Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz #06658560 #14 üzenetére

    Biciklistől nekem az rész érthetelen, amikor nem ott megy, ahol szabad. Példának okáért táblával jelölt főúton a járda helyett, vagy járdán az alárendelt út helyett, vagy az úttesten a nem egész egy méterre külön kiépített kerékpárút helyett, vagy gyalogátkelőhelyen kerékpározik. Sok kerékpáros egyszerűen túl hülye, vagy nem törődöm ahhoz, hogy közúti közlekedésben részt vegyen, mert egész egyszerűen arra sem veszi a fáradtságot, hogy a saját magára érvényes szabályokkal tisztában legyen, ha már megszegi őket, nem hogy a figyelemmel legyen a közlekedés többi szereplőjére (akár gyalogosokra, akár autósokra).
    És az autós vétkességétől, vétlenségétől függetlenül neki azzal a tudattal kell továbbiakban együtt élnie, hogy bizony kivasalt egy kerékpárost. :(
    Ha már kerékpáros sisak, akkor panorámakép, amit a hatóságok felhasználhatnak és büntetést osztogatnak akár a szabálytalanul közlekedő autósoknak, akár a kerékpárosoknak. Kíváncsi vagyok, egy hét alatt hány autósnak osztanának ki bírságot és a kerékpárost hányszor fednék meg?

    Mindezekkel együtt a kerékpárosnak tényleg nincs becsülete: az úttesten az autósoknak van útban, a járdán a gyalogosok keserítik meg az életét, a kerékpárutak minősége és lefedettsége meg szintén közismert.

    Lifer092: Ez olyan mint hogy a biciklivel tolva szabályos átmenni a gyalogátkelőhelyen és nem rajta ülve. Erre én meg azt mondom, hogy mindegy hogy úgy ütnek el hogy tolom - neked lehet mindegy, de aki élve marad, annak nem. Amúgy nem szoktam leszállni a bringáról, és el szoktam engedni mindenki a gyalogátkelőhelynél, ha nincs lámpa. Ha van lámpa, majd engedi az... Elsőbbséged meg akkor van, ha megadják. Ezt minden autós is tudja, de érdekes módon egy sem hisztizik miatta. A bringásoknak miért fáj ez?

    Ezek az utak akkor épültek, amikor még Trabant, Wartburg, Lada, Dacia volt a divat, keskenyebb autók, lassabb, gyérebb forgalom. Ma ugyanabban a sávban 20-30 centivel szélesebb autók vannak, legalább kétszer sűrűbben és 10-20%-kal gyorsabban és persze gondolom, bringásból is több van, a méretük alapvetően nem változott, a sebesség meg esetleg nőtt.

    Csapoati: többsávos úton szabad jobbról előzni. De a Soroksárin nincs helye kerékpárosbnak a sárga négyzet miatt. De ahol mehet az úttesten, a barma ott is képes a jobbrakanyarodó sáv jobb széléről egyneesen továbbmenni, miközben a 4 tengelyű betonkeverő szabályosan fordul jobbra a tükörben olyan holttérrel, hogy esélye nincs észrevenni a KRESZ szerint max 25 km/h-val közeledő (haha) kerékpárost...

    megarambo: én sem kerékpárellenes vagyok, hanem hülye-ellenes. :DDD

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák