- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Somatom
veterán
válasz t72killer #42 üzenetére
"Igen, pl a gugli autók évek óta úton vannak kéttucatos flottával és egyetlen halálos balesetről sem tudok."
Ez nagy kunszt? 35 év alatt levezettem párszázezer (sanszos, hogy millió) kilómétert halálos baleset nélkül. Sőt! Több tucat ilyen sofőrről tudok. A baleset egyszer csak megtörténik. Lehet, hogy hamar, mint az Uber -nél, lehet, hogy soká. Jelenleg elenyésző az a rizikófaktor, hogy valakit önvezető autó üssön el. Majd kiderül, hogy mi lesz, ha elterjednek. Én elég szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy humán sofőrös és önvezető autók együtt, nagy számban tudnak majd közlekedni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
válasz t72killer #174 üzenetére
Én is csak találgatni tudok, de azt úgy pár méteres pontossággal lehet tudni, hogy honnan lépett le és azt is lehet látni a streetview-n, hogy ott van bozót is és feltételeztem, hogy nem azért votl árnyékban, mert felleg alól kelt fel a Hold, hanem azért, mert a növényzet vetette rá.
"Az miért van, hogy a gugli autó radarja lát árnyékban, az überé meg nem?"
Nem az árnyék a kérdés, hanem hogy átlát-e a radar a leveleken. Alapból nem nagyon, de létezik olyan radar is. Aztán hogy ki milyet használ, arról fogalmam sincs.
DRM is theft
-
válasz t72killer #268 üzenetére
"Megnézném én azt, hogy a 80as évek Ladája mennyivel eszik többet egy mai VW Golfnál a valóságban."
Parancsolj.
https://www.dat.de/leitfaden/LeitfadenCO2.pdfAz összes Németországban forgalomba hozható jármű benne van.
LadaAz első linken megtalálod a mérés előírásait.
[ Szerkesztve ]
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
válasz t72killer #295 üzenetére
"Hány és hány második világháborús repülő teljesen üzemképes még ma is?"
Azt ugye tudod, hogy ezen repülőgépek tervezésekor a tartósság nem volt cél. Sok közülük, már az első bevetésen elhullott. Az elvesztés kockázata minden bevetéssel emelkedett. Ha cél volt valami, az az olcsó és gyors gyárthatóság volt.
Ezt a módszert japánban fejlesztették tökéletesre. Egyetlen felszállás volt a cél. A pilótáknak csak mellékesen tanították a leszállás tudományát. Ha nem találnak célt, értelmetlenül ne pusztuljanak el.Ha a pénz nem számít, bármit üzemképes állapotban lehet tartani. Az már más kérdés, hogy megéri vagy sem a befektetett idő és energia, a magas költség mellett.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
válasz t72killer #295 üzenetére
Jah ideális példa. A háborúban mindent az örökkévalóságak terveztek és gyártottak. A Civil Jóska felhasználást meg tökéletesen modellezi a végtelen büdzsével rendelkező usarmy, akik presztízscélra pénzt, fáradtságot, pénzt, emberanyagot, pénzt és úgy nem mellesleg pénzt bármikor hajlandóak ilyen múltidézésre költeni igazából számolatlanul. Ezen gondolatmenet mellett az ideális kocsik valahol a roys és a ferrari körül kéne legyenek, előbbiből van gyári minőségű 1904-ben gyártott modell életben, utóbbi gyáránál meg veterán versenyautók is működőképesek, akár holnap indulhatna futamon is.
Nem értem ezt a széthullik erőltetést. Rettenetesen változtak a felhasználási szokások. Régen papának is megvoltak a kedvenc zsírozó pontjai, és így is lépten nyomon szét kellett borítani a motort, most meg ha egy új autó tulajnak azt mondod hogy hááát lehet 10k km után nem árt az olajcsere, mert a gyári 30 azért picit erős lehet, akkor lesápad, hogy dehát két évente ???
Minden ami valaha is autó szinten ment az széthullott. Előbb vagy utóbb, de ahol mechanikai igénybevétel van, ott ez elkerülhetetlen. A kérdés az, hogy hogy és mennyiért javítható az adott probléma. Mert rohadtul nem mindegy, hogy egy 3-as golf vagy egy '17-es E class orrában kell kicserélni egy lámpatestet. Előbbi fillérektből otthon, utóbbi multibeam egysége csak szakszervizben, és egy korrekt használtató árában. És mivel egyre specifikusabb, a rendszerek között egyre több kommunikációt igénylő berendezés kerül a kocsikba, illetve ezekre nehezen -sehogy- fog ráállni az után gyártás, így elég hamar eljut oda a történet, hogy gazdaságtalan a javítás. Ez nem arról szól feltétlen, hogy avulásra tervezik az autót, hanem arról, hogy egyre komplexebb, egyre több szolgáltatást, tudást, funkciót zsúfolnak bele, amiket otthon te már nem tudsz karban tartani, cserébe potenciális hibaforrás mind, hiszen az elektronikát se lehet örökkévalóságnak építeni, a szenzorok meghalnak, a többit meg egy koccanással ki lehet nullázni.
Somatom Jaja jó példa. Tele vannak az útjaink velük
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz t72killer #299 üzenetére
Rákerestem, wikipedia szerint több, mint 15ezer darabot gyártottak belőle. Ebből ugye jelenleg repül még "pár száz". Ez azt jelenti, hogy annyira hiper-szuper volt a gyártás, vagy azt jelenti hogy amelyik nem esett szét az első pár év alatt, az valamiért jobban sikerült darab lett, mint az átlag?
Továbbá a gyártási költsége akkor kb. 51ezer dollar volt. Inflációval kalkulálva ez ma kb. 178millió Ft. Lássuk be, ennyi pénzből manapság is elég tartós dolgokat össze lehetne rakni, de ki fog egy ekkora repülőért ennyit fizetni?[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz t72killer #299 üzenetére
"Érdekes hogy mindezek mellett többszáz pl p-51-es repül még"
Teljesen meglepő módon a megmaradt P-51-ek listájának van saját oldala a wikin, amiből kiderül, hogy az egész világon összesen 160 darab repülőképes darab van.
Ezeket azért érdemes a helyükön kezelni, úgy maradnak repképesek, hogy talicskával öntik beléjük a pénzt és az érdemi igénybevételnek kitett alkatrészek jó eséllyel már mind utángyártottak.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...