- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pengwin
addikt
válasz Marvinyo #155 üzenetére
Pár tipp:
- a városban egyirányú utak (mint Budapest belvárosában: egyiken csak kifelé, a következő párhuzamos utcán csak befelé, a merőleges utcák meg: egy északra, egy délre)
- nagyobb kereszteződéseknél, fontosabb épületeknél körforgalmak pl.:
(a kép bal oldalán csak befelé lehet jönni a kikötőhöz, a vasútállomáshoz meg csak a jobbról, miután átmentek a kikötő előtt... kifelé meg csak jobb szélen mehet a forgalom)
- a főutak jobban működnek, ha két párhuzamos, egyirányú útból állnak, a kereszteződésüknél meg egyirányú utakból álló körforgalom van
- négy útból álló fűutak: belül két gyors egyirányú (3-4 sávos egyirányú vagy akár autópálya), a külső oldalukon pedig valami parkolóhelyes kis utca, ami mellé települhetnek az épületek. A négy út közé meg rakhatsz vonatot, bringautat, mert az is csökkenti az autók számát.
- tömegközlekedés!!! Lehetőleg úgy, hogy a vasútállomás / reptér / személykikötő mellett rögtön legyen metró / villamos / busz, és az utóbbiak vonalai osztozzanak egy-két egymás mellett lévő megállón (ugyanott ne legyen két buszjáratnak is megállója, mert profin bedugítják, teli lesz utassal és sorban fognak állni a buszok)[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz #75376384 #158 üzenetére
Ennél csak a "mindenhol tűzoltó autó" az idegesítőbb...
Nálam az egyik mod miatt terjed a tűz, az ipartelepeim korában sokszor leégtek, mert a tűzoltók kimentek egy épületet eloltani, amivel elállták az utat, vagyis a továbbterjedő tűzhöz érkező társaik beragadtak mögöttük a dugóba...Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz #75376384 #160 üzenetére
Nálam is rég volt már ilyen, főútjaimon mindenhol kis 6*6-os vagy 8*8-as körforgalmak a kereszteződések, vagy ha nagyon kell a derékszög akkor egyirányú a keresztutca.
Amelyik modokat én használok a közlekedéshez:
1. Advanced Vehicle Options
2. Traffic Manager + Improved AI (ez sokat segít a dugókon)
3. Network Extensions Mod (ez is segít)
4. Rush Hour (ez meg nagyon nem... )A másodikkal lehet a lámpákat hangolni, kanyarodósávokat és gyalogátkelőket állítani, és az útkeresés is hatékonyabb.
A harmadik is praktikus, új utakat ad (kétirányú, irányonként egysávos autópálya, kis helyigényű 3-4 sávos városi utak, stb.).
A negyedik meg a kihívást növeli, tömegközlekedés nélkül egy átlag 7-10 ezres város bedugul csúcsforgalom idején.+1: Precision Engineering: a pontos építkezéshez (jelöli az utak pontos hosszát, az építendő és a már meglévő utak által bezárt szöget, meg ha kanyart építesz akkor annak a szögét is)
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz #75376384 #162 üzenetére
AVO-val pl. be lehet állítani, hogy bizonyos vonatok ne spawn-oljanak csak úgy, hanem csak a belső vonalakon járjanak (elég sok HÉV/metró van a workshopban vonatként).
Meg azt is be lehet állítani, hogy pl. egy vonat utolsó kocsija motorkocsi legyen (szintén moddolt vonatoknál jön jól mert, így szimmetrikus szerelvényeid lehetnek)Van még egy advanced public transport mod is, amivel be lehet állítani, hogy milyen típusú buszok/villamosok/vonatok járjanak egy adott vonalon, és sokkal pontosabb visszajelzéseket ad az utasszámokról és egyebekről.
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
1. Nézd meg az úthálózatodat.
2. Én úgy tapasztaltam, hogy a szemétégetők nem tudják jól gyűjteni a szemetet, kell egy szeméttelep, amiből időről időre az égetőbe üríted a hulladékot, így van megfelelő szemétszállítás és áram termelés is.Egyébként C:S-zik valaki linuxon?
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz Alexooo97 #179 üzenetére
More beautification mod - elérhetővé teszi az épületkészítő kis elemeit játék közben
Prop and tree anarchy - ki/be kapcsolhatod vele az "anarchiát": bekapcsolt állapotban lehet fákat, padokat stb. rakni már megépült utakra vagy épületek belsejébe.
Azt hiszem más modok nem kellenek hozzá.Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Business alatt a kék commercial szektorokat érted?
Ha nagyon egy kupacban vannak a kereskedelmi zónáid, akkor lehet nem jut el elég vásárló hozzájuk, érdemes lehet a lakónegyedeidből metró vagy buszvonalakat kialakítanod a vásárló-övezetek felé.Az iparnegyedek nyersanyagigényét úgy tudod kielégíteni, ha termelsz nyersanyagot:
1. megnézed a térkép megfelelő nézetében, hol van érc, olaj, termőföld, erdő
2. itt kijelölsz egy kerületet, amiben
3. engedélyezed az oda illő speciális iparűzést (olajipar, mezőgazdaság, bányászat, erdőgazdálkodás)
4. a kijelölt kerületen belül kijelölsz ipari zónákat
5. a betelepülő ipar nem a szokásos gyárakból fog állni, hanem a választásodnak megfelelő nyersanyag-termelő létesítményekből.Ezek vagy ellátják a városod iparát nyersanyaggal vagy exportálják a kitermelt dolgokat, és hatalmasat dobnak a költségvetéseden.
Két dologra kell figyelni a nyersanyag kitermeléssel kapcsolatban, mégpedig, hogy az érc és az olajlelőhelyek elég gyorsan kimerülnek, és mind a négy nyersanyagtermelő iparágnak sok képzetlen munkásra van szüksége, vagyis kicsit vissza kell venni az oktatásból...
Ami még fontos, hogy erdő- és mezőgazdálkodás nem fogy ki soha a nyersanyagból, és nem szennyezi maga körül a környezetet.Az adatlapodon lévő Core 2 Duo hogy bírja a 99000 lakost?!
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz Tav-Csoves #185 üzenetére
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz Attila2003 #190 üzenetére
A kerület kijelölő menüben van a kerület kijelölő ecset mellett pár másik gomb, azokat kijelölöd, és ráböksz egy már kijelölt kerületre.
Csak bizonyos lakosságszám fölött engedélyezi a specializációkat, úgy emlékszem kerületeket hamarabb lehet kijelölni, mint specializálódni.
A mezőgazdaság és az erdőipar nagyon király: nem merítik ki a nyersanyagforrásukat és nem termelnek szennyezést (csak zajt).
Olaj és érckitermelés elég gyorsan elfogyasztja a rendelkezésére álló nyersanyagot, és akkor egész iparnegyedek zárnak be, hosszú távon ezeket a nyersanyagokat kénytelen leszel behozni.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz Tav-Csoves #194 üzenetére
Van rá mod is, valamint a pálya indításakor a pályaválasztó képernyő elján lehet éghajlatot és stílust választani.
Ha jól rémlik a legtöbb pályán a default beállítás az "International" stílust jelenti.
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
-
pengwin
addikt
válasz Tav-Csoves #198 üzenetére
Paradoxéknál nem ez a divat, nyugi.
Nézd meg a Crusader Kings II-t, Europa Universalis IV-et: még mindig aktívan foglalkoznak velük, pedig már lehet mindkettő vagy 4-5 éves. Igaz ott a Paradox a fejlesztő, a Cities-t meg csak kiadják, de ettől még úgy tűnik, hogy itt is nagyon hasonló módon fogják kezelni a játékot (már ez sem egy friss játék, mégis sorra kapja a DLC-ket).Bugok meg nem ritkák az ilyen frissítésekkel.
Örülj, hogy nem a hozzászólásomban már említett két másik játék valamelyikére kattantál rá: ott a frissítések rendszeresen nem voltak kompatibilisek a mentett játékokkal, és kb. újra meg kellett tanulni a játékot minden egyes komolyabb DLC után, mert annyi új mechanika és bug került bele (pl. új AI bugok, amik teljesen megváltoztatták a játékban az erőviszonyokat).Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
-
pengwin
addikt
Három Paradox Interactive-os játékra is rá vagyok kattanva (a Cities-en kívül: Crusader Kings II és Europa Universalis IV), szóval nagyon gyorsan megtanultam, hogy nem veszünk teljes áron DLC-t.
Sőt, még a paradoxos játékokat is fenntartással kezelem a megjelenésükkor, például egy Stellaris meg van egy Bundle-ből, de még nem is játszottam vele. Pedig biztos beállna az is a kedvencek közé a sorba... csak a DLC-it majd inkább egyben venném meg, amikor már alaposan le vannak akciózva.
MEg úgy általában én is 1-3 DLC-nyi csúszásban vagyok az éppen aktuálishoz képest.
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz #75376384 #205 üzenetére
A Mass Transitot nagyon dicsérték, de a katasztrófásat és a zöld DLC-t is komoly kritikák érték. Előbbire azt mondták, hogy csak egy újabb adag szöszmötölést hoz, új (bugos) mechanikával a játékba.
A zöld DLC-t azért kritizálták sokan, mert a zöldség semmilyen hátrányát nem modellezi a kicsit magasabb költségeken kívül, ellenben az előnyeit nagyon eltúlozza, amolyan varázsmegoldást kínál a szennyezésre (értsd: sok esetben pl. teljesen eltünteti a szennyezést).Ezek nekem sincsenek meg, de a mass transiton kívül nem érzem komoly hiányukat. Bár úgyis meg fogom őket venni, csak legyenek leértékelve 50-75%-kal.
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz #75376384 #207 üzenetére
Ha kellenek DLC-k akkor most a HumbleBundle oldalán akció van (20-50%-os).
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz Tav-Csoves #209 üzenetére
A g2a féle "szürke piacokat" én inkább nem ajánlanám...
Ugyan nekem sem tetszik ez a DLC-áradat, de mégis inkább támogatom a kiadót a fő értékesítési csatornákon keresztül, mert ők legalább még csinálnak ilyen játékokat. Így is éppen eléggé rétegigénynek számítanak a városépítő és nagystratégiai játékok.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz Marvinyo #212 üzenetére
Improved Public Transport modban van rá lehetőség, hogy állítsd az egy vonalon közlekedő járművek közti minimális távolságot.
Arra is figyelj oda, hogy ne legyenek pont ugyanott a megállói a különböző buszvonalaknak, mert akkor ott fel fognak torlódni a buszok. Rakd őket egymás mellé, és akkor meghosszabbodik a buszöböl, vagyis egyszerre be tud állni egymás mögé több busz, átszállásra pedig ugyanúgy alkalmas lesz.Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Szerintem nagyon jól játszható, sok dolgot ki lehet pótolni steam workshopos modokkal pl. tömegközlekedés terén.
Meg az összes DLC egy-egy nagyobb frissítéssel együtt érkezett, amiket viszont mindenki megkapott. Akár megvette a DLC-t, akár nem. Ezek az ingyenes frissítések mind hoztak valami komoly újdonságot, gyakorlatilag a DLC-k az új tartalmak kb. 2/3-át tartalmazták, a maradék "ingyen" elérhető volt.
tudom nem segít, de kb. 2 hete volt Humble Bundle-ön szimulátor bundle, 12$-ért C:S Deluxe Edition és egy csomó másik jó játék volt benne.
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Laikusként én is a Mass Transitot néztem ki, de várok vele, hátha lesz még olcsóbb...
Biztos lehetsz benne: paradoxos játékokat és DLC-iket sokszor akciózzák. A következő C:S DLC-nél már kap a Mass Transit is kap majd leértékelést, ha lesz utána még DLC akkor meg egy még komolyabbat. Minél régebbi egy DLC, annál nagyobb rá a kedvezmény. Lehet új játék megjelenésekor is kap majd akciót... vagyis megéri várni.
Meglepett, hogy ebben is lemegy a nap, és van vagy két-három hétig tartó éjszaka, azt hittem, hogy azt csak az After Dark, vagy melyik DLC hozza a játékba.
Mint mondtam: a DLC-k mellett mindig jött ingyen tartalom, kicsit olyan becsületkasszás Season Pass jellege van a dolognak.
Nem emlékszem már, de talán az After Dark DLC része volt pl. pár új kereskedelmi specializáció (szabadidő, turizmus), amik nem elérhetőek nélküle.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz muszurkefal #239 üzenetére
Szervusz!
Tapasztalataim szerint itt nem vicc az ajánlott gépigény, se CPU, se RAM terén.
Pár moddal együtt már simán lefoglal a játék 10+GB RAM-ot, modok nélkül is simán fel fog menni e köré egy nagy városnál (nekem a 10+GB-hoz nem is kellett 80.000 lakos, de itt sok a mod)Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
-
pengwin
addikt
Szervusz!
Szerintem a lakossággal nem rontasz el semmit, néha vannak "halálhullámok", mert a város eleve nekirugaszkodásokkal növekszik: egész "blokkokat"-kerületeket népesítesz be egyszerre, hasonló korú emberekkel, akik kb. egyszerre fognak meghalni. Az is belejátszhat, hogy 90.000 embernek már nincs elég munka vagy közszolgáltatás a városodban, ezért megindul a kivándorlás, majd emberhiány lesz, és jön egy újabb növekedési hullám, ami után nem elég a munka/közszolgáltatás, és kezdődik minden elölről...Figyeld az iskolák és a korházak telítettségét, és legfőképp a foglalkoztatási statisztikákat, lehet csak kell telepítened "pár" új munkahelyet 90.000-es népességnél. Figyelj milyen munkahelyeket teremtesz, mert ha sok a diplomásod akkor a lusta hippijei nem a farmon meg a bányában akarnak majd dolgozni, hanem irodában!
A szemetet a szeméttelepek tudják jól gyűjteni a városból, a szemétégetők nagyon rosszak ilyen téren.
Én ezért azt a megoldást találtam a legmegfelelőbbnek, hogy a (majdnem vagy teljesen) megtelt szeméttelepeket ürítettem a szemétégetőkbe, amik így folyamatosan tudnak 100%-on járni és áramot termelni. Hasonlítsd össze a szemétégetőid aktuális áramtermelését az épület leírásával, ha kevesebb áramot termelnek, mint ami a leírásban van, akkor nem járnak 100%-on az égetők.A szennyvizet kénytelen leszel a vízbe vezetni, arra figyelj, hogy az ivóvíz vételező helyeidtől (pumpaállomások) folyásirány szerint lejjebb legyenek a szennyvízkiömlők. A kis nyilak jelölik a folyásirányt amikor vizes épületeket építesz. Ha szennyezett vizet szállítasz az ivóvízrendszerben, akkor betegek lesznek a polgártársak.
Esetleg megpróbálhatsz egy elég nagy felületű tárolót építeni csatornákból, amiből el tud párologni a szennyvíz. (Igen, van a játékban párolgó víz.) És a tároló szélére telepítheted a szennyvízkiömlő nyílásokat.Steamen a modok között találhatsz szemét újrahasznosító központokat és víztisztító telepeket, amiket általában drágább fenntartani, mint a sima szeméttelepet/szemétégetőt és a szennyvízelvezetőt, cserébe viszont nem termelnek szennyezést.
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Ha kiválasztod az épületet akkor a felugró ablak egyik sarkában van egy "empty facility" (létesítmény kiürítése) gomb.
Lerombolás előtt a temetőket és a szeméttelepet is ki kell így üríteni, de vigyázz, mert ilyenkor ugyanazok az autók fogják a létesítményt üríteni, amiknek egyébként a várost kéne járniuk szemetet és halottakat gyűjtve. Vagyis legyen másik létesítményed, ami folytathatja a gyüjtögetést.
Értelem szerűen hely is kell, ahová rakhatod az eléhordott szemetet és halottakat: ez lehet szemétégető/krematórium vagy másik szeméttelep/temető.
A legegyszerűbb, ha van több szemétteleped, és amelyik megtelt azt az égetőkbe üríted. Így el lehet lenni viszonylag alacsony környezetszennyezéssel és kevés szemétteleppel meg temetővel, és a gyüjtögetés hatékonysága is elég jó lesz. Ne próbálj meg csak szemétégetőkkel ellenni, mert más ütemben fognak égetni, mint ahogy a szemét termelődik, ezért fel fog halmozódni a városban a szemét. Szeméttelepekkel sokkal olcsóbban kaphatsz rengeteg kukáskocsit, amik ki tudják majd szolgálni a várost.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Itt van egy jó teszt a különböző grafikai beállításokról.
Level of Detail / LOD: Medium (vagy nagyobb városoknál low)
Shadows: Low
Shadow distance mehet low-ra, nem túl feltűnő a hiánya nagyobb távolságokból
Anti Aliasing disabled (ezzel nagyon sokat nyersz)Amit én még észrevettem, hogy pl. a nagy távolságoknál fellépő ködösítés kikapcsolásával is észrevehtő extra teljesítményt lehet nyerni.
A 4GB RAM kevés lesz, szóval ne nagyon tölts le modokat, legfeljebb olyanokat, amiket abszolút létfontosságúnak érzel egy kis játék után. Egyébként FHD-ban nem hiszem, hogy sok bajod lesz a teléjesítménnyel.
Félreértés ne essék, nagyobb városokkal a tiédnél sokkal komolyabb hardvert is meg lehet ezzel a játékkal fektetni... nálam az i7-3770T-Ryzen 5 1600X váltás is komoly előrelépés volt, sokkal simábban fut így a játék.A noboxos kérdést nem értem... azt hiszem valami szoftverbolt ami Steam kulcsokat árul, nem tudom mennyire feketén-szürkén-fehéren.
Humble Bundle oldalán a hétvégén volt akciós a C:S, ők is Steam kulcsot adtak.(#259) Carasc0
Minden jel szerint igaz volt a hír, azóta már van javított verzió.
Mondjuk azt nem tudom, hogy milyen hibákat javított a frissített verzió.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Nem saját fejlesztésű a játékmotor: Unity-t használ a játék, következésképpen nincsenek nagy trükkök amikkel lehetne javítani a teljesítményen.
A többség többnyire magasabb sebességen pörgeti a játékot, főleg az elején. Viszont 1-es sebességen minden rendben lesz a te konfigodon is, igazából a szimuláció CPU terhelése a szűk keresztmetszet a játék sebessége szempontjából, grafikailag annyira nem megterhelő a játék.
Assetekkewl kell vigyázni, azok nagyon meg tudják nyomni a memóriaigényt.
(#263) kusztax
Tetszik!
A Park Life és a Mass Transit is nagyon jól sikerültek, kifejezetten jó irányba mennek a mostani kiegészítőkkel![ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Mekkora a lakosság?
Mint te is látod, a szimuláció sebessége az, ami megfekteti a játékot, pl. folyamatosan útvonalakat számol a lakóidnak.
Nekem egy i7-3770 is tudott akadozást produkálni maximális sebesség mellett, a Ryzen 1600X sokkal jobb ilyen téren, mert több magot terhel 50-70% körülre.
Sajnos a játékmotor ilyen, nem erre a komplex szimulációra lett kitalálva.RAM felhasználás nagybanm függ pl. a workshopos assetek számától... hidd el, el tud foglalani 10+GB-ot is a játék...
Talán a következő részhez fejlesztenek saját motort Paradoxék, ha már ilyen hatalmas siker lett a C:S.
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Ha használsz valamilyen közlekedési modot az nagyon meg tudja nyomni a CPU-terhelést. Modok pedig csak a steames verzióval élhetőek.
Maga a játék nem rendelkezik olyan durva grafikai számításigénnyel, de a VRAM-ot és a sima RAM-ot is eszik az assetek. A Unity-motor olyan amilyen, lassan inkább a mobilos grafika szintjét hozza.
Mellesleg az 1,9GB-os VRAM foglalás is lehet az akadozás oka."Film grain amount" néven van egy grafikai beállítás, azt vedd le minimumra. Én úgy vettem, észre elég sokat tud lassítani.
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
A Traffic Manager és a Traffic++ tudja terhelni a CPU-t, a többi nem lényeges, inkább csakesetenként emelik meg a GPU terhelését (pl. FP Camera vagy MOM, amikor követsz velük valamit).
50.000 lakosná lésajnos az i3 már elfogy, ennyi.
Nálam egy finomhangolt i7-3770 is köhögött néha 3,7GHz all-core turbón (ugyanezeket a modokat használom, meg "pár" assetet). Pedig tudta tartani a max turbo órajelét a CPU...[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
Nekem az ilyen mentési problémákat általában kiküszöböli a Steam Cloud szinkron bekapcsolása.
Paradoxos játékok közül szerintem nincs olyan, ami ne szenvedne save game corruptiontől.
Nekem volt már ebből bajom Hearts of Iron 1-2-ben, EU1-2-3-4-ben, meg C:S-ben is.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
-
-
pengwin
addikt
válasz whitezo88 #289 üzenetére
A járműkezeléshez van köze:
A játék szépen sorban spawn-olja az új járműveket, ahogy igény lesz rájuk.
Értsd: amint egy polgár utazni akar, vagy rendőr járőrözni, vagy mentő menteni, akkor kreál egy új járművet az adott ház, tűzoltóság, kórház mellett. Ha betelik a 65 ezres limit, akkor a legrégebbi járművet egyszerűen eltünteti a játék, hogy tudjon egy újat csinálni. Mivel egyes szolgáltató járműveid (rendőr, mentő) tipikusan folyamatos használatban vannak, így jó eséllyel ők a régiek.
Emellett ha dugóba ragad sok jármű, akkor azokat is törli a játék egy idő után.Mindkét probléma orvosolhat azzal, ha jobb az úthálózatod, mert akkor egy-egy út rövidebb ideig fog tartani, vagyis kisebb lesz a valószinüsége, hogy egyszerre 65 ezer járműre lesz szükség.
A tömegközlekedés és a bringautak is segíthetnek, mert a bringát nem járműnek számolja a játék, ha jól tudom.Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz Attila2003 #304 üzenetére
Esetleg próbáld meg PgUp/PgDown-nal, mint ha közuti alagutat vagy felüljárót építenél.
Mert elvileg végre megcsinálták azt, amire nagyon régóta vártunk: rugalmas, föld feletti/alatti metrót.
Eddig a Metro Overhaul Modot kellett errre használni.
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz bexinho23 #313 üzenetére
1. A játékban van 4 nyersanyag, amiknek az eloszlását tudod ellenőrizni a természeti erőforrások térképmódban. Ha már van a határaidon belül, akkor ki kell jelölni rá egy kerületet, amiben engedélyezni kell a nyersanyag kitermelést. Ezután az ebben a kerületben lerakott ipari zónákban bányák fognak épülni, és el tudják látni az erőművet szénnel. Ha nem állítottad be a játék elején, akkor az olaj és az ásványkincsek ki fognak merülni, és a bányák/olajipar ami rájuk települt bezár. Erdő és mezőgazdálkodási területek nem merülnek ki,
2. Lassan nő, és vannak dolgok, amik csökenthetik, pl. zajszennyezés, környezetszennyezés, ipari zónák közelsége. Tömegközlekedési vonalak, pár park, vagy egyéb szépészeti beavatkozás segíthet az értéknövelésben.
3.A fő népességnövekedési forrásod nem a babyboom, hanem a bevándorlás lesz.
Attól függően, hogy kertvárost vagy belvárost építesz, a bevándorlók lehetnek már eleve gyerekes családok, vagy fiatal párok. Viszont csak akkor fognak jönni, ha van munka, helyek az iskolákban, stb. Tapasztalataim szerint megéri kicsit túlpörgetni a kereskedelmi és iparnegyedek építését, amikor van rájuk igény, mert ez hatalmas munkaerőigényt teremt, és tömeges bevándorlás indul meg, amint építesz nekik lakónegyedet.Érdemes odafigyelni, hogy melyik munkahely milyen szintű iskolázottságot igényel a dolgozóktól: hiába van 200 munkahely a fatelepen, ha neked van 300 egyetemet végzett munkanélkülid. Nekik kereskedelmi zónák vagy irodák kellenek, ahol el tudnak helyezkedni. A fatelepre meg elég az alapszintű iskolázottság. Érdemes pár kerületben kijelölni a School's Out policy-t, hogy ne oktasd ki a munkahelyéről az összes gyári melósodat, mert akkor nagyon sok mindent kell majd behoznia a városodnak. Érdemes valamilyen egynsúlyra törekedni, nagyságrendileg több pénzügyi erőforrásod lesz, ha van mezőgazdaságod, erdőgazdálkodásod, iparod és szolgáltató szektorod is, nem pedig teljesen egyoldalú a gazdaságod.
A bevándorlási hullámok rossz oldala a pár évtizeddel későb érkező halálozási hullám, amikor a sok hasonló korú, közel azonos idben bevándorolt CiM-ed egyszerre hal meg.
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin