Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ripla #27 üzenetére

    Valószínűleg akik itt vagyunk, még életünk végéig járhatunk benzinessel, és fogunk is. Ha nem lesz gyorsan alternatívája az elektromosnak, akkor kb. olyan ütemben lehet
    - gyártani az akkukat
    - gyártani az autókat
    - eladni az autókat
    - megvenni az autókat.

    Még a dízelnek is évtizedei vannak. Itt-ott kitiltják a városokból, de használtként csóróbb országokban még ezek is ki fogják futni azt a 20-30 éves élettartamukat.
    A legtöbb gyártónál pedig a benzines marad a húzó ág még nagyon sokáig, és miután már nem készül majd új modell, még ezzel a tervezett elavulással is egy 10-15 évet még onnantól járni fognak, mire használhatatlanok lesznek.

    Teljesen elektromos flottát akik a mai napon élnek... nem fognak látni soha. Ez egy 70-100 éves átállás.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    A Tesla dodgemeknél a gyártó tudja, hogy melyik példánnyal mennyit mennek. Simán megoldható, hogy km-re fizessenek jövedéki adót (120Ft/liter körül van)
    A másik megoldás, hogy egyszerűen nem szednek adót ilyen formában, hanem bármi mást adóztatnak hasonló bevételi értékben. Van még 5let, hogy mi mindent lehetne még adóztatni, szóval ezen kár aggódni.

    Szerintem - ,ha nem lesz valaki az akku helyett - az elektromos autóknak teljesen más lesz a használt piaca, és így bizonyos országokba nagymértékben csökkenni fog a felhasználók száma ebből kifolyólag is, amellett, hogy Budapest méretű városban már így is kényelmetlen autózni.
    Nyers autókat nem fognak gyártani ami nincs sz*rrá elektronikázva, nem önvezető, klíma nélküli, stb. Ezek a cuccok magasan tartják az árat, de még így is a legdrágább elem az akku, ami egyben fogyóeszköz.
    A benzinesek fogyasztását mindenki a töltéssel veti össze, holott az akku+töltéssel illene, mert az élettartama alatt 1-2 csere minimum beugrana, csak valszeg már az első is gazdasági totálkárt jelent.
    Így nem lesznek 15-20-25 éves autók használtan, és talán 1,5 millió alatt nem is lesz autó, mert mire abba az állapotba kerül, már senkinek nem éri majd meg megvenni.
    MO-n pl. használtautó.hu-s statisztika alapján is 100K és 1,5 millió között vesznek a magyarok használt autót. Az új autó eladások nagy része pedig céges.
    Szerintem kb. az autótulajok fele kiesik egy MO-hoz hasonló országban. A használtak 2-4 millió körül fognak menni, azt pár évig még lehet használni, aztán amikor pár millióért új akkut kellene venni bele, akkor nem tudják majd tovább adni, és még nekik kell fizetni a veszélyes hulladék miatt.

    Persze mi már ezt nem fogjuk megélni. Aki ma születik még az sem fogja megélni, valszeg még a top országokban sem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák