Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aramis00

    tag

    válasz Noukoum #33 üzenetére

    Ha a gyártásra gondolsz, nem tudom, hogy lesz kisebb egy nagy suv gyártása, mint egy kisautóé? Vagy az elektromos kisautóra gondolsz? Az xc40, amit példának hoztál pedig belefér az általam írt, városi kategóriába: 1500-1800kg felszereltségtől függően, és nincs 4,5m sem.
    Polstar pedig kiesik, mindkettő feltétel szempontjából. 2,1 tonna és kb. 4,6m hosszú. Szóval igen, ez utóbbit már alapból kizárnám, hiába elektromos. A gyártási CO2 számítások tekintetében az a véleményem, h sokféle tanulmány van, többféle végeredménnyel. Ami tűnik biztosnak, h az elektromos előállítása több CO2 kibocsátással jár. Viszont az is biztos, h ez a különbség folyamatosan csökkenni fog, lévén a gyártási folyamatok energiaszükségletének előállítása is egyre inkább megújuló forrásokból történik. És itt a bányagépekre ugyanaz igaz, mint az autó gyártó üzemre, legfeljebb az utóbbi sokkal gyorsabban fog átállni nagyrészt vagy teljesen a megújulókra és onnantól "majdnem mindegy" mit gyárt.

    Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.

Új hozzászólás Aktív témák