Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • floatr

    veterán

    válasz janeszgol #142 üzenetére

    Ez is elég egyszerű: ha egy platformon az egyik szereplőtől 30%-ot lefejsz, míg a másik ingyen jut piachoz, akkor az versenyügyi probléma. Volt egy időszak, amikor a MS-t emiatt is darabolni akarták, üzleti ágazatonként, hogy külön vizsgálhassák és akadályozzák a keresztfinanszírozást.

    Itt most az lenne a megoldás, hogy a streaming szolgáltatásokat egy külön cégbe szerveznék, aminek szintén meg kellene fizetnie a 30%-ot a jogdíjakon kívül. Persze az apple nem hülye, addig nem teszi, amíg az EU nem húzza be a kéziféket. Mindenesetre elég szorgalmasan gyártják maguk ellen a vizsgálati anyagot...

  • weberzolee

    aktív tag

    válasz janeszgol #142 üzenetére

    Az európai piacon miért tudja féláron adni az US piachoz képest? Ott bukik 50% -ot a jelenlegi 30% helyett (US: 10 USD - EU: 5 EUR). Ja, hogy ezzel a többi streaming szolgáltatást próbálja kiszorítani az EU piacról mert az EU -ban megteheti? Érdekes, hogy ez nem probléma senkinek...

    [ Szerkesztve ]

  • #86564352

    törölt tag

    válasz janeszgol #142 üzenetére

    Vannak Google szolgáltatások csomagban, van Microsoft 365, van Amazon Prime, a Spotify is összeállt másokkal csomagot kínálni, hát most Apple is csinált egyet. Lehet azt hiszed törvénytelen, de nem.

    Ahogy a Google és Apple rendszerű telefonon is ott van készen a saját üzenetküldő app, nem perelhet érte a Viber, Whatsapp és tucatnyi másik. Arról van szó itt egy platform ilyen és olyan feltételekkel, ha akartok gyertek rá appot fejleszteni. Nem biztos jó párhuzam, de most ez jutott eszembe ha McDonalds, Fornetti, Lipóti pékség akármilyen franchise rendszerbe be akarsz szállni, el kell fogadnod a feltételeket, az arculatot, milyen termékeket lehet és akkor nem úgy van egy nap te magánakcióban úgy döntesz pacalpörköltet akarsz árulni a Mekidben. Userek is tudják a régóta ismert rendszer alapján, hogy tudják mire számíthatnak, nem megyek be a Mekibe azzal nekem porcelán tányéron késsel-villával hozzák ki a Big Mac menüt, hanem ha nem tetszik a Meki módszer akkor megyek máshova kajálni.

    Az Apple és a Spotify, Netflix megegyeztek, találtak kompromisszumot, ennek eredményeképpen én mint iPhone+Spotify user a Spoti normál árán jutok hozzá: az appban nem lehet előfizetni, hanem böngészőben a Spotify honlapján a saját árukon, bejelentkezek az appba és ennyi, ebből az Apple egy fillért nem kap.

    Mivel a Spotify folyamatosan növekszik, az Apple és a Google áruháza nyomán is, és ők a piacvezetők zene streamingben, nehéz beállítani úgy elnyomott underdog szereplők lennének. Ilyen a verseny, lefele ők is taposnak, most például a podcast iparban, egy rakás náluk kisebb cég sírhatna a Spotify visszaél az erőfölényével. Helyette inkább versenyeznek, egyedi szolgáltatásokat fejlesztenek, hogy azért az övék legyen vonzó. Pl. akinek magasabb bitráta az igénye, az pl. a Tidalt választja. Mivel ők kiskutyák, a Spotify nem ugat rájuk. Ha az Apple vezetne be magasabb bitrátát, akkor a Spotify újabb harcos közleményt adna ki, ahelyett piacvezetőként megcsinálnák ők előbb.

Új hozzászólás Aktív témák