- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robert_F
tag
A #27 verte ki nalam a biztit. Ott azt gondolhatta az avatatlan olvaso, hogy valami amatorrel van dolga. Egyebkent teljesen igazad van csak - szamomra kisse - lazan fogalmazod meg a mondandodat. (En meg DCS World es FS 2004 / X pilota vagyok... ) : )
... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous
-
axpwxltpaoz
csendes tag
Én imádom az igaz történeteken alapuló repcsis katasztrófafilmeket. Úgy hogy számomra jöhet az egypilótás rendszer.
-
bambano
titán
válasz axpwxltpaoz #54 üzenetére
csak nem mindegy, hogy 2D-ben nézed, vagy imax 5D-ben
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
GreatL
őstag
Pilótából mindig kell kettő... visszaraknám a fedélzeti mérnököt is, akkor is ha egész úton rejtvényt fejtene és nagyon nem is nyúlna semmihez mert a problémás berendezések nehezen hozzáférhetők és mindenből van automata tartalék.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
-
Cathfaern
nagyúr
Na tessék, ez nem történhetett volna meg, ha csak egy pilóta van
Repülés közben összeverekedett az Iraqi Airways két pilótája -
Dr. Romano
veterán
Akkor eljön majd az öngyilkos pilóták kora...
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
zorrokalap
tag
Most is gyakorlatilag magatol mennek a repcsik + a levegoben nem szalad ki eled egy oz(ezt a robotautos peldara irtam).
Hobbi szinten repkedek szimekben es alapvetoen szekvencialis programokat hajtanak vegre a pilotak, ha baj van akkor is van ra valami procedura. Ezt ugy ertem sokszor sokmindent csinalnak de semmi kreativitas csak sokmindent kell eszben tartani, ami igazabol egy robotnak valo feladat. Amennyit olvastam a temaban kb. 1% az amikor a pilota menti meg a gepet viszont nagyon sokszor pont hogy a rossz reakcio miatt zuhannak le. Persze ez nehez melo mert 99.9% full monoton aztan amikor helyzet van nagyon gyorsan es higgadtan kell reagalni(es erre nagyon keves ember kepes). Szerintem jobb ha a gep csinalja es abban az 1%-ban lezuhan ha a maradek x%-ban ahol az ember hibazna a gep nem fog. Szokszor meg nincs mit tenni pl. ha egy madarraj szetkapja a hajtomuveket akkor kalap.Pilotak mindig kelleni fognak van ahol nincs ILS, a valosagban a GPS nem tudom milyen stabil(rossz korulmenyek kozt) de az utasszallitoknal szerintem le lesznek valtva idovel.
Egyebkent robotsoforoket par 10 eve fejlesztenek a robotpilotakat meg mar ~70+ eve.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz zorrokalap #62 üzenetére
"Hobbi szinten repkedek szimekben es alapvetoen szekvencialis programokat hajtanak vegre a pilotak, ha baj van akkor is van ra valami procedura. Ezt ugy ertem sokszor sokmindent csinalnak de semmi kreativitas csak sokmindent kell eszben tartani, ami igazabol egy robotnak valo feladat."
Repülésről nem tudok, de múltkor posztolta valaki áramszolgáltató belső kimutatását, amiben az jött ki, hogy a balesetek 99,9%-nak az előírások be nem tartása az oka. Tehát amikor az ember úgy gondolta, hogy majd ő jól megoldja. Nagyon meglepne, hogy ha repülőre nem hasonló arány jönne ki. -
Mi még IL-18-al kezdtük, azokon a gépeken 4 fős személyzet volt. A kapitány és az első tiszt mellett az általad említett fedélzeti mérnök, és a navigátor foglalt helyet a pilótafülkében. Más típusokon, régebbieken még külön volt fedélzeti rádiós is, és gyakori volt a hajózószerelőnek kialakított ülőhely is. Ezen utóbbi pozíciók megszűnése mára teljesen rendjén való a jelenlegi technika mellett, bár akkoriban elég sokakat kellemetlenül érintett, és aki tehette ment is, hogy átképezze magát egy újabb típusra, másodpilótának. Ez ugye korlátozott számban volt lehetséges, hisz más követelmények, és egészségügyi feltételek voltak. De maradni akartak a kabinban, és repülni, és nem volt más lehetőség. Akinek sikerült, abból remek pilóta lett, le a kalappal előttük!
Azonban ez a mostani dolog nem teljesen ugyan az, ezt nem tartom jelenleg jó ötletnek pusztán azért, hogy a légitársaságok megfelezzék a pilótáknak járó bér és járulék költségüket.
-
MAGura
csendes tag
válasz Cathfaern #63 üzenetére
Én azt nem értem, hogy miért kell még mindig olyan dolgokat, mint pl. a pitot csövek fűtése manuálisan kézzel kapcsolni. Miért nem képes a fűtés automatikusan bekapcsolni x hőmérséklet alatt, mondjuk hajtomű indítás után (hogy a bele kapaszkodó foldi kiszolgáló személyzet se égesse meg a kezét). Rengeteg ilyen dolog van amire figylni kell és ok hogy ott van rá a checklist amin elvileg végig kell menni, de ebben erősen benne van az emberi tényező. Amikor meg valami kimarad, akkor jön a crash.
-
MAGura
csendes tag
Mivel jártas vagy a témában, biztosan tudod hogy mennyi teendője van egy ilyen commercial airliner pilótáinak felszállás előtt/közben/után. Nyilván tudod te is, hogy nem az órákon át tartó utazó magasságon repüléshez kell a két ember. Gondolom csak vicceltél, mikor a buszvezetéshez hasonlítottad egy 150-500 utast (vagy árút) szállító 50-350Tonnás repülőgép szigorú szabályok, repülés irányítás, időjárás stb. szerinti pontos repülését...
-
-
pycur
tag
És egy emberi munkakörrel újra kevesebb lesz a világon. Biztos hogy ez jó ötlet? A kényelem jó ötlet oké, de a gazdaság működése, nem érdekes? Amíg van lóvé benne addig minden fain. Ha mindent a gépek fognak egy idő után csinálni, akkor ki fog dolgozni, és aki emiatt nem dolgozik az miből fog megélni?
Az agy a hardver, az ész a szoftver, az IQ pedig a verziószám. :D
-
nagyúr
Ugyanaz lesz, mint a szövőgépek elterjedésével. Meg a repüléssel is ugyanez volt. Pont ugyanezt kérdezték az óceánjáró hajók személyzete is, hogy most mi lesz azzal a sok emberrel, akinek megszűnt a munkahelye, mert az emberek már nem akarnak hetekig utazni horribilis összegekért, hogy átjussanak egy másik kontinensre, hanem inkább pár óra alatt töredék áron átrepülnek...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Robitrix
senior tag
azért én nem szívesen repülnék egy pilótás géppel. mi van, ha rosszul lesz a pilóta. rábízni a leszállást a robotpilotára... hátha sikerül ... nem is tudom...
-
Robitrix
senior tag
a mai utasszállító hajózásban nem is az a cél, hogy egy helyről konkrétan eljussanak egy másik helyre. hanem inkább a turizmus. elmennek mondjuk egy 2 hetes karibi utazásra vagy a földközi tengeren egyre aztán két hét alatt kiköt a hajó vagy egy tucathelyen a turisták meg körbe nézegetnek, vásárolnak stb. illetve van a rövidebb távú utazás komphajókkal átkelésre. de ma már senki nem vág neki a óceánnak hajóval csak azért, hogy átkeljen európából az USA-ba mondjuk, mint 100 éve....
-
Eastman
őstag
Háát, akkor már csak a jólképzett karbantartóknak kell mindent jól megcsinálniuk, akik között - nem titok - szintén munkaerőhiány van. (Ja, és amilyenek a 2010-es évek, két művelet között ők is szeretik a telefonjukat privát nyomkodni.) Aztán a levegőben sok sikert a "csakgépnek" a nem várt problémák megoldásában. Amit talán egy-két tapasztalt pilóta ki tudna hámozni. Ha másképpen nem, a két-két szemükkel; megfelelő vész-leszállóhely kereséssel, lásd Hudson folyó. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
Eastman
őstag
válasz zorrokalap #62 üzenetére
...az átlag utas valszeg nem százalékokat számol, hanem a repülés végén szeretne élve kiszállni a légijárműből, ennyi. Ha gépekben bízik jobban, úgy, ha az emberi pilótákban, úgy. Az a légitársaság amely nem a saját pénze ellensége, egyszerre biztositja majd mindkettőt...
Szerintem a csak gép (computer) vezette repülőgépek először a teherszállításba kapcsolódnak be majd. Kérdés marad pl. a madárrajjal találkozás problémája, és pl. a lakóházak közé zuhanás.
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...