Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • d@vee

    őstag

    válasz Stauffenberg #7 üzenetére

    Ez a Super Soco nagyon tetszik, mellékesen az ára is teljesen okés, egy milla alatt van.
    Motorvásárláson gondolkodom már egy éve, B-s jogsim van. Jó lenne egy robogó is, de a kinézetük nem tetszik, a többi 50-es kávédaráló pedig amint elindul, a hangjuk egy hatalmas csalódás.
    Ezt viszont nekem találták ki kb.
    Arra az 5-10km-es távokra amire nekem kellene, bőven megfelel.

    Ja

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #7 üzenetére

    És a videó is tetszett, jól össze van rakva.
    Az a 150 Nm az nem nagyon jött át a tesztből. Papíron majdnem kétszer erősebb, mint a 600-as CBR-em. Mégsem érződött rajta, hogy kitépné a karjaid 0-45 között.

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz Stauffenberg #42 üzenetére

    A Simsonom símán tud 60 -as utazót. Olyan 70-75 között van a vége. Mindezt a 100 kilóm alatt és még a verda is jóval nehezebb, mint gyárilag, mert a pilincka elejét lecseréltem egy MZ TS125 elejére. Most 60ccm -es henger van rajta, mert ez még símán megy henger+dugó cserével. Tervezek egy 70 -esre alakítást, de ahhoz már szét kell kapni a blokkot és a kuplungot is érdemes erősebbre cserélni. A rendőr nem foglalkozik egy Simsonnal. Pedig, Schwalbe -ből létezett gyári 90 köbcentis. :)

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz Stauffenberg #44 üzenetére

    Sajnos, már csak húsz év és nyugdíjas leszek, úgyhogy ez a jogszabály engem már nem fog érinteni. :) Egyébként a Simson -nál még a 90ccm -hez sem kell számozott alkatrészt cserélni. A gyári, 50 -es hengerből alakítják ki, persely cserével. Szóval, teljesítménypad nélkül nem mondod meg egy Simson -ról, hogy 50 -es, vagy 90 -es.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #105 üzenetére

    Ráadásul lakott területen belül veszélyesebb a külön (út mellett pár méterre húzódó) kerékpárút, mintha az úttestből lenne leválasztva sáv!
    A mellékutcába-ból kanyarodó autósok nagyon gyakran egyszerűen nem számítanak a külön kerékpárúton érkező biciklisre, így annak hiába van (lenne) ott elsőbbsége, pl. itt, Szegeden is több halálos baleset történt már így...

    Lakott területen kívül más a helyzet, ott nincsenek sűrűn kereszteződések és sokkal nagyobb a sebességkülönbség, ott hasznos a külön kerékpárút.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Stauffenberg #105 üzenetére

    Az autósok is ezt csinálják állandó jelleggel.
    És ez felmenti a biciklistákat?:D Ne csináljunk autós vs. bringás fórumot, pls!

    Már rögtön ellent is mondtál magadnak
    Valójában nem.:N De ezek szerint sikerült félreértened az álláspontomat.:R
    Összefoglalnám... Ugye a felvetés az volt, hogy "felháborító, hogy az SMKP-s
    hülyegyerekek (sic!) jogsi nélkül száguldoznak, azonnal csináljanak jogsit".:DDD

    Erre mondtam azt, hogy azzal valójában nem lennénk előrébb. Mert egyrészt a
    képzés kritikán aluli, másrészt a hülyegyerek papírral a kezében is az marad...
    De mivel ezt a magát bringásnak mondó követelte, megpendítettem, hogy talán
    a biciklistáknak se ártana a jogosítvány. Hogy attól jobban bicikliznének? Nem!
    Akkor meg minek, kérded Te? Mondjuk a számonkérhetőség miatt. Azonosítót
    rá, és ugyanúgy szúrják tökön, amikor átmegy a gyalogosok közt (a pirosban),
    mint a BMW-st a minap... Sajnos ez is ritka kivétel, de valóban indult eljárás.:K

    Hogy ez macera? Az. Költség? Mindenképp. Sajnos. Viszont ha a forgalomban
    résztvevő egyenrangú félnek tekinti magát, vegye ki a részét a szabályozásból,
    ill. a szabályok megszegésének esetleges következményeiből is. Szerintem.:K

    Arról már hadd ne én tehessek, hogy életveszélyes bicikliutakat építenek.:R

    te talán éppen az autósokat
    Na, értem már a félreértésed alapját. Azt hiszed, hogy én AZÉRT vagyok ilyen
    rossz véleménnyel a "bringásokról", mert én "autós" vagyok... A valóság ezzel
    szemben az, hogy szerintem a gyökér az autóban is gyökér. Teljesen mindegy
    mit vezet éppen, ha beleszarik mindenbe, és mindenkibe. (Rengeteg ilyen van,
    amikor az embernek aktívan kell gépészkednie, hogy más hibáját korrigálja.:O
    Akkor szoktam felháborodni, amikor kb. életveszélyt okoz a szabálytalankodó.
    Ha nincs ilyen, akkor l'art pour l'art nem érdekel. De ehhez kéne bizonyos ész,
    hogy hol lehet, és hol nem. Én se vagyok szent, sem a magam ellensége, így
    felveszem a forgalom ritmusát, az kevésbé veszélyes, mint lassabban tötyögni
    és feltartani mindenkit. Sőt, mivel motorozom (mindjárt jön, hogy azok aztán!),
    bevallom kicsit gyorsabban szoktam menni, mivel előzni biztonságosabb, mint
    mondjuk párhuzamosan haladni egy autóval, ami aztán nem vesz észre/fellök.)

