Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bunfi

    őstag

    válasz huskydog17 #22 üzenetére

    A Forza Horizon 3-ból kiindulva, ami nálam fullHD, nem minden maxra tekerve bekajál (az egyébként nem egzakt pontos mérés szerint) 3-3,5 GB videómemóriát én azt sem zárnám ki, hogy 4K-nál egyszerűen kevés a 8GB memória. De ez csak egy elmélet.

    János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

  • GodGamer5

    addikt

    válasz huskydog17 #22 üzenetére

    Az nem indok, hogy még béta, mert a BF1 is szarul fut GeForce-on, meg a Battlefront 1 is, azóta meg kb ugyanaz a helyzet, aszinkron compute ide vagy oda.

    "Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

  • Petykemano

    veterán

    válasz huskydog17 #22 üzenetére

    Valójában kifejti.

    Azt tudtuk eddig, h a gcn frontendje és drivere szűk keresztmetszetet jelent a compute power fpsre váltásában. Rosszabb a kihasználtság.
    Eddig úgy volt, hogy magasabb felbontáson nincs több frontend meló, de több a compute, amiből meg van tartalék, ezért a felbontás növekedésével záródik az olló.

    Most ugyanez van, csak fordítva. A vega jobb kihasználtsággal dolgozik, a felbontás növekedésével a feladatban egyre több lesz a frontendfüggetlen compute feladat, növekszik a számítási kapacitás kihasználtsága.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #22 üzenetére

    Mert tök egyértelműen látszik, emellett 4K-ra és 8xMSAA-ra a fejlesztők 8 GB VRAM-ot ajánlanak.

    Nem veszik át a vezetést. Minimumban sosem tudják elérni a Vegát, mert túl sok limitbe futnak bele. Alapvetően ez az, ami jelentősen limitálja a hardvereket, mert a rossz kihasználás gyengébb minimumokat eredményez. Lásd itt: [link] - tökéletesen látszik, hogy hol jelentkeznek a limitek. Ezek nem túl nagyok, de ilyen mértékű visszaesésekkel nem lehet találkozni a Vegánál, tehát ez a hardver sokkal kevesebb nyers limittel találja szembe magát. A limitek többsége egyébként nem tipikusan hardveres, lást a következő bekezdést.

    Az SW BF2 még béta. Nincs aktiválva az aszinkron compute, és a szervizkönyvtárak támogatása is le van még lőve. Ezek jókora boostot okozhatnak, de a működéshez új meghajtók kellenek. Végeredményben azt várják, hogy a GCN-en a DX12 GPU-limites környezeteben 5-7%-kal lesz gyorsabb a DX11-nél, tehát nagyjából azt hozza majd, amit a Battlefield 1.
    A GeForce-szal rövid időn belül nem valószínű, hogy tudnak mit kezdeni, mert nyáron megváltozott a meghajtóimplementáció. [link] - Ez a Frostbite-ot igen kellemetlenül érinti, mert minden olyan munka, amit az év első felében a GeForce-ra való optimalizálásba öltek, gyakorlatilag semmissé vált, olyan mintha nem is dolgoztak volna rajta. És sajnos nyár óta igen kevés idejük volt ezt megváltoztatni, főleg úgy, hogy maga a meghajtó is furán viselkedik bizonyos szituációkban, tehát az optimalizálás újrakezdése előtt mindenképpen érdemes megvárniuk azt, hogy az NV az új implementáció problémáit lekezelje. Körülbelül fél-egy év, mire egy ennyire új meghajtóimplementáció kiforrja magát. Szóval abban most vastagon benne van az UMD is, hogy a GeForce teljesítménye a DX11->DX12 váltástól a korábban megszokottnál jobban esik. Egyébként biztos jó oka volt arra az NV-nek, hogy a korábbi UMD-t megváltoztatták, tehát emiatt nem érdemes bírálni őket, de az időpont, amit erre választottak, nos rendkívül rossz. Már csak azért is, mert egy jó két éves munkát dobtak ki az ablakon a nyáron, és most kvázi kezdik elölről. És ötlet szintjén lehet akármilyen jó az új UMD implementáció, akkor is megvalósításban jó két év mínuszban van.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #43 üzenetére

    Eléggé. Írja is a CB cikk.

    Azért a minimum a lényeg: [link]

    Megfelelő implementációval érdemes használni, főleg multiban. Nem megfelelővel nyilván nem érdemes.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #64 üzenetére

    Ajánlom a figyelmedbe: [link] - nem kellemes dolog a frame-time ingázása. Lehet azt mondani, hogy marhára rendben van, hogy 140-ről hirtelen leesik 70-re, majd vissza és ciklikusan ezt csinálja, de a valóság az, hogy marhára nincs rendben. Főleg úgy, hogy a Vegákon ez a jelenség nem létezik, és a többi GCN-en is jóval kisebb mértékű.

    (#65) Raymond: Ugyanez vonatkozik a te feltevésedre is. Lehet azt mondani, hogy tökéletes, ha a játék 140-ről 70-re esik, majd vissza és mindezt pillanatokon belül, de ezt olyan felhasználóknak kell elmagyarázni, akik 150-250k-t adtak ki egy olyan hardverért, ami ezt a jelenséget produkálja, és alapvetően elvárnák, hogy olyan frame-time-ot kapjanak, amilyet a Vega biztosít, de legrosszabb eseten is egy Polarishoz hasonlóra vágynak. 150-250k kiadása után én elhiszem, hogy nem érzik jónak a 140->70->140 fps-es ingázást, még akkor sem, ha szerinted ez így jó.

    A 4 GB-os Fury X-re azt írtam, hogy a 4 GB kevés 4K-ra és 8x MSAA-ra.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák