket írnak a cikkben is.
a másik probléma, hogy ha gázos a gáz beszerzése, akkor a gázosítás méginkább gáz.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-