- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz macilaci78 #8 üzenetére
A 20 flottás autót fenntartó cég pont örülni fog, hogy van az autókban egy SIM, ami azon túl, hogy a friss infókat lehúzza a navigáláshoz még a koordinátáit is elküldi. És még mindig ott tartunk, hogy amúgy minden kocsiban kötelező lesz a SIM két éven belül az EU területén.
Mindemellett az összes normális infotainment rendszer örömmel fogad adatokat a telefonról megosztott netről is, pont olyan dolgokat vársz el, amelyek már vannak. Ahogyan kijelzőtükrözés is, mint már írtam.
A biztonsági szolgáltatásokat általában nem lehet frissíteni online egyik autóban sem (kivétel a Tesla, akik kicsit más tempóban haladnak, ami nem is mindig praktikus), ezt én sem írtam sehol. Mivel azonban az infotainment megoldások egyre inkább integrált rendszerek lesznek, amelyek az autó működésének egyéb aspektusait is lefedik, ezért ezeket zártan kell kezelni. És nem is érdemes szétszedni, hogy nini, itt egy rendszer a zenéhez, itt a telefonhoz, ez pedig a tempomat és a vészfék-asszisztens. Mert ezek egymás adatait felhasználva működnek hatékonyan, ha a navigáció az útvonalon 1 km-en belül dugót, torlódást észlel, akkor a tempomat off, az autó lassan fékez, sofőr kap jelzést és a kanyar után nem 70-nel száll bele a mentőautóba. (Ez már most is rohadt hasznos mindenféle egyéb trükk nélkül, a minap Szfehérvár mellett a 8-ason haladva szólt a Waze, hogy "úton álló autó", leléptem a gázról, a kanyar belső ívén pedig ott pakoltak a külső sávban egy utánfutóra vissza leborult téglákat.)
Korábban is azt írtam (de talán elkerülte a figyelmedet), hogy az a cél, hogy a személyes adatok, zenék, tartalmak jöjjenek a telefonról, de ne bízzuk rá az autó üzemeltetését. Te pont ezt írod, de közben még vitatkozol is, ami nekem kissé furcsa.
A szoftvert viszont egyre több autóban kezdik frissíthetővé tenni. Ez persze egy kijelzőfelbontást és egy számítási kapacitást nyilván nem érint, de a 15 éves autókban is tökre működnek még azok a mai szemmel primitív fedélzeti rendszerek, amik az átlagfogyasztást írják, a Bluetooth kapcsolatot vezérlik és egyébként azt is be lehet bennük állítani, hogy a "follow home" mennyi ideig tartsa égve a helyzetjelzőt. 15 év múlva a mostani rendszerekre nyilván ugyanígy tekintünk majd vissza, a jelenlegi funkcionalitásukat fogják hozni, maximum az akkori telefonokat (ha azok még telefonok lesznek) nem lehet hozzájuk csatlakoztatni, mint ahogyan egy Xperia Z-t sem tudsz egy Suzuki SX4-hez hozzákötni, mert abban a mobilban még 1.0-s MirrorLink volt, a Suzukiban pedig már 1.1-es van.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen