- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Eleglide C1 - a középérték
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz #56573440 #249 üzenetére
A valóság inkább az lenne, mint a Miele esetében, hogy gyártanak ugyan cuccokat, amik kétszer annyi ideig bírják, mint a sima márkák gépei, de egyrészt több, mint kétszer annyiba kerülne, másrészt meg az élettartama második felében azt látnád, hogy mindenkinek takarékosabb, okosabb, jobb gépe van, mint a tied.
DRM is theft
-
válasz dajkopali #222 üzenetére
Távol álljon tőlem az előítélet-keltés, de engem még mindíg meglep, hogy ezt a szutyok céget egyáltalán Amerikában engedik működni. Tudtommal már vették őket elő adócsalás, női alkalmazottak molesztálása, ügyfelek megfigyelése és hasonlók miatt, nettó bűnöző banda, és bizony itt erősen a fejétől bűzlik a hal.
Óriási károkat okoznak az ilyen húzásaikkal az egész szilíciumvölgy megbecsülésének - már amennyiben van ilyen.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Somatom
veterán
válasz #56573440 #249 üzenetére
51 évvel ezelőtt, 1967 -ben a Fiat 124, alias Zsigulátor volt az év autója. Ma már kevés ember vágyik arra, hogy egy ilyen legyen AZ autója. Azóta folyamatosan gyorsul a technika fejlődése. Manapság nemhogy 50, de 5 év után sem lehet egy autót korszerűnek nevezni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#56573440
törölt tag
Meg alattad a két másik kolléga:
Egy elképzelt rii világban vagyunk, ahol autót lehet 50 évre tervezni. Nem terhelésre, időre mert valamiért rii szerint így csinálják. Most az állítás az volt, hogy nem éri meg. Ebben az elképzelt inerciarendszerben megéri.
Hogy a való világban ez nem azért nem történik meg amiért azt hiszi, nos az megint más kérdés.
Morgyi ne rajtam kérd számon hogy mennyivel lenne mi drágább pls... Egy feltetelezett világban a csak a te fejedben -se- létező felár a te problémád. Ugye nem a való világot sejtetted a simán csinálnak 50 évig futó autó koncepcióját olvasva...
[ Szerkesztve ]
-
titán
Tegyük fel, hogy 50 év alatt is tökéletes állapotban maradna minden autó. Képzeld, mekkora erőforrás pazarlás volna, ha mindenki a most 50 éves gépcsodákkal járna. Rakásra halnának meg az emberek a korabeli borzalmakban, minden autó zabálná ezerrel az ólmozott benzin, hányná a káros anyagokat, nulla komfortot biztosítana. Te ilyen világban akarsz élni?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
"Rakásra halnának meg az emberek a korabeli borzalmakban, minden autó zabálná ezerrel az ólmozott benzin, hányná a káros anyagokat, nulla komfortot biztosítana." <-
1, bőven elmennek ólmozatlannal a régi verdák
2, valóban, a kipufogóra kell varrni egy katalizátort, motort meg lehet bolondítani egy kis pébégázzal, máris jobb lesz mint az átlag Fauvé viccesprogramos dízel. Illetve ha már dízel, a 20éves dízelekből is lehet EUR6-osat faragni - ez a dobdel-vegyélújat társadalomban persze gazdaságtalan. Inkább újraolvasztanak egy tonnányi fémet és elégetnek párszáz kiló műanyagot, hogy a nyugati fogyasztó "szép új" tragacsba ülhessen, amiről 3év múlva "kiderül", hogy az utakra se lett volna szabad engedni, mert "kiirtja az emberiséget" .
3, a komfortra mondjuk nem vagyok annyira érzékeny, de egy idei VW Touareg se teleportál gyorsabban a célba, mint egy a 80as évekből származó Lada.#264: "Szerintem az uber ellen egyszerűen hangulatkeltés folyik." - meg jónéhány bírósági eljárás... Mo.-gon is mit csináltak? Nemes egyszerűséggel nekiálltak feketén dolgoztatni. Nekik köszönhető pl, hogy mostmár a különböző telekocsi megoldásokra is sandán néznek, utóbbiak szigorúan maximálták az árakat (hjapersze, vigyem Bécsből Párizsba a vadidegent 20EUR-ért - kösz...). Az über egy nem létező piaci résbe pofátlankodta be magát feketegazdasági eszközökkel és kb olyan szinten szándékozott a profitot kiszivattyúzni kb nulla aktuális tevékenységért, mint ahogy az Apple tette Írországban. És ez csak a pénzügyi oldala, a munkások zaklatása konkrét bűnügy, ahogy a hatóságok tettleges elkerülése is. Tévedések elkerülése végett a civilizált világban nem NER szintű fejetlenség uralkodik, ahol csak a kisembernek kell a törvényeket betartani, az almával is meg fogják fizettetni az írországi huncutságot.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Nem lesz pont olyan, de a mai kocsik fogyasztási+kibocsátási adatai nagyon durván kozmetikázva vannak. Megnézném én azt, hogy a 80as évek Ladája mennyivel eszik többet egy mai VW Golfnál a valóságban. Kibocsátás: a négyütemű motor a kulcs, ez mondjuk kell. Onnantól elég sokminden megoldható (gáz, 4ütemű katalizátor).
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
haxiboy
veterán
Azért húha mert önvezető autóról van szó és történt 1 darab halálos baleset. Meg lehet nézni hogy a sok sok önvezető autóból eddig mennyi okozott, illetve került el akár halálos balesetet, illetve mennyit okoznak a felelőtlen sofőrök.
Akár a rendszer, akár a sofőr, akár a kerékpáros hibázhatott, ez majd az elemzésből kiderül, kár firtatni amíg nem mondanak biztosabbat.Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
válasz t72killer #268 üzenetére
"Megnézném én azt, hogy a 80as évek Ladája mennyivel eszik többet egy mai VW Golfnál a valóságban."
Parancsolj.
https://www.dat.de/leitfaden/LeitfadenCO2.pdfAz összes Németországban forgalomba hozható jármű benne van.
LadaAz első linken megtalálod a mérés előírásait.
[ Szerkesztve ]
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
rii
nagyúr
válasz gabor.79 #272 üzenetére
" ... de a téma kereslet-kínálat függvénye ... "
ez világos. persze!
de a keresletet a reklámokkal érik el.Ha az embereknek azt mondanák hogy "kiméljük a föld bolygót, amit meg tudunk csinálni 50 évre, azt nem gyártjuk le 3 évente" .... akkor az emberek ebben a szellemiségben élnének.
lenne mosógép 50 évig ..
lenne minden házttartási gép 50 évig ...
lenne autó 50 évig ...az autót nem azért akarod megvenni mert elképzeltél magadnak egyet, hanem mert kijött a gyár egy újjal ... és tolják a plakátokon hogy "vedd meg"
persze ilyenkor jön az hogy de a rengeteg munkahely ... erre írtam korábban hogy el van b.szva az egész ... olyan társadalmat tudtunk csak kialakítani (fogyasztói társadalom) ahol ahhoz hogy az egész fennmaradjon a már meglévő és működő eszközöket folyton-folyton kidobáljuk, és újakat veszünk helyette ...vagy a gyár már alapból olyat csinál ami évente cserélhetsz .... tervezett elavulás ....
pld. Hi-Fi -ben csúcskategóriás cikkek vannak 1980-1990-ből ....
utána kezdtek átállni a "vegyél inpőséget használd örökké" -ről a " vegyél silányat használd egy évig, aztán megint vegyél egyet "piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
válasz Hieronymus #270 üzenetére
A fogyasztási adatok nagyon hasonlóak ahhoz, amit a spritmonitor.de-n egy kicsi benzines kocsinál olvashatsz, sőt... A kibocsátáson persze mára már buherálni kéne, ami felhozná a "modern" autók szintjére. Nem mellesleg a keveset fogyasztó TSI csodák ugyanúgy öntik magukból a kátrányt és csalnak a szoftverrel, mint a dízelesek, csak őket "elfelejtette" kicsinálni a politika. Majd a következő körben, amikor már lesz elég tulaj...
Mérnökként - igaz, nem motortervezőként - mondom, hogy nem történt világmegváltás az Otto-motorok terén az elmúlt 40-50évben. Ami a környezet szempontjából tényleges előrelépés, az a hibrid és a gázüzem. Egyik sem kíván atomfizikus konzíliumot, ha át akarnánk alakítani egy 30éves kocsit.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz Hieronymus #275 üzenetére
Így van, akinek van esze, használja. Ha karban van tartva, akkor a 10éves verda tökéletesen kiszolgálja az embert - ezt a fritzek is tudják. 2évente a bosnyák autónepper és a miskolci leánykereskedő cseréli arrafelé a járgányát.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
laszlohu
addikt
-
-
válasz Hieronymus #278 üzenetére
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Baltazár123
senior tag
Én még nagyon korainak érzem az önvezető autót. A vezetés egy rendkívül összetett folyamat, ha kritikus helyzet áll elő. Hogyan képzelik ezt el, hogy egy valódi mesterséges intelligencia nélküli autók járjanak magukban nagy sebességgel az utakon? A nagy sebesség persze relatív, de azok is, akik ezt a problémát relativizálni próbálják, azoknak annyit lehet kívánni, hogy az ő gyerekük vagy rokonuk fusson ki az önvezető autó elé. A temetés után ők is mindjárt gondolkodnának erről a dologról.
Azt is elfogadom, hogy a sofőrök közül is sokan még az önálló értelmes életre se lennének alkalmasak és mégis beülnek és vezetnek, de azért ne legyen már az, hogy ja bocs szoftverhiba és eltapos az úton az autó.
Attól mert a gyalogos az úttesten megy és mondjuk nem a zebrán még senkinek nincs joga eltaposni őt még egy önvezető autónak sem. Én úgy tudom, hogy a bírói gyakorlat is így áll a dologhoz. Tehát nézi azt, hogy az autósnak volt-e lehetősége elkerülni az ütközést és ha igen, akkor hiába védekezik azzal, hogy de mert a gyalogos mit csinált. Egy példa, ha sztrádán ütnek el egy gyalogost, akkor a sofőr jó eséllyel megússza, mert esélye nincs lereagálni. Ha egy 50-es korlátozás mellett tapossa el a gyalogost, akár úgy is, hogy nem a zebrán akar áthaladni, akkor meg a bíró nagyon jó eséllyel kihozza felelősnek a vezetőt.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
"az autót nem azért akarod megvenni mert elképzeltél magadnak egyet, hanem mert kijött a gyár egy újjal ... és tolják a plakátokon hogy "vedd meg""
Én a 2004-es Fábiát azért dobtam, mert már a motort kellett volna generálozni. Most van egy friss-ropogós Astrám. A kettő ég és föld vezetési élményben, teljesítményben. Anyám Fábiájába visszaülve szinte olyan érzés, hogy nem megy az autó, nem fog a fék, papírkuckó van körülöttem. Mint annak idején a Fabia-Trabant viszonylat.
Szóval nem mindenki feltétlenül azért vesz új autót, mert tolják a reklámot, hanem mert tönkremegy, nagyobb kell, vagy hasonló, praktikus dolgok. Vagy pl kollégának elege lett, hogy folyton volt a Citroennek valami nyűgje
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
rii
nagyúr
válasz -=RelakS=- #282 üzenetére
szomorú ja .-(((
a 271-ben írtam is hogy 2000-től már minden adott volt, hogy hosszú távra csináljanak autót .-(
tervezett elavulás .-(((
az én skoda feliciam még agyoncsaphatatlan ... a skoda fábia már "újabb" .-///(#283) dabadab:
nem
de nem is kell
attól még így működik
reklámokkal elhintik az emberben a vágyakozás magvait, mely utána a vásárlás fájává növi ki magát ...picocológilya
van ugye h szar a régi - tervezett elavulás - vagy csak megtetszik ami köjött újabb ... szép az új gép ... és cserélni szeretné ... aki most vesz elősször autót mert még nincs az is az óriásplakátok hatása alatt áll, mert az első szempont hogy melyik tetszik általában .. második h meg tudja -e fizetni - ha nem akkor újratervezés - harmadik meg sose kerül sajnos előtérbe, hogy az a kocsi, mint műszaki kontrukció nem egy bughalmaz-e, mik a tapasztalatok ....
kb. a földön élő összes ember a reklámok hatása alatt áll ... rádió telefon tv internet mindenhonnan csak az ömlik ... a fogyasztói társadalom szócsöve ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
nullpoint
senior tag
Ez mind így van sajnos, és amikor látják hogy nem működik a marketing akkor jönnek a jogszabályi változtatások.
Mert akkor ugye kénytelen vagy váltani. Mert amikor nem mehetsz be a városba a 6-os besorolású autóddal akkor kénytelen vagy újabbat venniAz persze nem számít hogy a 10 éves autód egész nap nem okád annyi káros anyagot mint mondjuk egy random Q7 audi egy padlógázzal.... Ehh szar ez az egész.
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
rii
nagyúr
160.000 volt rá ... ( ... azé az old timer más kategória árban ... )
és azt se adtam még meg unokatesómnak ,-DDDraj gaz 69-em volt ... 2002-2003-ban ... ( de ezt most ne is nézzük )
itt most nem arról van szó, hogy én mért nem 50 éves kocsival járok, hanem hogy az autóipar képes lenne 50 évig működő gépet csinálni ... és a 2000-es állapotok egy olyan alapot jelentettek, amire lehetett volna építkezni ....
#285) dabadab:
johhh .... szerintem meg aki nem akar tudomást venni róla, az homokba dugja a fejét ...piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
bambano
titán
ha letakarod a nevet, és elfogadod a gyártóknál végbemenő folyamatokat, akkor kiderül, hogy van. mindegy, minek hívod, tervezett elavulásnak, vagy a túltervezés csökkentésének.
mivel a gyárnak az is jó, ha nem kell tartósra tervezni a terméket, meg az is, ha emiatt hamarabb megveszed a következőt, ezért a natív érdekei afelé mutatnak, hogy ócskát gyártson. ha kivonod a tervezett elavulás konteó szagát az egészből, akkor a valóságot kapod.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"hogy tényleg semmi köze a valós mérnöki tevékenységhez." - ahogy a távol-keleti dömpingiparnak - ami a fogyasztói társadalom inputjának jelentős részét adja - se sok (ami ötlet, technológia kellett ellopták).
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#56573440
törölt tag
És csak nyomod tovább. Akkor pls magyarázd el kérlek, hogy
1 mire alapozod, hogy ezt az 50 évet el tudták volna érni. Milyen karbantartás mellett, és milyen technológiával.
2: mire alapozod, hogy a te autód tökéletes. Még a nettó autobuzi baráti körben sem létező akár a 20 év körüli tökéletes bmw se. Pedig a bimmer haveroknal nacibb nincs sok... Rohadt kíváncsi lennék, hogy a 160-ert megvett kocsidat a szervizben hány a4-es lapnyi hibával fednék le. Vagy hogy pl ma atmenne e a műszaki...
Persze tudjuk hogy a tiéd olcsó is volt, egy igazi schaffhausen amit egyenesen Luis Príma vetett le, gondolom 2 literrel eljár 10000 kmet, és a toresteszt se valóság, csak új autót akarnak vele radsozni.
-
0P1
aktív tag
válasz Baltazár123 #281 üzenetére
"kik ezt a problémát relativizálni próbálják, azoknak annyit lehet kívánni, hogy az ő gyerekük vagy rokonuk fusson ki az önvezető autó elé."
Akik ezt az álproblémát meg túllihegi, azoknak meg azt lehet kívánni, hogy egy nem önvezető autó elé fusson ki a gyereke vagy rokona? Ohh wait, én ilyeneket senkinek nem szoktam kívánni. Amúgy a szülő felelőssége, hogy ne fusson ki a gyereke az utakra. Felnőttek esetében pedig az ember maga felelős a tetteiért.
-
válasz #56573440 #292 üzenetére
Hány és hány második világháborús repülő teljesen üzemképes még ma is? Az amcsi légibemutatók rendszeres vendége a Musztáng. Amit nem lőttek le, nem szedtek szét, hanem végezték az előírt szervizelést, az bizony ma is repül. Lassan 80 éve...
Persze, nem mondom, hogy az előre gondolkodó, tartós terméket asztalra tevő gyártás olcsó lenne, de az olcsó, hogy 10év alatt szétesik és ha tetszik, ha nem, újat kell venned? A hulladékkal is kezdeni kell valamit ( ami ugye széndioxid+maradék szemét kibocsátás)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #295 üzenetére
"Hány és hány második világháborús repülő teljesen üzemképes még ma is?"
Azt ugye tudod, hogy ezen repülőgépek tervezésekor a tartósság nem volt cél. Sok közülük, már az első bevetésen elhullott. Az elvesztés kockázata minden bevetéssel emelkedett. Ha cél volt valami, az az olcsó és gyors gyárthatóság volt.
Ezt a módszert japánban fejlesztették tökéletesre. Egyetlen felszállás volt a cél. A pilótáknak csak mellékesen tanították a leszállás tudományát. Ha nem találnak célt, értelmetlenül ne pusztuljanak el.Ha a pénz nem számít, bármit üzemképes állapotban lehet tartani. Az már más kérdés, hogy megéri vagy sem a befektetett idő és energia, a magas költség mellett.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #298 üzenetére
Érdekes hogy mindezek mellett többszáz pl p-51-es repül még. Ott valszleg szempont volt, hogy ne hulljon szét a tesztfelszállás után.
#297: minden ponttal egyetértek. Sajna a családban is van, aki 2 utcát nem hajlandó biciklizni egy liter tejért.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-=RelakS=-
veterán
Naigen, tervezett elavulás helyett inkább tervezett élettartamot mondanék.
Tehát nem az a cél, hogy pl a mosógép 5 év után szétessen, hanem hogy 5 évet tuti kibírjon. Aztán meg már nincs gari, lehet, hogy 5 év 1 hónap után kuka, mert annyira nem tervezik túl. Cserébe nem kerül fél évnyi fizetésbe a mosógép.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- OLED TV topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Androidos fejegységek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...