Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
A számok valószínűleg nem stimmelnek, de valahogy így néz ki a dolog.
10-ből:
5-ször tök mindegy
4-szer megment
1-szer megölAmeddig a megment szignifikánsan több, mint a megöl, addig érdemes bekötnöd maga. A megöl meg szerintem bőven 1 alatt van.
-
Ghoosty
őstag
Ez nagyon attól függ, milyen baleseteket veszel figyelembe. Ha hátulról jönnek beléd, akkor az esetek döntő többségében mindegy kategória. Ha alacsonyabb sebességgel ütközöl, szintén mindegy kategória. Ha olyan erejű az ütközés, hogy belső szervek szakadnak bekötve is, szintén mindegy kategória. Szóval nagyon le kell szűkíteni a balesetek körét arra, hogy 1000-ből 1 esetben legyen mindegy.
-
Ghoosty
őstag
"Szóval de, nagyon-nagyon keresni kell az alkalmat, amikor inkább hátrány az öv, mint előny."
Ezzel egyetértek, de én a 'mindegy'-ről beszéltem.
Tavaly Magyarországon 16000 személyi sérüléssel járó baleset történt. Ebből 530-ban legalább 1 ember meghalt. Tegyük fel, hogy mindig csak 1 ember hal meg. Ha azt veszem, hogy csak 50%-ban voltak bekötve és az az 50%, az túlélte volna, ha be van kötve, akkor 265 esetben mindegy, hogy be volt-e kötve, mert így is úgy is meghalt. Ez kb 16 eset az 1000-ből. Ahhoz hogy ez 1 legyen az 1000-ből, ahhoz az kéne, hogy 97%-a ne legyen bekötve és mind 97% ez miatt túl is élné a balesetet. Akkor ez csak a legsúlyosabb baleset volt.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Engem nem kell meggyőzni a biztonsági övről, én kapom mindig az ívet, mikor 1-2km-es távra is bekötöm magam utasként hátul. Meg mit parázok, ő jól vezet. Ő lehet, de a szembejövőről meg nem tudok semmit.
Mivel életem során sok sérülés ért. (Bicikli, famászás, esés stb) Nekem a könnyű sérülés sose számított igazán sérülésnek, így valahogy nem tud meghatni, hogy így majd 2 horzsolással, meg egy kis vérzéssel kevesebbem lesz. Ráadásul valahogy ösztönösen jól esek.
Szóval nekem ez a 20-30-cal ütközök és az öv sokat számít dolog, kicsit gyanús. Különösen a modernebb autók gyűrődési zónáik mellett. Ugyanis, ha támaszkodok a kormánynak, akkor nem azonnal kell megfogni a 30-at, mint egy sínes tesztben, hanem te is élvezed a lassított ütközés előnyeit. Mivel alapvető, hogy bekötöm magam, így sose lesz összehasonlítási alapom, de ha lesz a környéken ilyesmi tuti kipróbálom. 30 felett már én sem gondolom, hogy akár modern autónál meg tudnám tartani az ütközés erejét, de a 20 kevésnek tűnik.
-
Ghoosty
őstag
Futva a világrekord olyan 44km/h. Ennek a fele nem kéne, hogy olyan elérhetetlen legyen. Sose voltam aktív sportoló, de tesiórás felméréseim 60m futás esetén mindig 1 számjegyű volt. 10 esetén ez 21,6 km átlagsebesség.
A tesztet meg nyilván nem próbálom ki, mert hibás. Ütközésnél van egy karhossz távolságom az ütés csillapítására, míg ha falnak futok, nincs. Gyerekként próbáltunk hasonlót, hogy nyújtott kézzel fussunk a falnak, de valahogy ösztönösen lassítottunk a végén.
Biciklivel sem kell tekerni rendesen, a 20km/h-hoz. Sík terepen egy nem nagypapás, de kényelmes tempó. Ha véletlenül biciklivel kell mennem a szomszéd városba, ami 10km-re van, akkor kb 30 perc alatt érek be, de elég dimbes-dombos.(#22) doeeg
Sajnos tapasztalatból tudom, hogy de. Látom, hogy mindjárt jön az ütközés, mert hiába taposom a féket, nem fogok tudni megállni, az a másik meg kijött elém stop tábla ellenére. Préselem magam kézzel lábbal az ülésbe, aztán vége. kb ebben a 20-30-as tempóban történt az ütközés. Öv természetesen bekötve volt, meg gondolom volt adrenalin is rendesen, de semmit nem éreztem.(#26) vince
Az első teszt sikeresen végrehajtva. A második is lábbal tompítva. Viszont karral nem fogom kipróbálni. De ez a teszt is csalóka. 2 hiba van benne. Egyik se veszi figyelembe a karosszéria által biztosított extra centimétereket amiknek köszönhetően kisebb lassulást kell ellensúlyoznod a karoddal. Valamint azt, hogy a lábaddal is tartod magad, miközben paszérolod a féket, így csak a felsőtested egy részét kell megtartanod.
Mivel él még emlékemben, hogy nem volt olyan kellemes lábbal sem tompítani a 30-at és biztosan megy a 20, így valahol 20 és 30 között van esetemben a határ.(#34) Syl
Ez nekem gyanús. Tudsz róla valami részletesebb anyagot linkelni, hogy mégis mi okozza? Valamint, hogy ezt az okot hogyan szünteti meg az öv használata?
Azt értem, hogy a régi kocsikban nem volt fejtámla és egy ilyen ütés miatt tényleg nyaksérülésed lehetett, vagy akár kitört a nyakad, de ha megvan a fejtámla, egyszerűen nem tudom, hogy hogyan sérülhet a nyakad. Extrém esetben, persze ezután is pattoghatsz a kocsiban, de ez ekkor nem korlátozódik a sérülés a nyakra.[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Lehet, hogy nem volt meg a 3,5 csak olyan 3,1. Első emeleti erkélyről ugrottam ahol a belmagasság olyan 2,7-2,8 körül volt, meg ugye a födém vastagsága, meg némi lábazat, meg volt benne némi csalás, hogy gugolva indítottam az ugrást és közben kinyújtottam a lábam. Olyan 13-14 lehettem, 50-60 kg.
Nyaki sérüléssel kapcsolatban.
Ezeket értem, de ahogy olvasom, akivel történt a dolog, mindenki be volt kötve és úgy sérült.
Azt is értem, hogy ha már akkora az ütés, hogy elhagyod az ülést, akkor számít, hogy be vagy-e kötve.
Olvastam utána, értem hogy miként alakul ki a sérülés, amit nem értek még, hogy ezt hogyan akadályozza vagy csökkenti az öv.
(Én magam 2 ilyet éltem át utasként és nem éreztem semmit. Egyik esetben azt hittem, hogy csak éppen, hogy nekünk jött, de mikor láttam hogy mennyire szétment a kocsi hátulja jöttem rá, hogy ez durva sebességgel érkezett.)[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Pont ez a bajom, hogy a test le van láncolva, de a fej a nyak meg nem. Azok mozdulnak és a nyaknak kell fékezni a fejet. Ha viszont kicsit tud mozdulni a test, akkor egyrészt javul a mozgás szöge, meg nő az út, ami alatt le kell fékezni a fejet, így a fej és a nyak találkozására egyszerre kisebb erő hat.
Gyerekülésekben a pajzsos megoldást is azért használják, mert úgy a gyerek válla nincs leszorítva, így a teste tudja némileg követni a nyakat és így kisebb a sérülés esélye. Lehet, hogy felnőtteknek már más a nyakizmuk és ez pont károsabb. Ezért is vagyok kíváncsi.[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
"öv nem ránt vissza, hanem csak megfog egy irányba,"
Örülök, hogy felhoztad, mert, nekem is eszembe jutott, csak az vele a bajom, hogy nem ismerem az övfeszítő pontosan hogyan is működik akkor, ha pont előre vagyok hajolva.
Arra gondolok, hogy mondjuk pont matatott az ajtón lévő kesztyűtartóban a baleset pillanatában. Ekkor ugye kicsit közelebb van dőlve az ember a karosszériához, kihúzva a biztonsági öv. Aztán durr, bekapcsol az övfeszítő. Ez nem ránthatja vissza?
(Mondjuk ilyen pozícióban meg még közelebb van a légzsákhoz, ilyenkor az is üthet egy extrát szóval nem javul sokat az esély öv nélkül sem.) -
Ghoosty
őstag
"Biztonsági öv szimulátorban 12km/h szimulált ütközésig tudtam megtartani a magam afelett már megrogyott a térdem és a könyököm akárhogy betámaszkodtam."
Annyira nem meglepő. De ez miért is baj? Attól, hogy berogyik egy kicsit még semmi sem történik, sőt igazából puhább is a megállás, hosszabb úton történik a lassulás. Amíg nem éri semmi a kormányt, addig megtartottad magad. Valaki itt írta, hogy dőljek előre és fogjam meg magam a padlón az kb 20km/h. Nyilván ott sem merev karral tartottam meg magam, de nem fejeltem meg a padlót szóval megtartottam.
(Mielőtt valaki félreért, nem az öv ellen beszélek, csak elméleti fejtegetés.) -
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #103 üzenetére
Szerintem ezt nem nekem akartad írni, vagy félreértetted meg miről szólt az a hsz.
Az a hsz az ember karjáról szólt, meg a lábról, ami alacsony sebességnél a test többi részét fékezi, mert ki van támasztva a kormányhoz és a pedálhoz.
De kipróbálhatod, próbálj meg leugrani 30 cm-ről úgy hogy érkezéskor nyújtva marad a lábad és úgy hogy hajlítod. Szerintem nem kérdés, hogy hogyan kellemesebb az érzekés. Pont azért mert berogyik a lábad és így hosszabb úton történik a lassulás. -
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #108 üzenetére
Mennyivel könnyebb lenne, ha nem csak kiragadnál egy mondatot ami nem tetszik. Hanem megpróbálnád értelmezni, hogy mire született az adott mondat. Az egész arról szólt, hogy öv nélkül mennyire tudod megtartani magad.
A teszt 3 méterről is értelmes, csak már sérüléssel jár. Nyújtott láb esetében biztos. Hajlított láb esetében meg kondiciótól függően megúszhatod sérülés nélkül.
200-nál betonfalnál meg mindegy, hogy van-e öved, úgy is meghalsz. Csak tudnám, hogy jön ide. -
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #112 üzenetére
Nem is kell úgy vezetni, de ha van annyi időd, hogy megnyomd a féket, akkor kitámasztani is van időd. Sajnos tapasztalatból tudom. Lásd még Doeeg-nek a válaszom:[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Digitális detox a Nokiától
- Gothic Remake - Ilyen lesz a gyűjtői kiadás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Politika
- Linux - haladóknak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...