Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jocobacsi30

    csendes tag

    1.
    Vannak akik új autót szeretnek vásárolni (mindegy miért), és megveszik/megvették a Lada akármit is. Miért is ne vegyenek új Dacia-t (akármilyet).
    Vannak, akiknek egy ilyen (méretű, hatótávolságú) villanyautó megfelel. Miért is ne vegyenek ilyet.

    Persze szerintem is jobb választás ezen az áron egy pár éves Leaf. De aki nem szeretne használt és az igényeinél nagyobb autót venni, az miért is ne vegye meg ezt?

    Egy autó megvásárlása nagyon-nagyon sok embernek érzelmi kérdés, ők vegyék a kedvenc gyártójuk és/vagy a szomszédra a legynagyobb irégységet hozó és/vagy az egy tankkal a legmesszebb jutó és/vagy a menő német/amerikai/japán és/vagy ... autót, akár használtan.

    Aki viszont új autót szeretne, és vékony(abb) a pénztárcája, hagy vegye már meg mások ítélekése és "jótanácsai" nélkül pont azt az új autót, ami megadja neki a boldogságot (Ford Mustang) és/vagy a rendelkezésre állás nyugalmát (Suzuki 10 év KIA 7 év garanciával), és/vagy a vélt vagy valós megtakarítást (villanyautó otthoni töltéssel) és/vagy bármi mást.

    2.
    Az állami támogatás nagy arányban nem termel veszteséget: ha nincs támogatás meg sem veszik ezeket az autókat, nem keletkezik ÁFA, nincs társasági adó befizetés, esetleg néhány alkalmazottal kevesebbet is foglalkoztatnak (országosan) a kereskedések.
    Vagyis a befizetett ÁFÁ-t kapják meg kedvezményként a vásárlók (legalábbis átlagban, mert pont ennél a Springnél több maradt a vevő zsebében, de a 15 milliós határ 1,5 milliós támogatásánál meg kevesebb).
    (...és igen olyan is kapott támogatást, aki nélküle is megvette volna, de a nagy átlag mégiscsak nulla közeli költségvetési hozamú, plusz alig, de mérhető károsanyag-kibocsátás csökkenést is hoz a támogatás).

    [ Szerkesztve ]

  • jocobacsi30

    csendes tag

    válasz arnyekxxx #224 üzenetére

    Ha a keret adott, olcsóbb új autót vesznek (kisebb adótartalom) vagy használtat vesznek (nincs adótartalom).
    Vagy egyáltalán nem vesznek (és járnak a régivel) -- mert a kedvezmény hajtja be őket a szalonba (így működik a fogyasztói társadalom).

    [ Szerkesztve ]

  • jocobacsi30

    csendes tag

    válasz arnyekxxx #229 üzenetére

    Valóban, inkább "így is működik..." a helyes.
    ...és valóban az is bekövetkezik, amit te írtál és az is bekövetkezik, amit én.
    Viszont, ha támogatások hiánya miatt tovább járnak a régivel vagy új belsőégésűt vesznek, akkor a kívánt cél elérésének esélye a nullához tart (vagy legalábbis ahhoz az arányhoz, ahányan támogatás nélkül mégis vettek EV-t).

    Mint minden ösztönző, ez is ott tud hatni, ahol még éppen "annyi" hiányzik. Pl.: "Ha megint emelkedik a benzin ára, nem járok többet autóval, inkább biciklizek!" -- egy kis ösztönző áremelkedés és már nincs légszennyezés, így is lehetne.

    [ Szerkesztve ]

  • jocobacsi30

    csendes tag

    válasz tordaitibi #237 üzenetére

    Azon a kiránduláson valóban kb. azonos lesz az üzemanyagköltség (a légszennyezés meg nulla, de ez most nem releváns).
    A többi évi 8-10-12.000 km-en meg kevesebb -- ha otthon, vagy pl. munkahelyen igyen tudsz "tankolni".

    Igen, az elektromos autózás még csak annak kifizetődő, akinek van lehetősége olcsón (esetleg ingyen) tölteni.

    Aki nagyrészt napi hosszú utakat tesz meg, annak nem (valószínű, hogy) jó opció az EV. Nem is nekik készítik, nekik gyártanak még dízelt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák