Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kcsa

    veterán

    "Plecsnit mindenképpen kap, az ajánlott minősítést is megadnám neki még ezen az árszinten is, ám a gagyisztikus SIM-tálca miatt ez most nem jött össze."

    Nehogymár ezen múljon a vélemény. Főleg hogy ez olyan eszköz, ahol nincs soha cserélve a SIM.

    Nekem bejön, ha valahol szükség lesz rá, eszembe fog jutni a típus.

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz kcsa #1 üzenetére

    Hát nézd, cseréltem benne összesen hatszor kártyát, ennyi elég volt neki, hogy szarakodjon. Szerintem ez befolyásolja a működést és nem méltó az általános kiváló minőséghez.

    És természetesen igen, ha valaki nem cserélgeti ilyen sűrűn, az nyilván elolvassa az értékelést - ahogyan te is - és levonja a maga számára a konklúziót, hogy neki ez nem gond, ergo ajánlott.

    [ Szerkesztve ]

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Scrydhan

    aktív tag

    Fogalmam sincs hogy mit olvastam de tetszett :DD

    2011: "Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük."

  • Den Hadnagy

    senior tag

    Elérhető olyan netcsomag Magyarországon, amivel ez értelmesen kihasználható, pl. 5000 pénzért 100 giga 4g net, vagy ilyesmi?

    Amúgy karaj cucc, de negyvenezer felárat szvsz nem ér meg a sim megléte. Mondjuk akinek kell a zavartalan elérés, az automata oda-vissza váltás miatt bejöhet a megoldás.

    [ Szerkesztve ]

    "Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem  kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."

  • Keem1

    addikt

    Ez nagyon jó cumó, van egy őskövület 3G-s routerem, de nem csak a 4G hiánya miatt nem tud fele ennyit se. Amúgy se.
    Viszont az ár tényleg húzós egy magyar péztárcának/bankkártyának.

    Bog: hallod, a szerző nevét nem olvastam, de az első sor után tudtam, te írtad a cikket. :DDD A többiek is nagyon jó teszteket, cikkeket írnak, de te annyival toldod meg, hogy az a plusz beszólás, szófordulat nem csak egy sima tesztté, hanem egy élménydús olvasnivalóvá teszi az irományodat. :C

  • fogtunder

    nagyúr

    válasz Den Hadnagy #4 üzenetére

    a Vodánál van a HomeNet csomag, 50GB nappali + 100GB éjszakai 60 Ropiért, Huawei e5180 jár hozzá, viszont azt a SIM-et nem tudod más eszközben használni. ennél jobb mobilnetes ajánlat tudtommal nem nagyon van jelenleg, max a UPC-nél, az ő portfóliójukat nem ismerem.

    I hate morning people. And mornings. And People.

  • Prien

    addikt

    "a néha-néha előforduló újraindítások oka általában a mobilhálózati kapcsolat megdermedése"

    Még azt meg lehetett volna nézni,hogy ugyanabban az időben ,másik készülékkel , de nem wifin, ugyanahhoz a mobilhálózathoz kapcsolódva is megszakad-e a net vagy csak a router dobálja el random...

    A kevés is több a semminél.

  • fogtunder

    nagyúr

    válasz beamen #10 üzenetére

    a 60 nyilván elírás volt, 6K/hó

    I hate morning people. And mornings. And People.

  • hemaka

    nagyúr

    Telekomnál is lehet kérni havi 2300-ért hasonló kütyüt az otthoni neted mellé. De ott csak napi 5, havi 100gigát tudsz használni, gyorsító vagy mi a fene a neve.
    Ennek a felára viszont brutális.

    [ Szerkesztve ]

  • Gericomb

    csendes tag

    Az 5ghz működik? Több Asus router felhasználó (mint én is) tapasztalja, hogy egy szoftveres bug miatt nem működik ez a frekvencia...

    Xperia SP

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz Gericomb #14 üzenetére

    Működik, ebben a pillanatban is pont azon lógok :K

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Garyka

    tag

    Segitenetek? Ezekben a routerekben mukodik a sima sim kartya amit a telefonomban hasznalok vagy valami spéci kartya megy bele?

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz Garyka #16 üzenetére

    Nem kell hozzá spéci sim, az a lényeg, hogy a routerben jó apn-t állíts be.
    De a telefonodban használt kártyán nem hiszem, hogy több 10 GB-os mobilnet opció van, márpedig egy ilyen eszköz komoly netezéshez való, nem havi 1-2 GB megosztásához.

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz Den Hadnagy #4 üzenetére

    A flottás topicban elérhető korlátlan mobilnet csomag is, havi 6500 Ft-ért. Én is használom, a múlt hónapban 250 GB fölötti volt rajta a forgalmam.

  • Grougon

    tag

    válasz 4Grider #18 üzenetére

    have 1.5-2 tb-to tolok mobilnettel, 4g olyan mintha vezetékes lenne. 1.5 év alatt talán 1x nem ment 1-2 órára a 4g de 3g-n akkor is tudtam netezni.

    vettem egy dokkolót a netgear aircardomhoz így otthon simán megy kábelen a másik szinten lévő routerbe, ha meg valamiért el kell vinnem csak kikapom a dokkolóból és vihetem:P

  • marchellow

    tag

    "Bíztam abban, hogy majd tök jól lehet paraméterezgetni, hogy az egyik eszköz a vezetékes netet használja, a másik a mobilt, nem definiált termékek szintén, de ennyire mélyrehatóan nem lehet a lelkivilágát izélgetni a terméknek, pedig ebben lett volna az igazi ráció. Mondok egy triviális példát: az okosotthonos kütyük, amiket távolról el szeretnénk érni. Itt több érv is a vezetékes net mellett szól, nem kell nagy sávszél, de stabil kapcsolat ajánlott, plusz a hazai mobil internet csomagok jelentős részénél nincs egyedi IP-je a júzernek, ami nehezíti az otthoni eszközök távoli elérését."

    abban én mondjuk nem látok rációt, hogy ott ahol mindkét fajta net elérhető paraméterezni lehessen hogy ki melyiket használhatja. szerintem minden esetben (ha elérhető) a vezetékes az úr.
    talán extrém esetekben nem, pl nagyon gyenge a vezetékes net és/vagy korlátlan mobilnet.

    tudtommal fix IP cím a vezetékeshez sem jár, külön szolgáltatásként rendelhetsz persze. az hogy kifelé sokáig ugyanaz az IP-d nem jelenti azt hogy fix is. időnként kapsz újat. de javítsatok ki ha tévedek.

    a selling point szerintem itt az átállás képessége egyikről a másikra. ahol a netkimaradás kritikus pont azoknak nem pénz az ára.

  • zsolt501

    nagyúr

    válasz Gericomb #14 üzenetére

    Nem tudom milyen routert használsz, de az én RT-AC68U routerem esetén sincs gond az 5Ghz-van.

    ''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''

  • Laca7601

    tag

    Azt lehet tudni, hogy ki a gyártó?
    Az Asus legjobb tudomásom szerint nem gyárt routert...sem.
    És úgy általában semmilyen aktív hálózati eszközt.
    Csak címkéz.
    Ez azért nem mindegy, mikor a megbízhatóság a kérdés.

  • Keem1

    addikt

    válasz Laca7601 #22 üzenetére

    Akkor az iPhone sem Apple? Mert tudtommal nem ő gyártja. Ha valaki megtudja, hogy a kínai Foxconn gyártja, többé nem vesz iPhone-t?
    Ez szerintem nem befolyásolja a megbízhatóságot. Egy Asus nem adná a nevét, ha a bérgyártó minőségével kapcsolatban a legkisebb kétség is felmerülhet. Google Nexus dettó...

    [ Szerkesztve ]

  • fogtunder

    nagyúr

    válasz Laca7601 #22 üzenetére

    tényleg? akkor mesélj, mitől nem megbízhatóak az ASUS hálózati eszközei.

    I hate morning people. And mornings. And People.

  • Garyka

    tag

    válasz 4Grider #18 üzenetére

    http://www.uswitch.cm/mobiles/sim_only_deal/e310fc5628887581c73f1b842c95494f4779796d?page=%2Fmobiles%2Fcompare%2Fsim_only_deals%2F&position=2&sorted_by=bestseller
    Angliaban elek,
    tavaly kb ilyet hasznaltam a telefonomon. Ha van jo lefedetseg akkor megeri mert eleg draga tud lenni itt a net. Mar regebben is gondoltam erre a megoldasra. Raadasul ha koltozik az ember nem lesz plusz koltsege. Koszi a valaszt kulonben!!

  • Den Hadnagy

    senior tag

    válasz 4Grider #18 üzenetére

    Köszönöm a választ neked is és giorgionak is.

    Jelenleg 10 megás adsl-en senyvedek havi ~4-5000 forintért Telekoméknál. Sok esély nincs az optikára, szóval 1-2 év, és egy ilyen korlátlan mobilcsomag ugyanennyiért simán vállalható lesz, mert Miskolc belső területén elég jól hasít a 4g, a kérdés már csak az, hogy melyik szolgáltató adja azt a csomagot, amit említettél.

    "Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem  kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."

  • kali

    legenda

    válasz zsolt501 #21 üzenetére

    erre én is kíváncsi lennék, több saját használatú (jelenleg egy rt-ac87u van, előtte rt-ac56u volt), illetve megannyi, idegen környezetben beállított asus router után, mert soha nem találkoztam olyannal, hogy bármilyen probléma miatt nem működött volna az 5 GHz n, vagy akár ac szabványon.

    Laca7601; nem sok jelentősége van, amíg az az ajánlott asus típusok megbízhatók, azt kell csak tudni, hogy melyik néhányat kell, vagy legalábbis érdemes kerülni, mert olyan is van - jellemzően minden gyártónál.
    más persze a helyzet, amikor a terméken nevesítik is a dolgot, például anno a linksys - cisco, sokan ennek a tudatában preferálják manapság is a linksys termékeket, pedig egy ideje nincs már cisco támogatás, hiszen a belkin vette át, ami (sajnos) meg is látszik...

    ahogy a specifikációt nézem, közel az rt-ac55u hardverét kapta a 4g-ac55u, legalábbis a qca 720 MHz (egymagos) proci, a 128 MB ram és 128 MB flash képében, ami az asus esetén nem számít már annyira erősnek - a jobb típusaiban már kétmagos 800 MHz vagy 1 GHz proci dolgozik és 256 MB ram, nem beszélve a két darab kétmagos procival és mindegyikhez külön ram támogatással szerelt típusokról -, de amúgy nem mondható gyengének, így viszonylag jól bír(hat)ja a terhelést is, ha nem húzós, netán szélsőséges terhelést ró rá a felhasználó.
    az asus esetén sok router alapban 3g/4g képes egy ideje, de csak usb útján, viszont szoktak néha sim kártyát direktben fogadni képest típust is keresni a felhasználók, nekik ez megfelelő lehet.

  • Egon

    nagyúr

    válasz fogtunder #24 üzenetére

    Konkrétan 5 GHz-es problémával nem találkoztam, de sorrendben a 3. Asus router-t hajtom, és pontosan a 3., amivel valami gond van... :U
    - WL-500gp: alig múlt 3 éves, mikor elromlott az USB port, utána nem sokkal meghalt a táp, majd tápcsere után fél évvel a router is;
    - N16: gyári hibás volt, folyamatosan (pár naponta) újraindult;
    - AC56U: nem kompatibilis a Motorola Moto G 3 mobilommal, szakadozik a wifi (kölcsön TP-Link-kel semmi baja a telefonnak).
    Szerinted legközelebb milyen márkájú router-t nem veszek? :U

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz marchellow #20 üzenetére

    talán extrém esetekben nem, pl nagyon gyenge a vezetékes net és/vagy korlátlan mobilnet.
    Úgy fest, hogy nem vagy teljesen képben, hogy milyen az ADSL-ellátottság szintje az országban, Budaepsten is számos terület van, ahol kemény 3-5 Mbps az elérhető sebesség, vidéken pláne szívás. Ez nem extrém eset. Kukkants át ide.

    tudtommal fix IP cím a vezetékeshez sem jár, külön szolgáltatásként rendelhetsz persze. az hogy kifelé sokáig ugyanaz az IP-d nem jelenti azt hogy fix is. időnként kapsz újat. de javítsatok ki ha tévedek.
    Kijavítalak. A fix IP és az egyedi IP az nem ugyanaz. Fix IP-t akkor kérsz, ha olyan szolgáltatást üzemeltetsz, amit mindig ugyanazon az IP-n kell elérnie a klienseknek. Mondjuk van egy szervered. De gondolom nincs, a lakossági fogyasztók nagy részének sincs, fix IP-t épen ezért egy csomó lakossági csomag mellé nem is lehet kérni és ez rendben is van. Az egyedi IP az esetünkben a kulcs, hogy a csatlakozás idejére egyértelműen azonosítható legyen az eszköz, ami a neten van. Az IP-pool viszont drága dolog (a szolgáltatói DHCP ebből oszt ki IP-t a csatlakozott júzernek), ezért a Voda és T spórol vele és alhálózaton keresztül csatlakoztatják a népet (NAT), így viszont nem érhetők el kívülről az eszközök, hacsak nincs egy jó DDNS szolgáltatásod, mondjuk olyan, mint amit a Synology ad a NAS-okhoz.
    Nos, pont a fentiek miatt egyáltalán nem mindegy, hogy lehet-e paraméterezni, hogy egy dual-WAN router melyik netkapcsolatot melyik csatlakoztatott eszköznek adja tovább.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • fogtunder

    nagyúr

    válasz Egon #29 üzenetére

    nálam sorrendben a harmadik ASUS router van szolgálatban, a legrégebbi egy N12-D1, ami AP-ként funkcionál a földszinten, de volt N15U is, most pedig egy N18U. mindegyik Broadcom chipsetes volt, egyikkel se volt bajom, a 15U is csak azért lett lecserélve, mert nem bírta az 500Mbites netet áttolni magán. apóséknál még mindig tök jól működik, ahogy szülőknél a másik N12-D1 is.

    a kompatibilitásról annyit, hogy évente az állandó telefonom mellett kb. 10-15 tesztkészülék is megfordul otthon a hálón, telefonok, tabletek vegyesen a nagyobb gyártóktól, ilyen jellegű gondom még sosem volt, bár Lenovo/Motorola vonalon pont nem próbálkoztam, de Sony, Samsung, MS, LG, Apple készülékekkel tökéletesen működött eddig minden.

    az ismerősök TP-Linkes és D-Linkes kalandjait, amik nekem is órákba fájtak, most nagyon nem részletezném, mert ezek statisztikailag pont ugyanúgy elhanyagolható adatok, mint hogy nekem eddig ez a 4 eszköz hibátlan volt, ezek alapján nem lehet leírni az összes ASUS hálózati eszközt, ahogy én sem teszem pl. a TP-Linkkel, aminek több eszközét használom én is otthon (switchek, kültéri AP), szintén hibátlanul. megértem, hogy te nem fogsz többet ASUS routert venni, szíved joga, én legközelebb is azt fogok.

    I hate morning people. And mornings. And People.

  • Grougon

    tag

    válasz kali #28 üzenetére

    RT-ac56u. 3-at cseréltek negyedikre mondtam hogy köszi inkább mást választanék. Legújabb szoftverre frissítés után 5ghz wi-fi megállt mint a szög mindegyiknél.

  • kali

    legenda

    válasz Grougon #32 üzenetére

    a hiba nálad lehetett, mert jómagam is több darabot frissítek folyamatosan ismerősöknél és semmi gond nem volt, de a témájában is sokan használják mindig az aktuális friss verzióval és ott sem írtak ilyen problémát.
    akiknél probléma volt, ott jellemzően nem vették figyelembe a gyártói leírásokat, nem eszközöltek gyári visszaállítást azon firmware verziónál, ahol a gyártó előírta - nem mindegyiknél kell, de ahol külön írják, ott igen -, vagy nem tartották be a frissítési sorrendet, mert vannak olyan régebbi firmware verziók, amikre nem lehet azonnal a legújabbat felhúzni, hanem kell előtte egy köztes verzió, márpedig ha olyan helyen veszi az ember, ahol kellően régóta volt raktáron a router és régi firmware verzió van rajta, akkor simán csapdába eshet.
    más kérdés, hogy ilyenek miatt csak saját magát hibáztathatja a felhasználó, hiszen nem olvasta el a gyártó leírását a frissítésre vonatkozóan, vagy nem vette azt figyelembe.
    annyira jó, bevált típus az rt-ac56u, hogy ha nem jutottam volna olcsón egy rt-ac87u-hoz (kihagyhatatlan akcióban), akkor még most is azt használnám én is, illetve nagyon sok helyre kitettem belőle, különböző környezetekbe és ellenoldalakhoz, de nem sűrűn csörög a mobilom, hogy gond lenne vele bárhol is, pedig néhányan a legapróbb hiba esetén is azonnal hívnak, pláne ott, ahol rám bízták a döntést, hogy vigyek olyan routert, amit jónak tartok.
    rt-ac55u és felette (illetve mostanság került képbe az rt-ac1200g plus) bátran szoktam felelősséget vállalni a típusok megbízható működéséért, mert jellemzően csak elrontani lehet a nem megfelelő frissítéssel vagy problémás beállítással. (nem csak asus routerekből áll a világ, de ebben a témában nem részletezem a többi gyártót és típust.)
    a jó rt-ac55u tapasztalat miatt, látatlanban is bizalmat szavazok eztán a 4g-ac55u típusnak is, ha valakinek ilyenre lesz igénye.

    [ Szerkesztve ]

  • dchard

    veterán

    Szia Bog,

    Nyilván nem lepődsz meg hogy felbukkanok :)

    "néha szükséges a készülék újraindítása. Ez nem okvetlenül a router hibája, inkább a mobilnet bizonytalansága okozhatja"

    Ugyan a mobilnet státus oldaláról nincs kép, így csak a pálcikák számából lehet következtetni, de ismerve a skálát kijelenthető, hogy -100-nál jobb vételi szinted volt, ráadásul statikus módon, külső antennával. Ilyen körülmények között biztosan nem a hálózat volt a ludas, sokkal inkább a beépített 4G modem volt képtelen a tisztességes munkavégzésre. Az, hogy ilyen körülmények között a cuccot újra kell indítani, súlyos hiba, hiszen a mobilnet stabil megosztása az eszköz elsődleges rendeltetése. Érdemes lett volna kinyitni és megnézni hogy ki szállította a modemet a cuccba. Akárhogy is: 80 ropiért az újraindításnál többet várok el egy cucctól.

    Viszont jár a piros pont a sáv és ue cat. információkért :)

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • kali

    legenda

    válasz dchard #34 üzenetére

    szia,

    ennyire nem egyszerű a dolog, mobiltelefonok esetén is sokszor előfordul mind a három hazai szolgáltató hálózatán, hogy elszáll az adatforgalom, hiába van látszatra térerő, olyankor repcsis mód és vissza, vagy a telefon újraindítása és megoldódik a probléma.
    mivel elég sok gyártójú és típusú telefonnal is előfordul a probléma, ezért közel sem biztos, hogy mindig a készülék a hiba forrása, simán lehet az ok a szolgáltatós hálózat is - független készülék esetén nem egyszer lehetett reprodukálni, hogy azonos feltételek mellett, de másik szolgáltató hálózatán nem adódott a hiba.
    volt már adott ügy kapcsán sok tologatás a szolgáltatók és a készülékek gyártója/szervize között, amikor hibára lett jelentve, mindenki a másikra mutogatott...

    [ Szerkesztve ]

  • Grougon

    tag

    válasz kali #33 üzenetére

    Az lehet hogy én hülye vagyok nem tagadom de akkor az asus szervízben dolgozók sem nagy koponyák mert nekik sem sikerült normálisan frissíteni minden leírást betartva. Vagy egyszerűen szar volt a széria. Lehet hogy nálad jól bevált típus, nekem a tp linkkel nem volt soha gondom. De azért nem mondanám azt hogy hibátlan és hülyéznék le mindenkit akinek volt.

  • kali

    legenda

    válasz Grougon #36 üzenetére

    a szervizre nem mondok inkább semmit, dolgoztam már utánuk... (nem általánosítok, helye és illetékese is válogatja, de amikor kétszer visszaadják az ismerős routerét úgy, hogy láthatóan hozzá sem nyúltak, mondani pedig mást mondanak, akkor...)
    nekem is volt tp-link is több típus, illetve összességében abból fordult meg a legtöbb a kezeimben - olcsó és legtöbben azt kérik/veszik -, jellemzően azokkal sincs gond, ha a megfelelő típusokat veszi az ember, de nem csak árban, hanem szoftveresen és hardveresen is elmaradnak az azonos kategóriás asus típusok mellett.
    a lehülyézést nem értem, hogy mire írtad, nem szokásom, még akkor sem, ha valóban felhasználói hibáról van szó.

  • dchard

    veterán

    válasz kali #35 üzenetére

    El kell keserítselek: sajnos az ilyen jellegű hibák 99%-a bizony a modemekben, telefonokban lévő úgynevezett alapsávi egység szoftveres hibája, illetve az állapotgép hibás reakciója. Az esetek többségében ez az MM és RR alrendszert érinti és elsősorban mobilitással és inter RAT állapotváltásokkal függ össze. Persze ez sem változtat azon, hogy eszköz hibáról van szó, nem pedig hálózatiról.

    Sokszor mezei előfizetőként a technológia pontos ismeretének a hiányában könnyen tűnhet úgy, hogy "azonos körülmények" között zajlik a teszt, de a helyzet az, hogy egy mezei felhasználó az esetek közel 100%-ában csak találomra próbálkozik, hiszen látnia kéne a rádió modem összes diagnosztikai adatát, amit nem lát, nincs hozzá sem eszköze, sem képessége az információk értelmezéséhez. Az hogy ugyanannyi pucukát mutat a telefon térerősség jelzője, vagy éppen ugyanazon az útvonalon tesztelek, semmit nem jelent egy ilyen hibánál.

    Különösen az USB-s mezei modemeket routerben (24 órás üzemben) használva jönnek elő ezek a hibák. Eddig egyetlen gyártó volt, akinek a modeme nem vérzett el pár nap után, ez pedig a Sierra Wireless. A név talán kevéssé ismert, mert jellemzően a kisker termékeik drágák a szolgáltatóknak, inkább ipari ügyfeleket szolgálnak ki. Beszédes volt, hogy egy Sierra és egy Huawei modemben ugyanaz a rádió volt, mégis a SIerra stabilan működött, a Huawei modemen meg pár nap után összeomlott a mikrokód...

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz dchard #34 üzenetére

    Hát, ha ez segít, akkor az a lényeg, hogy igen, néha megdermed a kapcsolat (mondjuk hetente egyszer-kétszer). Ha türelmetlen vagyok, akkor odaballagok a routerhez és rátenyerelek az on/off gombra. Ha türelmes vagyok, akkor pedig a router maga is rájön, hogy valami nem kerek és elintézi. Ezt leginkább onnan tudom, hogy a NAS küld emailt, ha leszakadt a netről és akkor is küld amikor visszaállt. Nincs ezek közt túl sok idő, szóval két dolog lehet:
    1. a router öngyógyítja magát egy újracsatlakozással (ez egy tipp, mert látni nem láttam)
    2. a mobilnet tényleg összefossa magát a cellában, aztán magához tér
    Bármi is a válasz, a lényeg, hogy a probléma magától is megoldódik, de nyilván az ember nekiáll izélgetni a holmit, ha nem jön a nafta:-)

    [ Szerkesztve ]

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • kali

    legenda

    válasz dchard #38 üzenetére

    amikor odáig fajult a dolog, hogy a szolgáltatók műszaki csoportjához és a gyártókhoz/szervizekhez fordultunk, akkor már nem csak mezei felhasználói tapasztalatok alapján tettük, hanem komolyabb tesztek után, bár azt már előtte is borítékoltam, hogy annyi problémás telefon nincs, az nem létezik, hiszem a legjobb csúcskategóriás készülékek is a képben voltak.
    nem hivatalosan mondott ugyan dolgokat egy szolgáltatós illetékes, hogy a 4g/lte fejlesztések óta nőtt meg az ilyen jellegű panaszok száma, de részletezni nem akarta...

  • dchard

    veterán

    válasz kali #40 üzenetére

    Mégis mi volt a hibakép, és mit nevezünk komolyabb teszteknek? Félre ne érts én nem azt mondom, hogy nem volt hiba, épp ellenkezőleg: nagyon is el tudom képzelni, hogy szar van a palacsintában. Csak azt nem, hogy ez hálózati hiba, és nem az eszköz szar. 10 éves tapasztalatom alapján állítom, hogy 100 problémából 98 biztosan eszköz (végfelhasználói) hiba és nem hálózati. A különbség csak annyi, hogy vannak problémák amiket borzalmasan nehéz reprodukálni. Volt olyan rejtett eszköz hiba, amely után bő két hónapig futott a mérnökség, mire meglett.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • kali

    legenda

    válasz dchard #41 üzenetére

    a hibát már leírtam, hogy maximum, vagy ahhoz közeli, tehát jó térerő mellett csak úgy megszűnt az adatforgalom, de közben a készülék nem szakadt le a hálózatról, maradt minden látszólagosan okés, csak épp adat nem ment át egyik irányban sem.
    minden esetben csak az orvosolta a problémát, ha az eszköz leválasztásra került az adathálózatról, majd visszakapcsolódott, ehhez nem feltétlenül kellett a készülék újraindítása, elég volt a repcsis mód be- és kikapcsolása is.
    a mobiltelefonokban van 2g, 3g és 4g/lte modul is, de hiába volt elérhető minden hálózati mód jó térerővel, jellemzően az azok közötti átkapcsolás sem oldotta meg a problémát, így a készülékes hibának még kisebb valószínűséget tulajdonítottak a szakemberek, mert nem életszerű, hogy minden modul egyformán rossz.
    ehhez jött még az, hogy azonos helyen/cellában sok készülék kipróbálásra került, eltérős gyártósak és típusúak és nem volt nehéz többnél/soknál is reprodukálni a hibát.
    sok, eltérő típusú készülék és mindegyik problémás 2g, 3g és 4g6lte modullal? ez így még életszerűtlenebb.
    adott készülékek máshol, adott vagy eltérő szolgáltató hálózatán, azonos hálózati módokban...stb. sem dobták a hibát, amit korábban olyan könnyű volt reprodukálni a másik cellában.
    mindegyik szolgáltatónál vannak ilyen helyek.
    rengeteg ilyen, sok helyen és megannyi gyártós és típusú készülékkel eszközölt próba után kiderült, hogy inkább a hálózattal van gond, mint a sok készülékkel, mert bizonyos helyeken rendre kimutatható volt a probléma sok eltérő készülékkel, máshol meg nem.
    a szolgáltató illetékese persze a telefonokra mutogatott, hogy azokkal van gond, de amikor olyan sok típusról volt szó, akkor már ő is kételkedett ebben.
    mentek a körök a szolgáltató és a gyártói szervizek között, a gyártói oldalról a szolgáltatókra mutogattak, a szolgáltató viszont minden esetben a telefont akarta bekérni szervizeltetésre, hiába tudták, hogy sok típusról van szó és az nem életszerű, hogy mindegyik problémás, bár valahol érthető, hogy a saját sablonos köreiket akarták lefutni.
    a rossz térerőre is fogták a dolgot, hogy biztos amiatt van, de ennek megcáfolása nem csak annyival lett letudva, hogy a telefonokon maximum a térerő adott cellákban, hanem a szervizes menükből is kaptak teljes kimutatást, benne minden szükséges értékkel. (az értékeket, állapotot...stb. ne nézd, példának kerestem csak egy képet, hogy nagyjából miről van szó; link)
    nincs az az isten, hogy egy adott szolgáltató meghatározott cellájában sok eltérő típusú készülék egyformán rosszul működik több hálózati módban is, de ott más szolgáltató hálózatán már nincs azokkal probléma, illetve máshol azon szolgáltató hálózatán sem, amelyikén korábban az előző helyen igen.
    hab a tortán, hogy amikor például a telekom meghatározott celláiben rendre gond volt sok készülékkel, valóban akkor folytak épp a korábban is említett 800 MHz 4g/lte fejlesztések, aztán furcsa mód megszűntek nagyrészt a hibák később, amikor ott már elkészült.
    mentek a húzások, hogy bezzeg a vodafone hálózatával nincs gond, mert nincs 4g/lte és mit ad isten, amikor a vodafone elkezdte a 4g/lte fejlesztést, sorra jelentek meg a vodafone előfizetők panaszokkal, persze ők is jórészt a telefont szidták először, de aztán sikerült ott is helyszínre és szolgáltatóra szűkíteni a dolgot.
    router kapcsán csak kevés problémáról tudok, hogy elszállogatott a mobilinternet, ráadásul ott több hibalehetőség is volt, mert usb stick közvetített a sim kártya és a router között, de ott is sikerült szűkíteni a dolgot, mert a routert kihagyva, több notival is adódott a probléma, több usb stick esetén is, aztán az eltérő helyeken, több notebook és usb stick ki - ki alapon eszközölt tesztelgetése során nagyon úgy tűnt, hogy a mobilinternetes hálózat a ludas, mert itt is a fenti kép jött le, hogy nem életszerű, miszerint egy meghatározott helyen több, eltérő típusú eszköz is gyakran problémázik, amik máshol, adott szolgáltató hálózatán, azonos hálózati módban sem.
    valóban nagyon nehéz ezeket a hibákat megfogni, mivel rengeteg hibalehetőség van - wifi kapcsán is ezeket a köröket futom elég sűrűn -, de ha időt, energiát és kellően sok, eltérő típusú eszközt rászán az ember, akkor juthat valamire.
    egy konkrét eset volt, amikor nem hálózati hiba volt, de ott is a szolgáltatói oldalon volt a hiba és nagyon nehéz volt őket rávenni, hogy meglépjék, amit kell; mobilinternetes hálózat eldobálása egy készüléken, adott telefonban más sim kártyákkal nem volt gond, azonos szolgáltatós másik sim kártyával is megfelelően működött. a szolgáltató kicserélte a sim kártyát, de a hiba utána is pont úgy jelentkezett. a szolgáltató utána már a készülékre fogta, hiába lett mutatva az illetékesnek, hogy másik sim kártyával nincs gond, nem akart/tudott foglalkozni vele. szomorú, de ismerős szolgáltatós illetékes kellett hozzá, hogy lefutható legyen egy komolyabb kör és hajlandók legyenek vizsgálni a profilt is, ami a sim kátyához tartozott, de szerencsére megtették és valóban ott volt a probléma forrása, azért nem segített a sim kártya cseréje, viszont aztán már gyorsan orvosolták a gondot.
    nem mondhatom persze én sem biztosra, hogy a Bog által vázolt jelenség egyértelműen szolgáltatós/cellás probléma, de sokkal több esélyt adok neki, mint te.

    [ Szerkesztve ]

  • dchard

    veterán

    válasz kali #42 üzenetére

    Nézd, amikor komplett új RAN-t építenek a szolgáltatók, akkor bizony előfordul, hogy előbb kapcsolják be a szolgáltatók a hálózatot, mielőtt az összes paraméter finomhangolását elvégeznék. Így volt ez az LTE mellett a 2G és 3G hálózatokkal is. Csak hogy értsd: egy ilyen új hálózat optimalizálása másfél-két éves folyamat, nyilván senki nem akar ennyit várni.

    Nem azt mondtam, hogy nulla a hálózati hiba esélye, de hidd el nekem, hogy jó oka van annak, hogy a szolgáltató általában a végberendezésre gyanakszik először, és ez nem a munka lepasszolása. Ha ezt tenné, nem oldana meg semmit, csak további hívásokat generálna az ügyfélszolgálat számára, aztán az ügyfél meg lelépne. Tehát ez nem érdeke senkinek. Az probléma, hogy valós hiba esetén nehéz átütni az ingerküszöböt, mert a több évnyi tapasztalat a szolgáltató oldalán az esetek túlnyomó többségében eszköz hibát mutatott, így kialakul egy fajta prekoncepció.

    Hadd említsek egy éppen futó problémát, csak hogy lásd a dolgok komplexitását. Van egy router típus amit most nem említenék meg, a lényeg hogy egy mini-PCIe Huawei modem van benne, abból is a Huawei kifejezetten automatizálási és M2M szériájából. Nem olcsó cuccról beszélünk, csak a modem 80 euró körül megy. A lényeg az, hogy néhány hálózattal működött, néhánnyal meg nem. Kiderült, hogy a ESM alrendszerben van a hiba: a modem nem szabványos módon több PDN kapcsolatot aktivál. Erre az egyébként hibás működésre néhány hálózat fel van készítve, néhány nem. Az ügy lassan 4 hónapja húzódik, a hiba egyértelműen a modem firmware-ében található, javítás továbbra sincs hozzá, bár talán most mintha megindult volna valami. Ezt a hibát a te módszereddel ellenőrizve előfizetői szemszögből az jön le, hogy az egyik szolgáltató szar, a másik meg jó, holott ez is eszköz hiba, csak körmönfont a probléma. És a legrosszabb, hogy az előfizetőnek ebben az esetben esélye sincs rájönni erre, csak alapos protokol analízissel és több évnyi rutinnal lehet felderíteni ezeket a hibákat, illetve a pontos okukat.

    Amit említesz, hogy sokszor elég csak "repcsi módban" tenni, az is tipikusan alapsávi és nem hálózati hibára utal, ugyanis a repülős mód pontosan a telefon alapsávi részét kapcsolja ki és be. Ha ettől a telefon életre kel, biztosan nem hálózati hiba van, hiszen attól hogy újraindítod a telefonod rádiós részét, a hibás hálózat nem javulna meg.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • kali

    legenda

    válasz dchard #43 üzenetére

    olyan van, hogy egyik vagy másik készülék nem okés, nem írok gyártót, de volt egy nagy botrány az egyik hazai szolgáltató és adott gyártó készülékei kapcsán, mert nem működtek rendesen adott szolgáltató hálózatán, amikor pedig sikerült a szolgáltatóra szűkíteni a problémát, akkor annyit mondtak, hogy nem forgalmazzák a készüléket, így nem tudnak mit tenni, ez van...
    hamarosan orvosolták persze a problémát, mert neves gyártóról és nagy felhasználói táborról volt szó.
    az általam korábban említett esetben viszont nem létezik, pláne adott szituációkban, hogy a készülékekkel lett volna gond.
    amikor leáll valamelyik szolgáltató mobilinternetes hálózata (csak az adatforgalom) - olyankor egyértelműen és elismerten a szolgáltatói oldalon van a hiba -, akkor is hiába áll helyre a hálózat, sok készülék csak aztán fog megfelelően forgalmazni, hogy leválasztásra és újra felcsatlakoztatásra kerül a hálózat tekintetében, pedig olyankor szó nincs a készülék esetén alapsávi hibáról.
    az is furcsa egy kevésbé hozzáértő számára is, hogy ha a rövid intervallum alatt bekövetkezett sok hiba után hirtelen megszűnnek a gondok úgy, hogy a készüléken közben semmi sem változott, akkor inkább a hálózatra tippel látatlanban is.

  • bencus3

    tag

    Sziasztok
    Használja már valaki ezt a routert?
    arra lennék kíváncsi hogy az ütemezhető e hogy magától bontsa a mobilnettet és újracsatlakozzon? ezzel megelőzve a cikkben szereplő problémát...
    köszi

  • Core2duo6600

    veterán

    Ennyi pénzért elfért volna benne egy cat 6 os modem is ...

    Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés