- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Digitális detox a Nokiától
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Május 7-én bulit tart a Huawei
ma Méghozzá Dubajban, ahol új termékek várhatók. Ezek a Watch Fit 3 és laptopok lehetnek, a Pura 70-es telefonok maradhatnak Kínában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Hieronymus #1 üzenetére
Ugye?
Magam is így gondolom. Ezért is nem értem a dízel megemlítése után miért kell rögtön virtuálisan felakasztani.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Norb79
őstag
válasz Hieronymus #1 üzenetére
Szerintem nem elsősorban környezettudatosság, hanem felhasználási mód kérdése az üzemanyagválasztás, illetve más egyéb adottságok. Ez utóbbi esetben az elektromosra gondolok, de mivel 7 személyest keresünk ez itt most kiesik, maradjunk a dízel vs benzinesnél.
Mikor olyan élethelyzetbe kerültem, hogy egy autó már nem elég a családban, kettő kell, ráadásul a meglévő egy is csereérett lett, akkor kellett autót vennem legutóbb, ráadásul egyből kettőt. Vettem egy injektoros benzinest és egy turbós dízelt. Nem környezettudatossági okokból, hanem megnéztem mire fogom és hogyan használni.
Láttam, hogy lesz egy autó, ami reggel 10 km-en háromszor lesz indítva, mert indul a ház előtt, indul a bölcsi előtt, és indul az ovi előtt, és úgy érkezik meg a végcélhoz, és ez az egész procedúra max 10 km, és ez lesz a felhasználási mód 80-90%-a. Ez a felhasználás két dolgot vág haza, a turbót és a részecskeszűrőt, amiket drága és macera folyton szervízeltetni, szóval dízel és turbós benzines ide nem játszik. Ráadásul évente megy ~8-10ezret a gép, a kisebb fogyasztásból nem forog vissza a dízel felár, marad az injektoros benzines.
Megnéztem mire fogom használni a másik autót. Nos az meg úgy nézett ki, hogy az esetek 95%-ában reggel egyszer indítom, kis bemelegítő gurulással eljuttatom az autópályáig, ott megyek egy órát, kis levezető autózás másik városban és megáll, este vissza ugyanez. Na most ez egyben nagy táv, tehát autópályázás szépen karban tartja a részecskeszűröt, és mivel elején és végén is van az útnak egy lazább szakasz ami nem autópálya, ezért még a turbónak is kényeztető lesz a procedúra és nem mellesleg évente szalad ~30ezret a gép, vastagon kijön a fogyasztás miatti spórolás a dízel felárral szemben. Szóval ez lett a dízel, turbódízel.
Szerintem elsősorban ezt kell figyelni, hogy mennyit fog menni, milyen körülmények között, és úgy mérlegelni, nehogy aztán a fenntartáson bukós legyen a dolog. -
ncc1701
veterán
válasz Hieronymus #1 üzenetére
Dízel az büdös, tök mindegy, euro mennyi. Egy új autóról is megmondom, h dízel, vagy benzin, elég mögötte mennem kicsit. Ma már semmi nem indokolja egy büdös dízel megvételét. Hibrod, ha már az üzemanyagon akarsz spórolni.