- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- MIUI / HyperOS topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
GalaHU
őstag
Azért ezzel a "megy 45-nél többet is", csak óvatosan! Ha nincs rajta rendszám, ergo csak SM-nek minősül, akkor ha valami baj van, akkor 2x-esen ráfázol! Még ha te is vagy a szenvedő fél egy balesetben, alapesetben vétlen lennél, de simán rádverik a balhét, hogy nem is lehettél volna ott/nem is mehettél volna olyan gyorsan!
Ezt még fűszerezi, hogy ha netán a motoros jogsinak is híján voltál, akkor kinéz egy másik eljárás is.
Kb. olyan mikor a kis 50-es robikat 70-80-ra fúrják okosba... A suli előtt vagizva ezt ritkán gondolja végig az ember.
A konkrét szerkezettel, de úgy általában a villamos alapú motorozással az a bajom hogy halk. Ez önmagában nem gond, de amikor a forgalom többi résztvevője nem hall meg, abból már komoly baj lehet, az eléd lépő gyalogbékákról már nem is beszélve. Kéne rá valami "műhang" ami nem csak a feelingen dobna, hanem a túlélési esélyeit is növelné a sorok között előrecsorgó villanybojtárnak...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Lehet hogy ezt hozta ki a kutatás, de saját magam mást tapasztalok.
Egy Honda Forza 300-asom van és a sorok között a lámpánál csorogva sokkal hamarabb észrevesznek/meghallanak mióta az Akrapovic van fönt, szemben a gyári suttogóval. A gyalogátkelőhely dettó, ott is megszűntek a szuicid gyalogosok, mert odakapják a fejüket... Persze nem száguldozok, igyekszem odafigyelni mindenkire, de nekem ez a kis plusz sokat segít a mindennapokban.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Opsz, szerintem félreértesz...
Nekem nem hülyegyerek dob van fönt, hanem egy papíros gyári Akra rendszer, és nem vagyok vele hangosabb mint egy széria kipufogós motor (robogón nincs is nagy hangorkán ugye a stabil fordulatszám miatt), de a gyári Honda annyira halk volt, hogy konkrétan nem lehetett hallani. Ez meg szépen duruzsol amikor csorgok előre...
Ha kivenném belőle a katalizátort ennek is lehetne jóval hangosabb hangja, de azt én is utálom, szóval marad...
Egyébként amikor az első Teslák megjelentek más is beszámolt erről a problémáról, hogy a közlekedés többi résztvevője egyszerűen nincs fölkészülve egy hangtalan járműre...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Ez a segédmotoros 40-es sebességkorlát teljesen idejétmúlt. Lehet hogy egy vidéki kisvárosban nem probléma, de Budapesten sajnos életveszélyes! S nem csak azért mert "senki sem megy 50-el, két lábbal tapossa a törvényt" hanem mert rengeteg helyen legálisan (tábla engedi) lehet repeszteni bárkinek 60-70-el!
Otthonról a munkahelyem kb 17km, ennek a felében (!) 50 fölötti sebességgel lehet legálisan menni! És megy is mindenki, az autók is, a teherautók is, még a csoffadt BKV is...
Kb egy éve robogózom, naívan én is vettem egy 50-es Apriliát, hogy B-s jogsival pont jó lesz. Hát konkrétan halálfélelem, mert bár miután legálisan előrecsorogtál mondjuk a Hungária körúton, húztál egy kövéret a zöldnél, hiába szedtél össze 20-30méter előnyt, rögtön utolérnek és minimális oldaltávolságot tartva előznek meg. Te meg közben küzdesz a satnya kerekeiddel a kátyukkal, és reménykedsz hogy nem kerülsz senki holtterébe aki éppen sávot akar váltani.
Úgyhogy 3 hét után váltottam 125-ösre, azzal már ha elkaptad a rajtot nem értek utól a következő lámpáig mert szépen tudod vele tartani a 70-et (és nem 2km kell hogy elérje mint az 50-esnek) kvázi légüres térben haladhasz a következő megállásig. Városban, két keréken minimum ez a dinamika kell, különben borítékolva van a baj...
Ősz óta 300-assal járok, mert néhanap kimerészkednék mondjuk a Nullásra, ahol ha nem mész 110-et, ugyan lenne a szitu mint a városban. Szerintem alapelv, hogy semmilyen olyan járművel ne akarj részt venni a közlekedésben ami nem képes az adott útszakaszra vonatkozó legnagyobb sebbességgel menni, és ezt ezt a sebességet rövid időn belül érje is el! Nem véletlen, hogy az olaszoknál nemrégiben betiltották a 125-ösök autópályázását, mert egyszerűen nem tudták tartani a forgalom ritmusát.
Amúgy ha az SMK-kra rendszám kerülne (szinte minden normális országban van) rögtön érezhetően csökkenne a számuk, mert sokan csak a "nem vagyok megfogható, számonkérhető"-alapon használják és mennek is vele tökön-babon. Ha azokhoz a paripákhoz is kötődne név, mindjárt érdemesebb lenne feljebblépni, mert ha leveszed a sumákságfaktort (tisztelet a kivételnek) akkor nagyon keveseknek érdemes ezeket a pöcsköszörűket használni napi szinten, mint a jóval gyorsabb és ezáltal biztonságosabb 125-ösöket...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Én a napi közlekedésben éppen az ellenkezőjét tapasztalom. Mióta a szép zöld dzsekiben tolom, úgy nyílik szét előttem a Hungária mint Mózes előtt a Vörös tenger!
Ez nyilván nem lehengerlő személyiségemnek köszönhető, hanem hogy LÁTNAK (és most már hallanak is) illetve hogy attól tartanak hogy leverem a tükrüket előrecsorgáskor... Persze ilyet sohasem tennék, ha felhajtva sem férek át közöttük akkor szépen várok a soromra, olyan mindegy hogy 30 percet spórolok az úton vagy 31-et... És persze ne zárjuk ki hogy csak simán jófejek!
Azt hiszem én hoztam föl először a hang-témát, de talán elsikkadt, hogy a teljesen nulla hangerő (mint a cikkben szereplő elektromos moci) és a hallható, de nem ordító hangszint közötti különbségről volt szó (kb mint egy modern 4ütemű 125-ös).
Hörögtetni, zúgatni ész nélkül, mert valakinek az tetszik és leszarja a másikat a szimpla bunkóság, mégha meg is sértődik ezen az illető. Ennyire legyünk már toleránsak egymással! Zárt bukóban a fele hangerő sem jön be, pláne az ami a motoros mögött hallatszik.
(Régebben a környékünkön járt egy idióta egy 50-es sportmocival -önmagában vicces- halálig forgatva a sz@rát éjjel 23:00-körül, mert gondolom akkortájt ért haza. Vele szívesen elbeszélgettem volna...)
Szóval próbáljuk meg élni és élni hagyni...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motoros topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...