- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Motorola Edge 30 Ultra - a 200 megapixeles kérdés
- Android szakmai topik
- Yettel topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
-
titán
A fás növényzet nagyjából széndioxidsemleges. Annyit termel, mint amennyit kivon. Egyedül a lágyszárú növényzet széndioxid deficites (többet fogyaszt, mint termel), de ott meg az állatvilág hozza ki kb nullszaldóra (mind lágyszárút fogyaszt, és égeti el). Nagyon kicsi az amennyiség, ami valóban humuszként betárolódik a talajba, a többi csak körforog. Arra várhatunk jó sokat, hogy a növényzet magától megoldja.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #1140 üzenetére
Ehhez még érdemes tudni hogy 43 literes a tankja. Vagyis autópályás használaton kívül egy tankkal képes akár 2000 km feletti távra is.
Dehogy. Amikor benzinnel megy, akkor átlagban 5l/100km-t fogyaszt, autópályán 5,4-et. Az 1,9l csak rövid távon tartható, amikor rendszeresen fel van töltve az akksi. Kb. ugyan ezeket a számokat tudja egy 2012-es Opel Ampera is, csak annak jóval nagyobb az akkumulátora.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Carbon Engineering "Naponta egy tonna szén-dioxidot von ki a levegőből ez a prototípus!" "tonnánként 100 dollárnál (27 ezer forint) kisebb összegért képes egy tonna szén-dioxidot kivonni a levegőből"
Már csak 99 999 999 másik darab ilyen kütyü kell. És naponta 10 milliárd dollár.Electro-swing adsorption "one gigajoule of energy per ton of carbon dioxide captured"
Azaz 277 kWh / t = napi 4-5 milliárd dollár, hogy kapjunk napi 100 millió tonna leválasztott, meglehetősen inert széndioxid gázt, amivel még mindig nem tudunk mit kezdeni.Nem túl fényes kilátások.
A föld troposzférája 5x10^15 t, aminek 0,4%-a CO2. A jó érték 0,3% volna, tehát a többlet CO2 5x10^12 t = 5 000 000 000 000 t. Ennyit kéne kivonni. 5000 milliárd tonna.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #1239 üzenetére
Érdekes, szerintem az Ampera pont jól néz ki (a Chevy Volt jobban). Nem az Ampera E, hanem az Ampera.
Priusok csúnyák. Némelyik kevésbé csúnya (3. gen), valamelyik közepesen (2. gen), és valamelyik vizuális környezetszennyezés (1. és 4. gen). Kevés szép hibridet tudok említeni, de az ampera épp köztük van.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Egy villanyautóban nem tud tönkre menni az adblue tartály és a váltó. Az olcsó autókból akkor tudnak megélni, ha szar, és sok alkatrészt lehet hozzá jó drágán eladni az élettartam során. Villanyosoknál a gyártási és értékesítési haszonból kell megélni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
Ha egyenletesen feleznénk, hirtelen összeomlana a világ, a maradék nagyon nagy része is kihalna. Az egyenetlen felezés módja a világháború. Ott csak a vesztesek buknak nagyot. Ha ilyen érzések keringenek egyesekben, tessék világháborút kirobbantani. Az egy factory reset. Legfeljebb ti-mi-én leszünk a letörölt adat.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz forceberg #1263 üzenetére
Oké, tegyük fel, rábólintunk. Hogy valósítják meg? Bármilyen ötlet jöhet a megvalósításra. Hogy lesz egyenletesen másfél gyerek mindenhol? Usától Oroszországon és Mexikón át Kelet Timorig? Kiszámoltad, hogy az milyen zuhanást
eredményez? Mit kezdünk a gomba alakú korfával? Ki fogja eltartani a munkaképtelen idős korosztályt? Ki Usában, ki Mexikóban, és ki Kelet Timoron?A zuhanás mértéke: egy generáció kb. 25 év, átlagéletkor kb. 75 év, tehát 25 év múlva 10%-kal többet kell minden munkaképesnek dolgozni, hogy a korfa öregedése tartható maradjon. 50 év múlva pedig 30%-kal. Vagy le kell ölni az utolsó teljes generációt.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz #16820480 #1265 üzenetére
Ampera E-t csak kényszerből gyártják és csak annyit, hogy a kvótát teljesítsék. Azt a mennyiséget meg úgyis eladják nagyobb piacokon. Ide kár megcsinálni a holnapot, meg a kézikönyvet azért a néhány darabért, ami arányosan ide juthatna.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az öngondoskodás csak megfelelő gazdasági teljesítmény esetén értelmezhető. Ha nincs gazdaságnak elegendő outputja, akkor te legfeljebb a pénzt (bankszámlakivonatot) eheted meg. Az öngondoskodás saját kudarcába fullad: ha több a pénz összmennyisége, mint a gazdaság összmennyisége, akkor az infláció elértékteleníti az öngondoskodott vagyont.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ha a 7mrd lakosnak elegendő lakásra 6mrd ember lesz, akkor 1mrd embernyi feleleges lakás nullára gyalulja a lakásod értékét. Kenheted a hajadra.
Egy zsugorodó gazdaságban a korábban megszokott, növekedésre kitalált folyamatokat megpróbálni használni öngyilkosság.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bambano #1297 üzenetére
Az csak a baj, hogy akik autós vájtfülűnek hiszik magukat, azok valójában süketek.
Egyébként tényleg hasonlít Csak épp a kazettás magnó és CD korai viszonylatára. A CD még új volt, és volt pár dolog, amiben a kazetta még jobb volt. Olcsóbb volt, mindenkinek volt otthon, csomó süket nem hallotta a CD előnyét, vagy ha mégis nem volt hajlandó megfizetni, nagyobb és nehezebb volt a hordozható változat. Aztán pár év, és híre hamva sem volt a kazettának többé.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Donki Hóte #1044 üzenetére
A tömegközlekedésről:
Egy budapesti autóbusz átlagos fogyasztása 55-60l/100km. Ez alapján 1500g/km a széndioxid kibocsátásuk. Egy átlagos középkategóriás villanyautóé a magyar energiamix-szel kb. 55g/km. Ez alapján egy villanyautónak 28 főnél kisebb kihasználtság esetén kisebb a kibocsátása kilométerenként. Arról nem beszélve, hogy a busz 20-30%-kal nagyobb utat tesz meg ugyanahhoz a távolsághoz. Ez alapján váltószám már 35 fő. A max ~100 fős (csuklós) buszok átlagos kihasználtsága 23,8%, azaz 24 fő (2011 BKK hivatalos adat). Az átlagos busz ez alapján fejenként 50%-kal több széndioxidot bocsát ki, mint egy villany 1 fővel, és 200%-kal (3x) több, ha ketten ülnek a villanyban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1309 üzenetére
Az 55g/km már az energiafaktor utáni érték. Ne szorozd tovább.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bambano #1316 üzenetére
nekem tetszik, hogy lehet váltani és az autó azt csinálja, amit én akarok.
A villanyautó is azt csinálja, amit a sofőr akar. Csak a botváltós benzinesben még váltani is kell. Szerintem egy villanyautóba is be lehet szerelni egy játékjoystickot, hogy aki akarja, eljátszhassa a kapcsolgatóst.akkor te szerencsés vagy. a teslákról gyakran derül ki olyan hiba, amivel másodpercek alatt ellopják őket.
Minden autót gyerekjáték jelerősítővel ellopni. Amit láttál az egy sokkal bonyolultabb, ezért sosem kivitelezett megoldás egy letárolt jelerősítőre. A tesla annyiban más, hogy a gazdája távolról bármikor leállíthatja, ha észre veszi, hogy elment a helyéről, mert ellopták. És mindig tudja, hogy hol van. Nem szoktak teslákat lopninekem az egyik kedvenc hangom, amikor egy hatvanas évek végi big block halálhörgés szerűen rotyog
Vedd fel, azt javaslomevDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1325 üzenetére
Mi van? Mit gondolsz, az 55g miből jönne, ha nem lenne megtermelve?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Kamion meghajtására is elégséges. Kamionban van bőven hely akkura, és a tömeg sem számít komolyan. Hamarosan jönnek a 1000km+-os kamionok. A kötelező pihenőidőben pedig gyorstöltéssel feltölthetők a következő menetre. 5 év és általános jelenség lesz a MW-os nagyfesz kamiontöltő, és a villanykamion.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A roadsterben volt egy kétsebességes váltó. Nem véletlenül hagyták el. Nagyon sokat ront az alacsony sebességű (<180) hatékonyságon. Minél kevesebb mechanikus alkatrész a hajtásláncban, annál kevesebb a veszteség, a hatékonyság, emiatt a hatótáv és a töltési sebesség.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Azt meg végképp nem értem, hogy a váltó hogyan befolyásolja a töltési sebességet...
Villanyautóknál a töltési sebességet értelmesen km/h-ban mérjük. Azonos energiafelvétel esetén annál gyorsabban veszi fel az autó a hatótávot, minél jobb a hatékonyság.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz arnyekxxx #1401 üzenetére
A EU/világ autóparkja átlagosan 10 évente lecserélődik (EU átlagos élettartam) ha kell, ha nem. Ha villanyosra, ha benzinesre, ha gőzösre, tök mindegy.
a tárolás 100% hatásfokkal
Folyékony tárolásnál a tárolás hatásfoka 100%, a felhasználásé 30%Villamos tárolásnál a tárolás hatásfoka 88% (saját adatok, AC -> inverter -> akku -> inverter), felhasználásé (töltő->tárolás->átalakítás mozgási energiává visszanyeréssel) 80%, összesen 0,8*0,88=70%
70% vs 30%
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1403 üzenetére
A természet autóval sem gurul. De hogy jön ez most ide???
A marhaságaidra nincs értelme válaszolnom. Bocs.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Somatom #1406 üzenetére
Kamionnal tankolnod kell, ami időveszteség, a villanykamionok töltése a kamionpihenőkben, pihenőidőben lesz megoldott.
A vontatók tömege nem fogja meghaladni a mostani vontatók tömegét. 10 tonnában (tankolva) sok lehetőség van.
A kamiontöltős projekteken dolgozunk, ezt kérlek bízd ránk
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1409 üzenetére
Tökéletes megoldás volna. Tiéd a (vasúti) pálya. Ha te meg tudod oldani, hogy mindent vasúton szállítsanak (arra sincs elegendő infrastruktúra, mielőtt valaki ebbe nem gondolna most bele), akkor világszerte utcák fogják hordozni a neved. Senki sem áll előtted, hogy megoldd ezt a problémakört. Addig maradnak a mások számára megoldható problémák. Ilyen a villanykamion.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az meg hogy a már kiépített és működő elektromos hálózat végén a villásdugaljból hova folyik az áram töknyóc. Inverteres klímába? Gamer PC-be? Nissan Leaf-be? Villanytűzhelybe? Mindegy. Működik. On/Off.
Ez nem ilyen egyszerű. Az infrastruktúra nincs kész egy teljes átállásra. A mai hálózat nem bírná el. A nagyfeszültségű távvezetékhálózat még igen, de az utolsó kilométeres 20kV és 400V már nem. Nincs elég, és elegendő teljesítményű trafó. Nagyon nagy küzdelem (bár ez 2020-ban még csak üzletpolitikai) most is elegendő delejt szerezni a drót végébe, több hónapos közelharc az áramszolgáltatóval.
A számításaink szerint a teljes átállás a mai 20kV-os és főleg 400V-os hálózattal nem kivitelezhető. Komoly infrastruktúra fejlesztés szükséges ehhez is. És akkor még a termelésről nem is beszéltünk. Ha lesz elég drót, akkor az még kevés, ha nem jön ki rajta elegendő energia, mert a drót túlsó végén füstöl az összes generátor a túlterheléstől.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1415 üzenetére
Második bekezdésedre:
Nem beszéltem semmilyen last mile-ról vasútnál, sőt azt mondtam, hogy megoldhatatlan a probléma, mert a vasút maximális kapacitása nem képes ellátni a feladatot. És vasutat fejleszteni sokkal speciálisabb (csak vasúti szállítást old meg) és drágább, mint általánosan felhasználható energiaellátást fejleszteni. Has mégis felerőlteted a vasútra a mostani kapacitás mellett nagyon hosszú vonatokkal, hamar beleütközöl egy kontrollálhatatlan logisztikai problémába a folyamatos átrakodásokkal.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A gond a 208-cal (meg többi villanyosított belső égésűvel), hogy kényszermegoldások. Nem villanynak lettek tervezve, hanem menet közben "alakulnak át" azzá, hordozva minden problémát. Egy optimálisan villanyautónak tervezett modell egyáltalán nem, vagy nem számottevően nehezebb, mint egy azonos kategóriás belsőégésű típus.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #1447 üzenetére
nem holnap lesz minden kamion elektromos
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #1461 üzenetére
Minden kamion nem lesz 5 év múlva villanyos. Én azt mondtam, hogy normális jelenség lesz az úton. Értsd, mondjuk minden 100. kamion. Mire mind az lesz? 15 év? Megvettük. Én inkább 25-öt mondanék.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Akkor is részben kompromisszumos. Sok teherhordó elem és erősítés nem ott van, ahol optimális, ami növeli a költségeket és a tömeget. Ez azért van mert a PSA csoport is csak kényszerből gyárt villanyt. Kell nekik a kvóta miatt. De egyetlen darabbal sem gyártanak többet, mint amit a kvóta megkíván. Nehogy még elterjedjen. Úgyhogy nem gyártottak dedikált villanyos platformot, csak addig mentek el, míg azt megoldották, hogy egyáltalán gyártható legyen.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ha full villanyosra akarunk állni, akkor bizony szükség lesz mindenhol a minimum 16A, de inkább 25A folyamatos töltésre. Amíg a városi futrinkák vannak többségben, addig nincs ezzel gond, de minden nap 10A-ről nem töltesz fel egy 50kW-os autót. Márpedig a minden autóban benne vannak a nagy távolságot utazók is. Abból azért van sok.
Össze lehet adni, hogy Budapesten hány autó van, és mennyi villamos teljesítmény megy be (távvezeték és helyi termelés). Tényleg, komolyan, nem jön ki a matek, egyelőre. Egyszerűbben: még ha 10A-rel számolok, akkor is gáz, ha az utca/háztömb minden lakásában egyszerre megy 12 órán keresztül a villanyrezsó teljes teljesítményen (=félig(!) töltött aksi).
Szóval a villanyautózásnak nem a zöldség vagy nem zöldség a problémája (igen sok zöldség az itt volt ebben a topikban), hanem az elektromos infrastruktúra hiányosságai a probléma. Nem annyira az erőművi kapacitás, mert az tényleg megoldható akár egyre zöldebb kiserőművekkel, hanem eljuttatni az energiát a végfelhasználóhoz. Ahhoz szinte a világ minden naf-köf és köf-kif trafóját le kell cserélni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1478 üzenetére
A porsche taycan egy elb..zott konstrukció. Ha nem csak írnál, hanem olvasnál is néha, 1000 hozzászólással ezelőtt már kifejtettem a hibáját. Nem a töltőhalózat rossz (vagy nem csak), hanem maga az autó. Na meg az ember, aki használta, egy idióta. Mert lehet azt viszonylag ésszerűen is tölteni. Ha szeretnéd (interpolációval, nem fogom végigcsinálni) bármikor be tudom mutatni, hogy 250 km-t 10 óra megtenni egy benzinessel. Persze még mindig, hátha valakinek tldr,: a Porsche Taycan egy szar autó
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1482 üzenetére
ja ezt a porschenal nem tudjak, es nem mertek fel elore. mind hulye aki ott van.
Ezek szerint igen. A 600. hozzászólás körül már elmagyaráztam a miértjét. Egyébként olyan 2-3 év múlva már használható lesz a Taycan, kb. addigra terjednek el a 800V-os töltők. '20-21-ben új autónak megvenni marhaság.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1484 üzenetére
Tesla ugyanolyan töltési időket és teljesítményt tud 400V-on, mint a Porsche 800-on (tudna).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz tha_answer #1486 üzenetére
Nem kívánok vitázni a fejedben lakozó káosszal. Elengedem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz tha_answer #1501 üzenetére
akkor miért van idézőjelben? káosz, káosz
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- E-book olvasók
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Eredeti játékok OFF topik
- iPhone topik
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs