- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- iPhone topik
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 11 - népalma
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Somatommal és Simonzével értek egyet:
Ha már "Urban", akkor legyen robogó! Harminc éve motorozom városban üzemszerűen, és az első hét évnyi burkolatlan motor után hatalmas minőségbeli ugrás volt átülni egy robogóra (még ha teljesítményben visszalépés is volt). Tiszta maradt a cipőm, a nadrágom, egészen egyszerűen egy csomó olyan helyre el tudtam már menni robogóval, ahova a nakeddel nagyon nem volt ajánlott.
A következő lépés aztán a C1 volt, amiből úgy várom az elektromos változatot, mint a messiást, de a BMW már régen segget csinált a szájából...
A Soco pedig nekem is sokkal szimpatikusabb az árcédulájával és a cserélhet, dupla akkujával, de ugye az sem robogó.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A hanggal az a gond, hogy megszoktuk, hogy van.
Egyébként voltak erre irányuló kutatások, és nagyjából az jött ki, hogy az a hangosság, ami valóban javítja a biztonságot, már messze a komfortszint fölött van, arról nem is beszélve, hogy még ha fel is hangosítjuk a környezetünket (ami kb. elviselhetetlen lenne), az egyes járművek által keltett hang beleolvadna a magasabb zajszintbe.
Ehhez hozzájön még, hogy egyre több közlekedő izolálja magát akusztikusan a környezetétől.
A végkövetkeztetés az volt, hogy máshol kell növelni a közlekedésbiztonságot.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Szerintem azért érdemes annyiban árnyalni a képet, hogy a "nyugatiak" is pont addig környezettudatosak, amíg annak a költségei nem érik el az ingerküszöbüket, ami 4-5× magasabban van, mint a miénk.
Ezt egy holland (!) környezetvédő (!!!) küldöttségen volt szerencsém letesztelni.
Amúgy érdekes filozófiai kérdés ez, de nem biztos, hogy itt a helye, úgyhogy nem is akarok belemenni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
-
félisten
"Én gyalogolok, kerékpározok és tömegközlekedek, és nagyon ijesztő, hogy hányan lelkesednek itt az olyan sumákságok iránt, mint pl. a gyári leszabályozás kiütése vagy a robogók, kismotorok teljesítménynövelése."
De nem vezetsz segédmotoros kerékpárt, így van egy sajnos megalapozatlan véleményed, ami alapján kritizálsz.
Ha van ember, aki a gyorshajtás és a nagy teljesítményű járművek ellen van, az én vagyok.
Van némi tapasztalatom a városi motorosközlekedésről, sőt, motorkerékpáros közlekedésről egy diplomamunkát is volt szerencsém írni.
A 45 km/órás sebességhatár rettenetesen idejétmúlt. A maga idejében megvolt az oka, de az már régen volt.
Túlzásnak tartom ugyan a "megölnek 45-tel" és hasonló sirámokat (időnként még manapság is előfordulok a városban egy 40 körül teljesítő robogóval, és ésszel azért lehet vele biztonságosan közlekedni), de tény, hogy ha fel tudod venni a forgalom tempóját, az mindenkinek jobb.
Egy 60-as végsebesség már éppen megfelelő, némi tartalékkal. Az ilyen teljesítményre tuningolt kismotorok szerintem teljesen rendben vannak, ez még nem száguldozás, hanem kulturált városi közlekedés.
Az már persze más kérdés, hogy nagyon nem értek egyet azzal, hogy bármilyen motorizált kétkerekűn szerzett igazolás nélkül bárki is vezethessen 25 km/óránál gyorsabb kétkerekű járművet, úgyhogy a B-s jogosítvánnyal kismotorvezetést nagyon nem tartom jó megoldásnak.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Egy szóval nem mondtam, hogy a 45 km/óra magyar specialitás lenne. Kénytelen vagyok ismerni a nemzetközi hátterét, ez a szakmám.
Mint ahogy azt is tudnom kell, hogy egy adott helyzetben mindig az összes relatív sebességet kezelni kell. Márpedig egy 45 km/órával haladó, legálisan 40 km/órával hajtható járműnek nem nulla lesz a relatív sebessége a forgalomban legálisan 50, a gyakorlatban inkább 55+ km/órával haladó járművekhez képest.
És tudtommal már régen nem közlekedéselméleti oka van a szabályozásnak, hanem jogtechnikai.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A "45 kevesebb, mint 50" arra vonatkozott, hogy Tin fordítva írta fel a relációt.
A helyes sarokszámok egyébként a 40 és az 50 a KRESZ alapján -- már ha azt néhány magamfajta szabálytisztelőn kívül még betartja valaki.
Egyébként meg a válasz: igen. Bár szerencsére nem az én életem, de több olyan baleset anyaga is átment már a kezeim közt, amelyeken kifejezetten ez a sebességkülönbség okozott. Az, hogy egy egyébként kifejezetten sebezhető járműfajtát arra kényszerítünk, hogy gyakorlatilag állandó jelleggel veszélyes manőverek (előzés) passzív alanya legyen, közlekedésszervezési agyrém. Az ominózus 5-10 km/órás relatív sebesség pedig külön veszélyes, mivel a manőverek ártalmatlannak tűnnek, ezét kevésbé figyelnek oda rájuk, kisebb oldaltávolságot megengedve, viszont relatíve hosszúak.
Szóval sokak élete múlik ezen.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Mégis mennyire kell elvakultan jogszabálytisztelőnek lenni ahhoz, hogy valaki ezért szerezzen motorosjogosítványt, hogy 40 helyett 50-nel vezethessen egy olyan járművet, ami egyébként alkalmas az 50-es tempóra???
Mert az 50-es kismotorok nagy többsége szerencsére azért viszi az 50 km/órát.
Ha viszont betartanák a 40-et, abból bizony gond lenne! Ezernyi veszélyes előzéssel, feltartással, idegeskedéssel, dudálással, rossz döntéssel, balesetekkel. Mert az egészen biztos, hogy nálunk nem szívesen állna be a legtöbb autós a kismotor mögé, ha az lassabban halad, mint ahogy az autóval haladni lehetne.
A 45-ös szabálynak logikus története és okai vannak, és ezek ma már gyakorlatilag okafogyottá váltak. Szakmai körökben erről nemigen van vita.
A kismotoros jogsival kapcsolatban viszont változatlanul egyetértek: hülyeségnek tartom, hogy B-s jogosítvánnyal minden különbözeti nélkül szabad kismotort vezetni. Kb. 1+1 órányi ráképzéssel megnyugtathatóan kezelhető lenne a dolog.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Szerintem sok mindenben egyetértünk.
A magyar közlekedési kultúra állapotának komoly forrása a rendőrség működése, amiről Te is írtál. Gyakorlatilag 1986 óta dolgozom rendőrökkel, 1994 óta úgy, hogy szakmai partnerük vagyok.
Komolyan sajnálom őket, mert mindennemű megbecsültség nélkül kell szolgálniuk egy teljesen abszurd működtetésű rendszerben.Az én nagy mániám a közlekedésbiztonság, ami némi ellentétben áll az autó és motorbuziságommal -- a biztonságot messze alárendeltnek tartom a vezetési élményhez és élvezethez képest. Szent meggyőződésem (amiben ezért benne van némi iskolai tudás és munkatapasztalat is), hogy nagyon komoly ellenőrzésre lenne szükség a magyar utakon -- csak éppen következetesen és ésszel.
A világképembe nem férnek bele az azonosító nélküli kismotorok, a következetlenül szabályozott járműkategóriák és a bevételalapú közúti ellenőrzések sem.
Egy szigorú, de progresszív / skálázott ellenőrzési / büntetési rendszert szeretnék látni, ahol a cél a közlekedés biztonságának a fokozása -- veszélyességi alapon elhelyezett ellenőrzőpontokkal, átlagsebesség-méréssel, képzett rendőrökkel és felkészült igazságszolgáltatási háttérrel.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
1994-ben volt szerencsém pár kilométer erejéig robogózni Rómában.
Rettegtem tőle, aztán az első sarok után rájöttem, hogy valójában sokkal jobban "vigyáznak rám", mint Budapesten.
Azóta viszont szerencsére a hazai közlekedési kultúra is sokat fejlődött.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Stauffenberg #131 üzenetére
Ezt a németes szabálykövetési megfelelési kényszert pontosan a kismotorok kapcsán is megéltem.
Náluk eleve több lépcsős a rendszer, van náluk MoFa is, tán 25 km/órás sebességplafonnal, ami egyébként nem hülyeség. (Ránézésre meglepő módon sokkal kevesebb vele a probléma, mint a 45-ös kategóriával, ami valójában ugye 40-es.)
Éppen egy, közlekedési területtel is foglalkozó német kolléga kesergett azon, hogy a Vespája az utolsó szerviz óta megfutja az 50-et, ő meg gyakran enged a csábításnak, és ki is húzatja addig, ami bűnös élvezet, mert tilis, viszont együtt halad az autókkal, ami mindenkinek jó. Ez viszont veszélyes állapot, mert ha ellenőrzik (náluk ezt ellenőrzik), annak komoly következményei lesznek, ráadásul így ő állandóan gyorshajt.
Úgyhogy vissza kéne vinnie a szervizbe, hogy butítsák vissza a motort, de a jót sajnos könnyű megszokni.
Végül kiokoskodta, hogy pár km/óráért még nem büntetnek, legfeljebb figyelmeztetnek, ő pedig olyan helyzetben lépte csak át a 40-es sebességkorlátozást, ahol az a forgalom miatt szükséges volt.A vicces ebben az, hogy mindezt annak a hatására, hogy meggyőztem arról, hogy néha a szabályok célját és értelmét is nézni kell.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Dolgozom velük, régen még tanítottam is rendőröket a főiskolán (nem szakmai tárgyra).
Azt látom, hogy jelentős részük nagyon komoly elhivatottságból szolgál, csakhogy ellehetetleníti őket a bürokrácia, a lehetetlen jogszabályi környezet és a nem elhivatott kollégák (felettesek) magatartása.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Értem. Szóval nagyjából fogalmad sincs az egészről, de ítélkezel.
Az ismerősi köröm kb. egyharmada használ nagymotort közlekedési céllal, mert számukra praktikusabb mint az autó.
Azt nem igazán értem, hogy a hobbi miért jelent "pénzköltési" célt, de sokat elárul az előítéleteidről.
Azt sem igazán értem, hogy egy élvezeti cél (mert a motorozásnak fentieken túl nyilván van élvezeti értéke, célja is) miért lenne sznob.
A barátaim bő fele motorozik, de egyikük sem (engem is beleértve) teszi ezt sznobságból.
Ettől még persze nyilván vannak sznob motorosok szép számmal, de rohadtul igazságtalan és bántó egy kisebbség miatt általánosítani.MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Egész évben használom a C1-et a városban, évente kb. 1-3 hét esik ki amiatt, hogy csúsznak az utak -- amikor kb. a busz sem tud feljönni hozzánk.
Vidéki mellékutakon nyilván lehet rosszabb a helyzet, de 10-11 hónap a csúszós utaktól azért motorozható, még ha nem is nagy élvezet.
Ha szegecses gumin a szöges gumit értjük, az legjobb tudomásom szerint tiltott Magyarországon, és ahol megengedett, ott is komoly feltételei vannak.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Stauffenberg #157 üzenetére
Szerintem is erről van szó.
Egy hangos motor ott helyben valóban jól jelzi a jelenlétet.
Ha viszont eggyel hátrébb lépünk, és a közlekedés rendszerét nézzük annak az emberi tényezőivel, akkor bizony azt látjuk, hogy a hangos motorosok olyan ellenérzéseket gerjesztenek a többi közlekedőben, ami hosszabb távon már visszaüt azzal, hogy nem csak az előzékenység marad el, hanem gyakran a "vigyázás" is, sőt, nem ritkán akár tudat alatt is bejön egy kis "megleckéztetési" jelenség.
Amikor erről írtam a diplomamunkámat, elég sokat beszélgettem erről (is) egy közlekedéspszichológussal, aki tényként állította, hogy ez a "hangos kipufogó életet ment" hiedelem valójában több motoros életéért felelős, mint ahánynak segített.
Egyébként az egész közlekedésre jellemző, hogy rettenetesen alulértékeljük az emberi gesztusok, a kapcsolatteremtés jelentőségét, ami pedig a közlekedési kultúra egyik nagyon fontos jellemzője.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz nullpoint #170 üzenetére
Pont erről van szó!
Ne vedd Magadra, nem személy szerint Rólad van szó, hanem azok halmazáról, akik így éreznek. Nyilván nem akarsz rosszat a motorosoknak, de tudat alatt Benned van, hogy a motorosok kellemetlenséget okoznak, ami a döntéseidben is megjelenik -- szintén sokszor tudat alatt. Egy ilyen döntés lehet egy sima udvariassági gesztus is, de vészhelyzetben, ahol parányi terük van a racionális döntéseknek, az agyad nem a motorosnak kedvező irányt fogja előnyben részesíteni, még ha Te erről tudomást sem szerzel.
A nagy terület viszont az udvariasság és a vészhelyzet közti átmenet. Ha elég sok nagyobb járművet vezető emberke van, akinek az agyában kellemetlen asszociációk érvényesülnek a motorosokkal kapcsolatban, a sorozatos döntéseik statisztikailag olyan helyzeteket fognak eredményezni, amelyek a motorosok számára kedvezőtlenek, következményeikben akár halálosak lehetnek.A zavaróan hangos járművek használata egyszerűen azt az együttműködést zavarja meg, amin közvetve mindnyájunk élete múlik.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Stauffenberg #172 üzenetére
Maximálisan egyetértek.
A közlekedés a saját jelentőségén túl is remek indikátora a társadalomnak.
Régi nagy kedvencem az a 90-es évek elején működött menedzseriskola, ahol külön tréning volt a bunkó közlekedésre, mondván, hogy a jó vezető az úton sem lehet nyuszi.
A Roosevelt téren kellett betolakodni a sor elejére, illetve valahol a villamossínen kerülni.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Linux kezdőknek
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mini-ITX
- MotoGP & WSBK
- További aktív témák...