    Meg tudom érteni a sávon belül előzés veszélyei miatti aggodalmaidat, hiszen
    én is közlekedtem Budapesten valódi SMKP-val (tényleg alig vitte a 45-öt). Na
    az aztán életveszély. Mi következik ebből? Bicikliket jó minőségű a bicikliútra,
    ezt az SMKP-s őrületet meg felszámolni, mert manapság semmit se terveznek
    45-nél lassabb haladásra. (Ha meg olyan, akkor tényleg életveszély kategória.)

    Csak hát ez még vagy 20 év, ahogy korábban írtátok. Már vagy 20 éve tervezik.

    Ja és a jogsinál szerintem egy alap vezetéstechnikai képzést mindenkinek, de
    főleg a motorosoknak, jó pár elavult hülyeség (láblerakásért buktatás?) helyett.
    A jogsinak kb. annyi értelme van, hogy az ember hallott már a KRESZ-ről. Ami
    nem volna hülyeség biciklisták esetében sem, ha már az úttesten közlekednek.
    És azon csak röhögni tudok, hogy akkor a gyalogosoknak is... Gyalogosoknak
    ott van a járda, s jellemzően az úttesten áthaladáskor van csak velük probléma.
    Olyat még nem nagyon láttam, hogy valaki az úttesten a sávok között gyalogol,
    mert el akar jutni A-ból B-be... (Falvak közt, út szélén igen, ott sem mindig a jó
    oldalon mennek, valószínűleg azért, mert nem tudják, hol kéne, vagy leszarják.)

  • DigitXT

    félisten

    válasz Stauffenberg #113 üzenetére

    nem látok különbséget a mentalitásokban
    Ugyanazt mondjuk: a gyökér az bármit vezetve gyökér. A probléma a fejben van.

    a szabálytalankodások módja és súlya változik
    És a gyakorisága. Pl. a pirosnál megálló bringás is létezik: idén egyet láttam!:D
    Felmerül, hogy ugyanez a személy autót vezetve másképp gondolkodik-e?:R
    Vagy, ha nem, akkor miért nem megy át az összes piroson? Mert nem megy át.

    kocsmai beszélgetésben
    Nem járok ilyen helyekre, így ehhez nem tudok hozzászólni...:F Ahhoz viszont
    igen, hogy az előttem piroson átcsalinkázó bringás bűnét nem kéne relativizálni:
    engem nem az zavar, ha kiválasztódnak! Csak ne az én autóm motorháztetején
    játsszák az evolúciósat: ugyanígy probléma a piroson áthajtó autós, csak ezt is
    relativizálod, hogy átcsúszik az éppen váltó lámpán VS. telibe piroson át / be az
    éppen zebrán átkelő gyalogosok közé. Annyira nem lehet gyakori az utóbbi, HA
    a média is felkapja, híradóba kerül a felvétel / a rendőrök kénytelenek intézkedni.

    Megjegyzem, mikor teherautó csapatja át a piroson, az kb. olyan nekem autóval
    mint autósnak a bringás: laposra vasal, ha nem védem ki a szabálytalanságát...
    Tehát figyelek, és nem vasaltatom ki magam. És nem megyek át a piroson sem;
    és nem ütöm el biciklistát sem, aki átcsalinkázik előttem: max. néha ledudálom.
    (Meg a pirosban átkelő nénikét sem, max. káromkodok egyet, hogy honnan jött.)

    Teljesen jogos érv a számonkérhetőség (ez a segédmotorosokra is igaz)
    Akkor megint ugyanazt mondjuk.:R

    nem teremt közlekedési kultúrát
    Én nem lennék 100% meggyőződve róla, hogy az idecitált külföldi példák morális
    fölényt jelentenének: szvsz sanszos, hogy a számonkérhetőség mértéke más.:K

    Most abból, hogy "átengedi" az autós a gyalogost a zebrán (eleve vicces itt ez a
    kifejezés, hiszen elsőbbsége van, így kötelesség megállni neki, mégis tök sokan
    meglepődnek, mikor megállok nekik), még nem tudod kívülről megmondani, hogy
    ez belső késztetés volt-e (szabálykövetés), vagy fél, hogy a yard lemeszeli.:R

  • Somatom

    veterán

    válasz Stauffenberg #131 üzenetére

    Ugyanezt tapasztalom én is. Nagyon viccesek a reakcióik, amikor homokszem kerül a szabályozott gépezetükbe. :)

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Stauffenberg #131 üzenetére

    Ezt a németes szabálykövetési megfelelési kényszert pontosan a kismotorok kapcsán is megéltem.

    Náluk eleve több lépcsős a rendszer, van náluk MoFa is, tán 25 km/órás sebességplafonnal, ami egyébként nem hülyeség. (Ránézésre meglepő módon sokkal kevesebb vele a probléma, mint a 45-ös kategóriával, ami valójában ugye 40-es.)

    Éppen egy, közlekedési területtel is foglalkozó német kolléga kesergett azon, hogy a Vespája az utolsó szerviz óta megfutja az 50-et, ő meg gyakran enged a csábításnak, és ki is húzatja addig, ami bűnös élvezet, mert tilis, viszont együtt halad az autókkal, ami mindenkinek jó. Ez viszont veszélyes állapot, mert ha ellenőrzik (náluk ezt ellenőrzik), annak komoly következményei lesznek, ráadásul így ő állandóan gyorshajt.
    Úgyhogy vissza kéne vinnie a szervizbe, hogy butítsák vissza a motort, de a jót sajnos könnyű megszokni.
    Végül kiokoskodta, hogy pár km/óráért még nem büntetnek, legfeljebb figyelmeztetnek, ő pedig olyan helyzetben lépte csak át a 40-es sebességkorlátozást, ahol az a forgalom miatt szükséges volt.

    A vicces ebben az, hogy mindezt annak a hatására, hogy meggyőztem arról, hogy néha a szabályok célját és értelmét is nézni kell.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Somatom

    veterán

    válasz Stauffenberg #155 üzenetére

    A barátnőmnél mélygarázs van. Ott nem lehet hangoskodni és feltolni sem tudnám a HD -t. Vettem egy 1:2 sportdobot (egy bemenet, két kimenet). Szétszedtem és átalakítottam úgy, hogy a kisebbik kimenet elé raktam hangtörőket, meg fojtást. A nagyobbik kimenet elé pedig csináltam egy záró csappantyút, amit bowdennel lehet forgatni. Ha lezárom, akkor a gáz csak a fojtott végen tud távozni. Persze, a nyitott állapothoz van hangolva a rendszer, úgyhogy kicsit szenved a fojtástól, viszont tök csöndes vele.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz Stauffenberg #157 üzenetére

    A nyitott dobbal is lehet normálisan közlekedni. Egy 1500 köbcentis motort nem kell terhelni, forgatni ahhoz, hogy menjen. Szinte alapjáraton is lehet vele gurulni. Olyankor még nyitott csővel is teljesen kultúrált hangja van. Szóval nem kötelező azt bömböltetni. Ha autóval vagyok, akkor figyelem a tükröt és ha motorost látok (vagy hallok) akkor igyekszem úgy helyezkedni, hogy ne tartsam fel. Az autó másik oldala felől próbálkozó motorostársamtól pedig szelíden meg szoktam kérdezni, hogy "Normális vagy, baromarcú? Egyszerre két oldalról nem kerülünk autót!"

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Stauffenberg #157 üzenetére

    Szerintem is erről van szó.

    Egy hangos motor ott helyben valóban jól jelzi a jelenlétet.

    Ha viszont eggyel hátrébb lépünk, és a közlekedés rendszerét nézzük annak az emberi tényezőivel, akkor bizony azt látjuk, hogy a hangos motorosok olyan ellenérzéseket gerjesztenek a többi közlekedőben, ami hosszabb távon már visszaüt azzal, hogy nem csak az előzékenység marad el, hanem gyakran a "vigyázás" is, sőt, nem ritkán akár tudat alatt is bejön egy kis "megleckéztetési" jelenség.

    Amikor erről írtam a diplomamunkámat, elég sokat beszélgettem erről (is) egy közlekedéspszichológussal, aki tényként állította, hogy ez a "hangos kipufogó életet ment" hiedelem valójában több motoros életéért felelős, mint ahánynak segített.

    Egyébként az egész közlekedésre jellemző, hogy rettenetesen alulértékeljük az emberi gesztusok, a kapcsolatteremtés jelentőségét, ami pedig a közlekedési kultúra egyik nagyon fontos jellemzője.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Stauffenberg #172 üzenetére

    Maximálisan egyetértek.

    A közlekedés a saját jelentőségén túl is remek indikátora a társadalomnak.

    Régi nagy kedvencem az a 90-es évek elején működött menedzseriskola, ahol külön tréning volt a bunkó közlekedésre, mondván, hogy a jó vezető az úton sem lehet nyuszi. :W
    A Roosevelt téren kellett betolakodni a sor elejére, illetve valahol a villamossínen kerülni.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Somatom

    veterán

    válasz Stauffenberg #172 üzenetére

    Régen mozgott a városban egy "Karika" becenevű srác, aki motoros rendőr volt. Neki az volt a szokása, hogy megállt a rosszalkodó autósnál és az ablaktörlője alá tűzött, vagy a lehúzott ablakán bedobott egy sárga lapot. Az volt rajta, hogy a következő szabálytalanságnál "kiállítja". :)

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Új hozzászólás Aktív témák