Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #86564352

    törölt tag

    válasz xZer0kidx #5 üzenetére

    Az a "baj" pl. jó legyen az feldobja az app inkább Paypallal fizetnél? Joggal mondja a Paypal nekik is van sok év biztonsági tapasztalatuk online fizetésről. Csak akkor precedens és törvény előtti egyenlőség alapon, akkor az atomgagyi fizető megoldások is ugyanúgy helyet kérnének a "böngészőválasztó képernyőn". A "walled garden" lényege és előnye be van határolva mit lehet. A puszta méret miatt így is alig győzik a scam appok takarítást, mi lenne ha erővel ki kellene nyitni és mindent szabad?

    Pl. ugye ismert fixen kötelező webkit alapú böngésző lehet, tehát ha iOS-re felrakod a Chrome-ot, Edge-t stb. a motor az Apple-é, csak egy skin az app. Fix az is, hogy hiába teszel fel Gboard vagy Swiftkey billentyűzetet, jelszó beírásakor a gyári Apple billentyűzet ugrik fel. Ezekért is lehetne perelni ennyi erővel. Nem fognak, mert abban nincs pénz. Pereljen a Qualcomm is mert az Apple csak saját tervezésű processzort rak az iPhone-ba? A szintén sikeres Nintendo és Playstation is zárt filozófia, pereljék őket bárhonnan lehessen telepíteni rá játékot? Nonszensz.

    Az iOS zárt(abb) platform a kezdetektől, fejlesztők és userek által is kezdetektől ismert szemlélettel, szabályokkal. Érdekes amiatt nincs panasz felső szinten, hogy feature különbség van nyelvek, országok szerint. Én mint user amiatt se panaszkodhatok, mert utánanézhető dolgok ezek, pl. tudom magyar nyelven nincs billentyűzetnél szójavaslat és maszatalós gyorsírás mint angolul, tudom Hey Siri helyett nincs magyarul Hé Sári, tudom a fitness+ nincs nálunk, se Apple News, tudom a Térképek nem olyan tuti mint USA-ban, mégse olcsóbb a termék. De nem árultak zsákbamacskát, nem reklamálhatok.

  • #86564352

    törölt tag

    válasz xZer0kidx #16 üzenetére

    Bohóckodás perek ez, pedig amúgy vannak dolgok ami fontos lenne némi változtatás, igazítás, kompromisszum. Hiszen senki nem állítja, hogy az Apple-nek mindig igaza van mindenben. Csak nézzünk már kicsit a tárgyalóteremben:

    Zuckerberg magyaráz, hogy az Apple hogyan él vissza a piaci helyzetével? A Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp tulajdonos Zuckerberg? Akinek a szarjai gyakran előtelepítve egyes készülékeken és adatbányász reklámcég?

    A Spotify főnök fog előadást tartani monopol helyzetekről, amikor erőből felforgatták a podcast világot és amikor piacvezetőként bevezetik a lossless zenét akkor az erre szakosodott Tidal lehúzhatja a redőnyt? (amúgy nem hiányozna, az nem életképes cég) Az a Spotify amelyik folyton veszteséges, csak tőzsdei pénzből mennek előre, akkor milyen is az üzleti modell?

    A részben kínai tulajdonban lévő Epic magyaráz szabadságról amerikai bíróságon? Ők is saját szabályaik alapján működtetik az áruházukat megkötésekkel.

    Van egy zártabb mobil platform és egy nyitottabb. Tessék választani, az ismert tulajdonságok mentén, egyik se zsákbamacska. A másikat békén hagyni.

  • Sanya

    nagyúr

    válasz xZer0kidx #29 üzenetére

    parancssorból törölhetőek a törölhetetlen appok, még root sem kell hozzá, sőt, a mostani telefonom több, mint 2 éves, sosem volt rootolva, ha valami gyári appot le kellett róla törölnöm.

    A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

  • #86564352

    törölt tag

    válasz xZer0kidx #29 üzenetére

    Egyetértek mindenben, egy kiegészítés a Spotinál:

    Hát fizetett cent per stream alapon lehet kevesebbet fizet a Spotify, de piacvezetőként legtöbb userrel összességében megkapják tőlük a kiadók a pénzüket rendesen így is, egyedül ebből nem indulok ki. Ugye a legtöbb streaming cégnél úgy működik összes bevételt egy nagy kalapba berakják és aztán arányosan visszaosztják előadóknak népszerűség szerint. Magyarul hiába te kizárólag death metalt hallgatsz, a prémium befizetésedből az aktuális népszerű popsztár és rapper is kap, hiába te egy dalukat se hallgattad. Talán a Deezer próbált olyan modellt, hogy ténylegesen csak azoknak az előadóknak megy a pénzed, akiket hallgatsz. Van más probléma a Spotival, nem a cent per stream a fő baj, azt kompenzálja a legnagyobb usertábor. Inkább tényleg, amint írod 100 millió dollár az antivaxxer idióta joe rogan podcastért, 60 millió a lemondott angol celeb hercegéknek stb. exkluzív tartalmak felvásárlása és akkor a Spotify app home screen már podcast ajánlókkal van erőltetve, minél inkább podcastre terelik az embereket addig se zenét hallgat és nem kell jogdíjat fizetni, ráadásul a prémiumosoknak is raknak be reklámot podcastnél. Természetesen joguk van ehhez, én akkor nem adok nekik több pénzt, van másik music streaming. Ahol akár van dalszöveg is vagy lossless, Atmos, normális music library. Viszont akkor ők se panaszkodjanak másik cég üzleti modelljéről.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz xZer0kidx #39 üzenetére

    Egyetértek, kicsit olyan ez az egész, mintha bepanaszolnám a rendszergazdát a cégvezetésnél, hogy nekem, a mezei usernek nem enged random alkalmazásokat telepíteni a céges gépre, pedig ugye a személyes adatok titkosítása és egy vírusirtó elég lenne.

  • #86564352

    törölt tag

    válasz xZer0kidx #38 üzenetére

    Táncolok is Spotify és AM között, mert mindkettőnek van előnye és hátránya. A kettőből egy hibrid lenne az ideális számomra. A Deezer is tud jó dolgokat.

    A megítélés tényleg fontos a cégeknek ebben a social media korszakban. Nehéz ügy, pl. simán értem a right to repair érveket, ugyanakkor az is igaz, ha a sarki mobilos szerel be nem rendes kijelzőt vagy akkut, user akkor is a gyártót fogja szidni Twitteren. Nekem az is szimpatikus Apple-nél el tudsz érni könnyebben normális supportot, élő embert aki foglalkozik az ügyeddel. Sok cégnél csak automata gépi válasz és a közösségi fórumra irányítanak.

  • azbest

    félisten

    válasz xZer0kidx #42 üzenetére

    Igazából annyira nem lenne bonyolult a right to repair.

    Alapvetőan az a minimum elvárás, hogy a cég ne tegye lehetetlenné hivatalos alkatrészek beszerzését. Nem kell aktívan árulnia, raktároznia alkatrészt, csak ne tiltsa meg a gyártóknak, hogy eladják másnak is. Bár itt meg az eu pont a gyártókra tenné ezt a terhet újabb ötletelésük szerint.

    Amíg garis a cucc, addig adja magát, hogy vigyék a gyártói szervizbe.
    Ha meg nem garis (törött, lejárt), akkor a 3rd party szervizek versenyezhetnek. Mivel a gyártó a nem garis javítás címszóval lényegében megveteti újra a készüléket valódi javítás helyett. Az meg gazdasági totálkár a vásárlónak.

    A szerviz meg beárazhatná, hogy
    - eredeti alkatrész, apple alkatrészáron
    - refurb eredeti (teljesen eredeti, bontott)
    - refurb részben eredeti (sérült alkatrész cserélve, de eredetire épül. Pl a kijelző touch törés tipikusan ez volt)
    - teljesen utángyártott

    Aztán a szerviz és a vásárló eldöntheti, hogy melyik árszint éri meg. Csak a valóságot mondja, ne hazudjon a javításról. Aki meg egysejtű és javítás előtt nem látja a különbséget, de javítás után meg fikázza az olcsó megoldást, az ellen nem lehet mit tenni, mert elmebetegek mindig is lesznek.

    Jelenleg az a gáz, hogy legfeljebb az utobbi két opció elérhető. De még javított részben eredeti refurbot is igyekszik a gyártó illegálisnak nyilváníttatni az alkatrész importkor azzal, hogy a logóját mindenhová igyekszik elrejteni, hogy annak meglétére hivatkozva hamisnak nyilváníttassa. Na ezen a téren kellene rendet rakni. De a vegyél újat, fizess adót miatt az államnak is az éri meg, ha nincs olcsó javítás.

    Valahogy azt is rendbe kéne tenni, hogy a gyártó copyright és logó használattal visszaélve ne lehetetleníthesse el a javítást. Most öngyilkos szoftverezésű chipekkel, tele logózott alkatrészekkel operálnak, hogy jogsértést kiálthassanak a refurb alkatrészek importjakor. Egy tápvezhérlő chipben is szoftver van, amit nem lehet kiolvasni, mert megsemmisíti olyankor önmagát. És ha véletlen kapni is üres chipet az a szoftver nélkül működésképtelen. Szoftverezett chipet pedig nem lehet venni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák