Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gusthy

    veterán

    válasz Fred23 #10 üzenetére

    Azért egy roller abszolút nem az a stabilitás, amit egy bicikli vagy egy elektromos robogó nyújt a pici kerekeivel, a nem, vagy csak minimálisan létező lámpáival stb. Szóval ne legyen ugyanolyan úthasználati joga, szerintem. Életveszélyes. Arról nem is beszélve, hogy pont a méretei miatt irreális, hogy akár 30-cal, 35-tel közlekedjen, tehát masszívan fogralomkorlátozó.

  • gusthy

    veterán

    válasz Alg #16 üzenetére

    Ez tény. Viszont ahhoz, hogy egy kerékpár a közúti forgalomban részt vehessen, néhány "apró" feltételnek teljesülnie kell, fel kell szerelni az alábbiakkal:

    - könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel, amely semmilyen helyzetében nem akadályozza a kerékpár egyéb kezelőszerveinek működtetését

    - két, egymástól függetlenül működtethető, száraz és nedves időben egyaránt hatásos fékszerkezettel, amelyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat

    - hangjelző berendezéssel, amely csak csengőhangot adhat

    - egy előre fehér vagy kadmiumsárga fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható lámpával (elhelyezhető a kerékpárt hajtó személyen is)

    - egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával (elhelyezhető a kerékpárt hajtó személyen is)

    - elől egy fehér, hátul egy vagy két piros színű, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú fényvisszaverővel, és legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ-EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon

    Az itt bemutatott KUGOO cuccok még ebben az esetben se felelnek meg a szabályozásnak, mivel a motorteljesítményük alapján a segédmotoros kerékpár kategóriába esnek, ami ennél jóval több előírást tartalmaz.

    Ahogy írod, max tolni lehet ezeket a járdán, és annyi.

    [ Szerkesztve ]

  • gusthy

    veterán

    válasz Alg #16 üzenetére

    SMKP esetén pedig az alábbiak kellenének:
    - Első fék
    - Hátsó fék
    - Tükör (min. 1 bal oldali)
    - Biztosítás
    - Tulajdonjogot igazoló bármilyen okmány
    - Tompított fényszóró
    - Bukósisak
    - Hátsó helyzetjelző

    Azért azt megnézem, amint erre valamely biztosító megköti a kötelezőt.
    A cikk írója pedig jó lenne, ha nem írna zöldségeket: a jogosítvány arra jó a legerősebb itt bemutatott készülék esetén, hogy elvegye a rendőr. Azzal az eszközzel _nem_ lehet szabályosan közlekedni ma Magyarországon (hálistennek).

    [ Szerkesztve ]

  • gusthy

    veterán

    válasz #16820480 #22 üzenetére

    Lehet, de ebből nem következik, hogy ezek az eszközök biciklik lennének, még a kis teljesítményűek se. A nagyok meg főleg. Azért egy ilyen, 800W-os motorral szerelt cucc kb olyan, mint a kiskacsa a root password-del.

  • gusthy

    veterán

    válasz Ksix #25 üzenetére

    Olyan kategória nincs, hogy "jármű", az a kreszben egy gyűjtőfogalom. Meg van mondva, hogy mi számít járműnek. Ezek nem felelnek meg a járművek semelyik kategóriájának. A smkp csak arra vonatkozott, hogy egy ilyen teljesítményű kétkerekű valami még leginkább minek felel meg a "jármű" kategóriáján belül, és pont azt demonstráltam, hogy ez nem smkp. És semmilyen más járműnek se felel meg, ezért közúti forgalomban nem vehet részt. A vonatkozó KRESZ szabály így kezdődik:
    A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,
    a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye van;

    Ezeknek nincs, és a jelenleg érvényes jogszabályok szerint nem is adható.
    A tehénre, kézikocsira, lovaskocsira stb. vonatkozóan a KRESZ egyértelműen rendelkezik, tehát nem szempont a rollerek szempontjából, hogy azokkal mi van.

    [ Szerkesztve ]

  • gusthy

    veterán

    válasz #16820480 #38 üzenetére

    Azért az ugye megvan, hogy ilyen KRESZ-szabály nincs? Értelmetlen is lenne, és kivitelezhetetlen is sok esetben.

    [ Szerkesztve ]

  • gusthy

    veterán

    válasz vanye #30 üzenetére

    Ezt nagyon rosszul és szabálytalanul teszed, biciklivel a KRESZ szerint a jobb oldali keréknyomvonalon mehetsz és pont. Szóval aki nem ott közlekedik, az konkrétan balfék.

  • gusthy

    veterán

    válasz #16820480 #42 üzenetére

    De, de a "biztonságosan megelőzés" kritériuma nem a mindenféle biciklis egyesületek által kitalált kretén másfél méteres nem létező "szabályon" múlik, nem véletlen, hogy nem szabályozza ezt a KRESZ. Az annyit mond, hogy megfelelő oldaltávot tartva, és hogy mi a megfelelő oldaltáv, az helyzetfüggő. Bizonyos utakon például egyszerűen lehetetlen lenne biciklist előzni akkor is, ha kettővel megy, ezzel szemben a valóságban simán végrehajtható a manőver. Szóval a másfél méter az egy egyszerű hoax, álhír, amit valakik mint létező szabályt terjesztgetnek.
    Nem érdemes és nem értelmes olyan szabályozást írni, ami lehetetlenné teszi a közlekedést.

    Itt van erre egy jó cikk:
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • gusthy

    veterán

    válasz Ksix #45 üzenetére

    Akkor nagyon nem érted a KRESZ-t. MINDEN jármű - típus le van szabályozva, hogy mik a rá vonatkozó speciális szabályok. Nincs általános "jármű" kategória.
    Ha nekem nem hiszel, kérdezd meg KRESZ professzort pl.
    Egy "általános" jármű esetén hogy mondod meg, hogy pl jól közlekedhet, mennyivel mehet, kivel szemben van elsőbbsége? Milyen feltételeknek kell megfelelnie a forgalomban való részvételhez?
    Vagy tök komolyan gondolod, hogy egy kézikocsira le van, egy lovas szekérre, robogóra, bringára le van, de te majd akkor ötletszerűen kitalálod, hogy az általános "jármű" - re ez mind nem vonatkozik, tehát ott és annyival közlekedsz, ahol akarsz?
    Szerinted ha a bringa városi sebessége 25km/h, a robogóé 40, a személyautóé 50, akkor egy ingó-bingó roller vagy segway mehet bármennyivel?
    Ne legyünk már hülyék.

    De ha nem hiszed el, a jogaszforum.hu csapata megkérdezte az ITM - et, itt a teljesen hivatalos állásfoglalás:

    Innovációs És Technológiai Minisztérium
    Jármű Módszertani Hatósági Főosztály
    A levélben leírt jármű akkor vehet részt a közúti forgalomban, ha rendelkezik típusjóváhagyással.
    A típusjóváhagyást a jármű gyártójának kell megkérni a sorozatgyártás megkezdése előtt, a jóváhagyási számot fel kell tüntetni minden jármű adattábláján, ha közúti járműként jóváhagyták.
    Tájékoztatom, hogy a járda és a kerékpárút is a közút része, ott a közúti közlekedés szabályainak megfelelően szabad közlekedni. Amennyiben a járműve nem rendelkezik közúti járműre vonatkozó jóváhagyással, 168/2013/EU rendelete vagy 2002/24/EK irányelv szerint, akkor a közúton (úttesten, kerékpárúton, járdán) nem közlekedhet.
    A közúti közlekedésre jóváhagyott jármű a jármű kategóriájának megfelelő szabályok alapján vehet részt a közúti közlekedésben, ha például L1ejárműkategóriában hagyták jóvá, akkor a segédmotoros kerékpár közlekedésére vonatkozó szabályok az irányadóak.

    https://www.jogiforum.hu/forum/34/36750

    [ Szerkesztve ]

  • gusthy

    veterán

    válasz #16820480 #48 üzenetére

    És ha megvolt a másfél méter, akkor onnantól az autós nem felel a dologért?
    Azt értem, hogy a _te álláspontod szerint_ jobb lenne, ha le lenne szabályozva így a dolog. Ezzel semmi bajom nincs, más kérdés, hogy az én álláspontom nem ez, de ezen max jól el lehet vitázgatni. Mármint hogy melyik a biztonságosabb.

    De nem erről beszéltem elsősorban, hanem arról, hogy ezt némelyek tényként kommunikálják, mint létező szabályt. Ilyen szabály viszont egyszerűen nincs, nem is volt.

    Egyebekben pedig ma pontosan 6 biciklistát láttam átmenni főútvonalon a piroson szemrebbenés nélkül. Olyan utakon, mint a Thököly út, Szent István körút, Szentendrei út. Ebből legalább kettő kényszerített hirtelen fékezésre autóst. Szóval azt gondolom, hogy először tán szabályosan kéne közlekedni a bringásoknak, aztán fiktív szabályokra mutogatni.
    Már jött az autómba izomból bringás a zebrán, ahol ugye semmi keresni valója. Összetörte a hátsó ajtót, felborult, mire kimentem, hogy segítsek neki, összekaparta magát, és elhúzott, százezres kárt okozva.
    Nem bírom ezek után szívből sajnálni szegényeket, akikre annyira nem figyelnek a gonosz autósok.

    [ Szerkesztve ]

  • gusthy

    veterán

    válasz #16820480 #62 üzenetére

    Azt hiszem, félreértettél.
    Közlekedem autóval és elektromos robogóval is, utóbbiból kettő van, az egyik biciklinek számít. És hidd el, nekem, hogy az a tény, hogy a biciklisek egy jelentős kisebbségét (nyilván nem mindet, az ilyen viselkedés mindig kisebbségben van) baromarcú, kártékony, arrogáns öngyilkosjelöltnek tartom, nem jelenti azt, hogy ne vigyáznék rájuk, bármivel is közlekedem. (Szerintem sokszor jobban, mint ők magukra.) A problémám azzal van, hogy elképesztően követelőző, ámde végtelenül agresszív és kettős mércét használó kisebbségről van szó. Nyilván ezt a problémát nem a másfél tonnás személyautóval oldom meg, de - ahogy írtam - ne várd, hogy még siránkozzak is, hogy deszarnekik.

  • gusthy

    veterán

    válasz zsolt501 #64 üzenetére

    Ez az egyik oka a problémának, ez tény. Bár szerintem a piros lámpa kéne, hogy menjen enélkül is... (Félreértések elkerülése végett: az autós közlekedési kultúra is rémisztő szinten van.)

  • gusthy

    veterán

    válasz Ksix #75 üzenetére

    Az megvan, hogy te jobban tudod, mint az ügyben eddig állást foglaló összes szakhatóság? (minisztérium, rendőrség, stb.) fenti hatóságok egységesen annak megfelelően foglaltak állást, amit én leírtam.

    Egy 800-as rollernek teljesen egyértelműen a segédmotoros kerékpár kategóriában lenne a helye, ha valaha meg tudna felelni a hatósági engedélyezés kritériumainak. Tehát nem általános jármű, hanem szabálytalan segédmotoros kerékpár.
    Ha balesetet okoz egy ilyen, akkor a bíróság el fogja dönteni, hogy mi ez, és baromira meg fogja büntetni a tulajdonost azért is, mert engedély nélküli eszközt vezetett, és ha nincs jogsija, akkor azért is

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák