Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tikakukac

    titán

    válasz Eastman #32 üzenetére

    Kőkeményen húzzák lefele a pakurázást azokban is, a csomagszállító autókat már itthon is folyamatosan nyomják fel villanyosokkal, a németek, franciák, amcsik meg szinte már nem is vesznek több dízelt, ami bírja az megy, aztán villany.

    De itt óriási számokról beszélünk, ez nem megy csak így. Sem gyártás, sem töltés miatt. Meg mióta mondjuk felfedezték, hogy lehet csomagot vinni 3 kerekű bringán is, hát az mekkora csoda már és bumm én itt a belvárosban már alig találkozom a klasszikus brummogással, a céghez csak bringás GLS jön vagy 1 éve tuti. Kivétel ha széfeket veszünk :DDD

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • válasz Eastman #32 üzenetére

    Hát, tekintve, hogy a globális co2-ért a globális járműflotta kb 12%ban vesz részt (hajókat nem számolva), ennek farigcsálásában nem sok értelmet látok én sem.
    Ellenben, ezt könnyebb lenyeletni az átlagidiótvál és sötétzölddel mint azt, hogy heti max kétszer egyél rántott húst és hamburgert, ne pedig naponta kétszer. Mert mondjuk a globális kérődző-állomány kiböfögött/fingott metánja simán egy lapon említhető az összes belsőégésű motor co2-jével, a környzetei károkról nem is beszélve (erdőkivágások a legelők érdekében).

    "On a commodity basis, beef and milk from cows are responsible for the highest proportion of these emissions. And almost 40% of that seven gigatonnes is methane produced by fermentation in the stomachs of ruminants – mainly cows."

    Namost a 3 gigatonnát szorozzuk be 84-el (ez kb a szorzószám metán-co2 viszonylatban 25-30 éves időtartamban), és ebből a 250 Gtonnából azért lehetne faragni sokat.
    Aztán mondjuk az EU is elmehet a 3.14csába a földalapú agrártámogatással, mert még egy ekkora piactorzító f.szságot nem nagyon látsz a világban még egyet... viszont kb ökológiai katasztrófát okoz a kontinensen.
    Aztán mondjuk a 40-50 éves szénerőművek 25%os turbináit lehetne cseréni 40-es hatásfokúra.
    Aztán mondjuk nem kellene a sok minden szart összerendelni aliexpresszről.
    Aztán telefont sem kellene minden évben cserélni.
    Lehetne sorolni, de egyrészt sötétzöldeknek nem lehet megmagyarázni ezeket, mert nem veszi be az agyuk, másrészt ugye a gazdaság a Szent Tehén, ahhoz nem nyúlunk, mert akkor nem nyerjük meg a következő választást... és qrva nehéz változást elérni úgy, hogy változni senki nem akar (lásd a SUV-ok esete), a politikus meg 4 évben gondolkodik.

    Én simán támogatnék egy olyat, hogy jegyrendszer.
    Kap mindenki akinek jogsija van havi 50 liter nyálra jegyet, aztán tessenek beosztani, spórolni ér. Egyből kilőne ám a biciklis közlekedés (ha télen nem akar ráfagyni az ülésre), főleg jóidőben, és a tb-nek is jót tenne a sok elhízott lusta állapógár' (idehaza 40-45% a férfiak között) mozogna egy kicsit.
    El lehet menni a sarki közértbe/cigiboltba gyalog is, nem kell arra a 4-500 méterre autóba ülni. El lehet küldeni a gyereket az 1km-erre lévő iskolába gyalog is, mi is úgy mentünk anno, nem haltunk bele. Ezt a brutális pazarlást ami van, ezt már rég meg kellett volna szüntetni, de leginkább elszabadulnia sem lett volna szabad. De ugye ettől pörög a Szent Tehén...

    [ Szerkesztve ]

    どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Eastman #32 üzenetére

    A megoldás szinte megfejthetetlen.
    Egyet tudok érteni azzal a meglátással, hogy fogösszeszorítva nem lehet ezt a problémát megoldani. Globális méretű életmódváltást és szemléletváltás csak belső motivációból mehet végbe hatékonyan. Ha ezt most sem ugorjuk meg, akkor evolúciós szemétdombra kerülhetünk - ha nem is mint faj (ez nem fenyeget jelenleg), de a civilizációnk a világnézetünkkel együtt elfelejtődhet.

    Az amerikaiak 65%-a nem szereti a munkáját, amit nap mint nap végez. Hogyan akarunk így hatékonyan változtatni bármin is? Máshol sem kisebb ez a szám lényegesen.

    Központilag pl. a műa csomagolóanyagok kiváltását, illetve hulladékként értékként kezelését és nagyfokú újrahasznosítását lehet szabályozni. Azt mér nem, hogy kapcsoljak-e klímát vagy vonatozzak-e autózás helyett. Meg lehet próbálni, de csak rendőrállam lesz belőle szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

Új hozzászólás Aktív témák