Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz E.Kaufmann #7 üzenetére

    Ha ARM CPU van a gepben, akkor nyilvan a kernel/oprendszer maga nativ ARM binariskent fog futni. De az x86 emulacionak, Windows eseteben legalabbis, csak akkor van ertelme, ha a Win32-es, klasszikus x86 kodot is tudja futtatni a rendszer. Megint mas kerdes, hogy ezt emulacioval vagy binaris forditassal oldja meg. SZVSZ az utobbinak lenne csak ertelme, kulonben vallalhatatlanul lassu lenne a cucc.

    En ugy tudnam elkepzelni ezt az egesz koncepciot, hogy telepiteskor vagy elso futtataskor az oprendszer forditana at a binarisokat (EXE es DLL fajlokat elsosorban) x86-rol ARM kodra, es utana becache-elné. Egy-egy ilyen elso futtatas baromi lassu lenne, de utana meg villamgyors lenne, hiszen onnantol nativ ARM binaris futna, teljesitmeny veszteseg es kompromisszumok nelkul. Amennyiben pedig egy adott binaris fajl nem valtozik, valamint a platform (CPU) sem valtozik, az oprendszer mindig a cache-elt, mar atforditott binarist tudná futtatni, es nem lenne lassulas a kesobbiekben sem.

    Lenne viszont egy erdekes hozadeka egy ilyen, valoban jol mukodo, Windows 10 ARM rendszernek: azzal, hogy platformtol fuggetlenul tudnanak futni a Win32-es, klasszikus x86 szoftverek, es kozben a Windows 10 Mobile is megy a kukaba (legalabbis jelenleg igy nez ki a helyzet), egy csapasra ertelmet vesztene az egesz UWP-s bohockodas :( Ami szomoru lenne, ugyanis az osszes hasonlo megoldas kozul az UWP a legjobb, minden limitaciojaval egyutt is. Legalabbis fejlesztoi szemszogbol nezve.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák