- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Maxentius
addikt
Ez így leírva eléggé zavaros, jobb lenne látni róla egy videót...
Samsung Galaxy S22 Ultra | JBL E65BTNC
-
Maxentius
addikt
válasz Mr.Csizmás #2 üzenetére
Köszi! Azért élőben akkor is megnézném, eléggé érdekes elgondolás ez...
Samsung Galaxy S22 Ultra | JBL E65BTNC
-
CarKiller47
tag
Elnézést, de nem olvastam végig. Azért levédetik majd az ötletet? Esetleg már le is van?
-
próbakocka
senior tag
válasz CarKiller47 #4 üzenetére
ez azért lesz zseniális ha levédetik, mert ezt már nagyrészt tudja az összes térképszoftver ... ez alap bennük.
ha levédeti, akkor remélem az ovi, a yahoo, és a google maps is megszűnik, hogy megint csak az apple készülékek tulajdonosai használhassanak minden jogot és license-t.
remélem eljön az idő amikor az oxigént, és a tiszta vizet is levédeti az apple ...
/// DS918plus + Chromecast 1/2/Ultra
-
Eszleny
aktív tag
Nem azért kell a Retina kijelző az iPhone-ba, hogy a ferdén írt szövegek is olvashatók legyenek? Autóban valószínűleg a hangos navigációt használja az ember. Gyalog meg az egyszerűsítés zavaró lehet.
-
Maxentius
addikt
válasz próbakocka #5 üzenetére
Ezen az alapon gondolj bele, ha belelátnának a fejedbe és pont kimondanád h "Apple", azért is perelnének, mert csak ők mondhatnák ki... (nyilvánvaló hülyeség, amit írtam, de ezek tényleg mindent az utolsó szögig levédenek...)
Samsung Galaxy S22 Ultra | JBL E65BTNC
-
rainmen
aktív tag
Ez a megoldás úgy hülyeség, ahogy van. Bent vagy egy kisvárosban az utcák szövevényében, de nem írja ki a mellékutcák nevét, csak visz előre. És amikor dugulás van és kerülni akarsz? Újratervezés? Gáz...
-
guest666
aktív tag
olvasd el mégegyszer: a mellékutcák mellékutcáit nem jeleníti meg, ami tényleg fölösleges.
Az utolsó bekezdésben ami van, hogy útinformot szolgáltatnak a userek, az a Google Mapsban már most működik, Magyarországon is. És szerintem zseniális ötlet.
Minél többen használják a telót vezetés közben (navigálásra), annál pontosabb forgalmi adatokat nyújt, és teljesen online adatokat szolgáltat.
Bárki megnézheti az asztali gépen is bármikor.
maps.google.com és a Forgalom szöveget ki kell pipálni -
kolosanyi
veterán
Ezt a f@szságot... Komolyan, miért nem térünk vissza a középkori, kézzel, emlékezet alapján rajzolt térképekhez akkor már?
-
gzbotii
veterán
Ez most is megvan a google maps ben, navigacioban pont igy mitatja
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Robertoq
őstag
Én még soha nem találtam meg a célt ezekkel a "bonyolult" mai navigációkkal...Szóval már alig várom
-
nord_
veterán
Dehogy hülyeség...
A TomTom ugyanezt alkalmazza: vezetés közben ugyanis nem az a lényeg, hogy lásd a csilivili 3D-s épületeket, az összes mellékutca nevét, stb, stb, hanem az, hogy vezetés közben egy pillantással fel tudd mérni, mikor és merre kell kanyarodnod. A minimál-adat sokkal könnyebb és gyorsabb feldolgozást tesz lehetővé az agynak. Az meg ugye közel se mindegy, hogy fél másodpercig vagy másfél másodpercig nem figyeled az utat... elég, ha akkor fékez be az előtted haladó autó, vagy akkor lép eléd egy gyalogos...Újratervezés: amint lekanyarodsz az útról, azonnal megjelenik minden olyan fontos infó, ami az újratervezett útvonalon számodra releváns.
-
#06658560
törölt tag
Bad command.
Amikor én el akarom dönteni merre menjek, pl nem akarok a forgalmas Rákóczin végigtépni kerékpárral, akkor hogy fogom látni az opciókat, egyirányú kis utcákat, ha nem mutatja a párhuzamos közlekedési lehetőségeket? Gyakorlatilag semmi relevánsat, ami az adott utcán kívül esik. Mert nem utólag akarom tudni merre menjek, hanem előre akarom eldönteni merre fogok. Hatalmas különbség.
-
dabadab
titán
válasz #06658560 #20 üzenetére
"Mert nem utólag akarom tudni merre menjek, hanem előre akarom eldönteni merre fogok."
És ebben ki akadályoz meg? Ezen az egyszerűsített nézeten is rá tudsz bökni a körútra, hogy azt zárja ki a tervezésből - sőt, ha tényleg sikerül megcsinálni jóra, akkor sokkal egyszerűbben rá tudsz bökni.
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
Várj, hogy fog akkor kinézni? Eldöntöm, nem akarok a nagykörúton menni, mert túl forgalmas, vagyis kziárom a tervezésből. akkor megitn felajánl egyet, amit ő jónak gondol. S nem látom a többit. Hogy fogom akkor én eldönteni, melyik út lesz a legjobb számomra? Végigkattintgatok mdinent kizárogatva, majd a végén megengedem neki, melyiket akarom? Marha jó, mondhatom.
-
nord_
veterán
válasz #06658560 #20 üzenetére
Látszik, hogy nem igazán használsz navigációt. Amikor elindulsz egy útvonalon és látod, hogy az bedugult, akkor _sose_ a navis térképet kezded el nézegetni, hanem az első adandó alkalommal kikanyarodsz a dugóból. Amint elfordultál, a navi automatikusan új útvonalat tervez neked.
Ember, a navigációban épp az a lényeg, hogy nem neked kell figyelni, merre mehetsz, melyik utca egyirányú és merre, hanem ezt a gép teszi meg; neked nem kell megosztanod a figyelmed, csak a közlekedésre kell koncentrálnod! Vezetés közben amúgy se nézegetjük a térképet... a hangutasításra figyelünk, illetve pár piktogramra pillantunk rá: pl. melyik sávot használjuk.(Ez már tényleg csak kötözködés... még sehol sincs ez a fajta megvalósítási mód, még senki se próbálhatta ki, de te már látatlanban kijelented, hogy csakis rossz lehet.)
-
nord_
veterán
válasz #06658560 #23 üzenetére
No, akkor neki kéne futni még egyszer a cikknek:
a parányi kijelzőre zsúfolt információáradat ugyan sok esetben hasznos lehet, ám navigáció közben kifejezetten megnehezíti a tájékozódást és a releváns információk kinyerését.Ki mondta, hogy navigálás _előtt_, az útvonal tervezésekor térképnézetben nem fogod látni az összes utcát?
-
#06658560
törölt tag
+a következőre is: ja, éljen a gép, gondolkodni, szbadon dönteni már ne is lehessen, megcsak autóval lehet navigálni. Értem én. Gyalogos, városnéző közlekedésnél, amikor csak egy fix, távoli célpontod van, s szabadon bóklászhatsz, akkor nagyon hasnznos, ha nem látod a környéket. Mehetsz a Múzeum körúton, vagy egy utcányival beljebb egy parkban, ha úgy adódik. S a csoda navi nem tiltja meg neked, hogy lásd.
-
kolosanyi
veterán
válasz #06658560 #26 üzenetére
Ez okés, nekem se tetszik ez a megoldás, de itt arról volt szó, hogy szerintük vezetés közben jobb, ha minél kevesebb infót látsz magad előtt. Szóval ez kifejezetten autózás közben lesz elérhető ilyen formában szerintem.
Viszont továbbra is fenntartom a véleményem, hogy az arany középút a jó. Se a túl kevés, se a túl sok információ nem jó. Előbbi azért nem, mert egyszerűen nem áll rendelkezésre elég adat ahhoz, hogy dönts egy váratlan szituációban (és igen, neked kell döntened gépjárművezetőként, nem a gépnek, az csak megkönnyíti a navigálást), az utóbbit meg leírja a cikk is, hogy miért nem jó.
-
#06658560
törölt tag
válasz kolosanyi #27 üzenetére
Mennyi az arany középút? Helyzetfüggő nagyon. Amikor tudsz folyamatosan, nagy sebességgel haladni, akkor ok ez verzió, de amint dugóba kerültél már meghalsz tőle. Befordulsz egy utcába random, ami egyirányúba torkollik, s vissza fog vinni egy korábbi pozíciódba pl. Ha ezt nem tudod előzetesen kideríteni, akkro csak szopatod magad a navival.
-
kolosanyi
veterán
válasz #06658560 #28 üzenetére
Ezért mondom, hogy ne csak egy vázlatszerű valami legyen az egész. Nehéz kérdés egyébként, hogy mennyi is a megfelelő, de akár lehetne ezt sebesség függvényében változtatni. Mármint a kiírt adatmennyiséget. Ha gyorsan mész, autópályán (autópályatempóval), akkor kevesebb inó, kisebb részletesség, csak a főbb vonalak kijelzése. Oda tényleg elég lehet. Viszont, ahogy írod is a dugós példát, lassan poroszkálsz, akkor meg sokkal több dolgot kapsz. Persze lehet, hogy ez így hülyeség, nem tudom.
-
nord_
veterán
válasz #06658560 #26 üzenetére
Ha bóklászni szeretnél a célpontig, akkor kiválasztod a sima térképnézetet. Azon látszik az összes, engedélyezett POI, az összes utca. Navis telefonnal játszottam ezt már külföldön: sétálós üzemmódhoz nem kell navigálás, elég ha a térképen látom a célpontot és az aktuális helyzetemet.
-
nord_
veterán
válasz kolosanyi #29 üzenetére
Asszem a CoPilot navigációban van ilyen beállítási lehetőség: előre meghatározott sebesség alatt látszódik az összes engedélyezett POI, fölötte pedig már csak a navigációhoz szükséges adatok. Nem rossz, dugóban, teljes belassulásnál automatice lehetett nézegetni, milyen érdekes dolgok vannak a környéken.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Óra topik
- Windows 11
- Freemail
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Gmail
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...