Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ROBOTER

    addikt

    válasz Tetsuo #18 üzenetére

    A valódi ok a szem/agy adaptációja.

    A megvilágítás akár mesterséges, akár természetes, minden helyzetben más és más összetételű a színek arányát tekintve. Ezt a szemünk bizonyos határok között kompenzálja, tehát amit látsz és amit meg szeretnél örökíteni, az nem "egyetemes", hanem egy szubjektív érzet. Ha a bejövő képi információt te ennek figyelembevétele nélkül rögzíted, annak használhatatlan eredménye van.

    Az automata fehéregyensúly megállapítására való algoritmusoknak az alappillére a kamerákban/konverter programokban, hogy az alapszínek (RGB) szerinti hisztogram görbét integrálják (az alattuk lévő területet kiszámolják), és a területaránnyal kompenzálják az RGB összetevőket. A szemünkben és agyunkban is valami hasonló történik, csak nyilván nem a számok halmazán.

  • ROBOTER

    addikt

    válasz Tetsuo #22 üzenetére

    "Ezt nehéz elhinnem, hiszen magam is különbözőnek találom a két kategóriát."

    A töredékét érzékeled a valós különbségnek.

    Ez a szemünk csodálatos adaptációja.

    A visszanézéskor ha a kép kitölti a látómeződ közel egészét, akkor ahhoz fog alkalmazkodni. Ha csak töredékét, és a környezet jelentősen eltérő, akkor a visszanézés is hamis lesz.

    Világítsd meg a monitorod mögött a falat pirossal majd kékkel felváltva, aztán beszéljünk. Vagy csak a monitorod közepére tegyél ki egy színhelyes képet Paintban, majd a környezetet a festővödörrel hirtelen nyomd át kékről pirosra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák