Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz Nexus999 #1 üzenetére

    Én pont hogy fordítva látom, szerintem a Morpheus eléggé leegyszerűsítette a problémát, amit a totális immersion jelentene, és gyors, de korán sem olyan teljeskörű és alapos megoldást hoz a piacra.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Nexus999 #4 üzenetére

    Hogy érted hogy nagyon töredezett? Elsöprő mennyiségben a vr-hoz szükséges játékgépekben kettő, azaz kettő irány van: gcn és fermi/kepler/maxwell... alacsonszintű apikat nézve pedig mantle és dx12 van/lesz. Nem látok ebben semmi agyontöredezést, ellenben már most rendelkezésre áll 5+ TFLOPS számítási kapacitás már a vga oldalon is, ami csak nőni fog évről évre, ahogy eddig is tette.

    késleltetés pedig dx11 alatt nagyon nagy, mantle és majd dx12 alatt újabb huszárvágással csökken. Nem véletlen hogy az emberek jelentős része már most le van hidalva attól, amire PC-n (!) képes az OR. Az indie réteg is jócskán nagyobb mögötte (főként mivel ps4-re tudtommal nem játszi egyszerűségű pl patch-eket kiadni)

    A fix felépítésű hardver addig jó, amíg túl nem halad rajta a környezete. Már most is az a nagy büdös valóság, hogy konzolokon még egy évvel a megjelenés (és ki tudja hány évvel az első devkitek megszerzése) után sem képesek nagy általánosságban 1080p@60 fps-t kitolni, márpedig a morpeushoz is kelleni fog a 60-80 fps legalább fhd mellett. Persze lehet hogy még várnunk kell 1-2-3-4 évet, mire valaki ki tudja hozni (majd meglátjuk mire lesz képes pl a Sony ICE), de mégsem hinném hogy csőstől fognak jönni az ilyen játékok.
    PC-n meg évről évre csak erősödnek a vasak, és jönnek a low level api-k, amikkel méginkább ki lehet használni őket (nem úgy mint most).

    Szóval nem látom a konzolokban azt a teljesítménypotenciált, amivel a mai csúcsgrafikát ki fogják tudni morpheusra küldeni natív felbontásban a szükséges 80 fps-sel. Márpedig még pár évig nem lesz újabb konzol.
    Max Vr-hoz butítják a játékokat hogy fussanak rajta. PC-n ennek nagyobb esélyét látom.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Nexus999 #4 üzenetére

    virtuális valóságnál a 60 fps az elfogadható abszolút minimum, inkább 75+ az a 60 (attól függően milyen kijelző van az eszközben). Az lesz majd szép, ha morpheuson felskálázott 720p-vel tudják majd csak kihozni a 75 fps-t a kellő élsimítás mellett...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz exedoc #7 üzenetére

    Azért a mobil és a konzol ágazaton nem ugyanazok az emberek dolgoznak :) Meg a legtöbb progit nem a Sony fejleszti ps4-re :)

    hanem a Ubisoft ;] ;] ;] ;] ;] ;]

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz htc07 #9 üzenetére

    Nem is szabad hogy legyen rajta motion blur (rosszullétet okozhat). Viszont a vr-nak már az alapelvéből adódóan is kell a 60-80+ fps. ez nem olyan, mint egy monitornál, hogy páran tesznek rá ha 30 de fix...

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz LordX #12 üzenetére

    Lássuk csak. Játékok esetén az intel még mindig nem igazán döntő szereplő, de ha azt mondom hogy mantle + dx12, le is van fedve minden vga és köszönöm szépen. Sok intel igp-re optimalizált játékkal találkoztál? Én sem.

    tehát itt van 2 azaz kettő darab...
    Az hogy win7 vagy win8, igazából mindegy, az api-k a lényeg, hogy milyen dx van, meg hogy legyen .net framework, stb. Jah, meg hogy 32 vagy 64 bit, de már leginkább 64 bitre fognak építeni. Szóval ez sem növeli a szétszórtságot. osx és linux sem a játékok (legalábbis az AAA játékok) melegágya. Talán majd az új opengl-lel javulhat a helyzet, de még marad a főként windows mint játékplatform.

    low level apikkal gyakorlatilag a driver problémák is minimalizálhatóak.

    Marad tehát az, hogy mindegy hogy egy i7-em van 290X-el win8-al, vagy egy 8320-am 270X-el, ugyanaz a kaptafa. Nvidia esetén van driver segítség, illetve mindenre lesz dx12 illetve majd új opengl is.

    Valahogy nem látok 32 féle különböző platformot, amit más és máshogy kellene célozni.

    Játékok szempontjából szóval meglehetősen szöegegyszerű a helyzet: van nagyrészt intel procis, nagyrészt nvidia kártyás játékgépek. Emellett vannak az intel procis, de amd kártyás gépek. Meg van egy pár amd procis, amd vagy nvidia kártyás rendszer. Ez legrosszabb esetben is két fő csapásirány (nvidia és amd vga)

    Minden más terület pár százalék csak, első körben nem feltétlen támadott. Amire meg támadva lesz, lesz dx12, ami meg megint menni fog elvileg mindenen, és alászolgája.

    Viszont ettől még mindig adott a helyzet, hogy a PS4-ben 1152 gcn mag van, 32 ROP-pal, 72 TMU-val, összesen 1,84 TFLOPS elméleti teljesítménnyel.
    Már ma (sőt tavaly) lehet kapni 5 TFLOPS feletti teljesítményű, 2816 gcn magos, 64 ROP-os 176 TMU-s kártyákat. Márpedig akármennyire és alacsony a hardver elérése a konzoloknak, bármekkora overhead-je is van a pc-nek (ami csökken a low level apikkal). A végén úgyis minden a puszta matekozáson múlik. Ebben pedig már most sem kis különbségek vannak.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Menthirist #14 üzenetére

    Ha csak 50%-os hatékonyságot nézünk (tehát a gép erőforrásainak fele üresben ketyeg), már most ugyanaz az érték, és mi lesz még jövőre, amikor jön a 390X, elképzelhető hogy 4000 feletti gcn maggal, vagy jön a GTX 980 Ti, ami megint egy egészségeset lök a teljesítményen.
    Végül úgyis matekozni kell, minden frame-re extra minőségű AA-t számolni, fizikát, ai-t, stb.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz LordX #18 üzenetére

    Azért foglalkoztak vele, mert alájuk tolták a pénzt hogy foglalkozzanak vele. Így foglalkoztak egy keveset. Ha egy adott cég finanszírozza a fejlesztőnek hogy támogassa jobban a termékét, az nem kiadás a fejlesztőnek, tehát nem hátrány.

    Nem azt mondtam, hogy nem megy el vele több idő mint konzolon (bár másra megy el az idő, konzolon be kell férni a limitekbe, míg pc-n a különbségekre kell kitalálni jó megoldást), hanem azt mondtam, hogy messze nem 30-40 különálló rendszer dolgait kell figyelembe venni, fejlesztés szempontjából nem olyan nagyon szerteágazó a pc sem. Az más dolog hogy később a usereknél bugvadászkodni kell, mert ahány ember, annyi féle rendszer, de ez már nem a fejlesztés, hanem a support része a dolgoknak.

    Szóval már most is ha azt mondják hogy diszkrét gcn amd vagy fermi+ nvidia, 4 magos proci mellett, dx11-re, ezzel a kijelentéssel le is fogták a modern AAA játékokra szánt játékpc-k igen jelentős részét.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Nexus999 #21 üzenetére

    "Egy bizonyos felhasználói réteg rendelkezik i7 és 290X GPU-val, erre nem fognak a gyártok piacot építeni."

    Arra utaltam, hogy a pc-s játékos réteg jelentős (legyen mondjuk 80%) lefedhető azzal, hogy 4 mag és gcn vagy fermi/Kepler/Maxwell (amik programozás szempontjából felépítésben szinte ugyanazok). Erre pedig igen, építhet egy fejlesztőcég. Lásd követelmények manapság: 4 mag, 6-8 giga ram, hd77xx vagy gtx750... Ezzel amd oldalról le van fedve az elmúlt 2-3 év játékra alkalmas vga termésének 100%-a (7750-től 290X-ig), és nvidia oldalán sem jelent meg fermi+ architektúrán kívül más sok sok éve. a 4 mag az szinte mindig 2.5 ghz feletti, a 6-8 giga ram mint igény pedig determinálja hogy x64-es az os és lesz kb 4 giga szabad ram. Szóval ugyanabba a halmazba kerül az fx6300-as egy GTX750-nel és egy i7 4 way 290X-el.

    Low level apikkal már igencsak lecsökkenthető a késleltetés. Lehet hogy konzolon még nyerhető 1-2-3 msec, de ez már nem lesz drámai különbség, amennyiben a pc-n is sikerül kellően csökkenteni (ráadásul pc-n magasabb fps elérhető, ami msec-ekben vett spórolás. 60 fps konzolon képkockánként 16 msec, 90 fps pc-n 11 msec, szóval már ott van 5 msec különbség)

    "Itt nem a számokon van a lényeg, hanem ott, hogy a szoftveres háttér hol fejlettebb, "
    De, pont hogy a számokon múlik, mert minden algoritmus számítási műveletek tömkelege. Lehet a leghatékonyabb algoritmusod, ha egy kvarcórán kell lefuttatni (vagy épp 1,6-os magokon). Sokat dobhat persze a hsa meg társai, de limitált amit arra is ki tudnak szórni, hisz maga a hardver, a számítókapacitás amin az algoritmusokat futtatni kell, limitált erőforrásokkal rendelkezik, és NEM fog gyarapodni egyhamar.

    "nem kell realisztikus látványra törekedni"
    Jah, cell shaded grafikával is lehet vr-ozni, vagy textúra nélkül. De minek. Ez olyan, mintha azt mondanád, nem kell egy játéknak feltétlen szépnek lenni. Ez így van, de mocskosul nem árt ha az. a 60 fps pedig még egyszer mondom, nagyon nagyon minimum. 75-90 az a 60... Ha már latency-ket emlegettél.

    "Lehet kapni, ez mind szép és jó, de a felét sem tudod jelenleg kihasználni, kivéve AMD a Mantle API-val."
    Tehát mantle alatt akár már most is ki lehet, de ahogy jönnek majd az új low level apik, nvidia oldalról is ki lehet majd. mikor jön a következő konzol generáció? 4-5 év múlva?
    És megintcsak... lehet hogy a felét sem lehet kihasználni, mégis a fele is több mint amit a ps4 birtokol. Tehát ennél csak jobb lesz a helyzet pc fronton a hatékonyság oldaláról. A konzoloknál meg nem.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák