Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cigam

    félisten

    Remek ötlet. De "az autonóm járművek megjelenése" miért teszi "szükségtelenné tenné a technológiájukat"?
    Honnan tudja a robot, hogy közeledik egy olyan gép, aminek elsőbbséget kell adnia, biztosítani kell a haladását?

    [ Szerkesztve ]

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • cigam

    félisten

    válasz Klaus Duran #5 üzenetére

    Honnan tudja, hogy felsőbbrendű, mikor még nem is "látja"? Ha te meghallod a szírénát, vagy éppen az RDS-es rádió figyelmeztet, már jobban figyelsz, keresed honnan jön, és annak megfelelően irányítod a kocsit. Erre ugye van 10-20mp-ed, mire valóban láthatóvá válik számodra, hogy honnan jön, milyen manőverrel tudod biztosítani a haladásban. Az autonóm autók, csak jóval később "veszik észre", vagyis jóval később tudják ezt figyelembe venni.
    Pl. egy dugóban a sávjának megfelelően húzódik félre, hogy egy mentő elférjen mellette?

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • cigam

    félisten

    válasz rudi #8 üzenetére

    Szerintem elég sokáig. Nem csak 1-2 hangmintát kell feldolgoznia, és itt megint jön egy érdekes kérdés: Vajon képes lesz "felsőbb erők akaratával" lehallgatásra? Ugye már most is elég sok eszköz képes hangvezérlésre, nem egy eszköz haza is küldi a mintákat. Mi van ha éppen a rádió/TV műsorból szól a sziréna? Egyből lassítani kezd, és eszeveszett módon keresi a villogó kék fényt? Szerintem nem olyan magától értetődő, egyszerű dolog ez.

    Klaus Duran
    Ezzel az a baj, hogy ha az autógyártókon múlik, nem lesznek egymással kompatibilisek. Pont itt a PH! fedélzeti rendszereket tesztelő cikkeiben olvasható, hogy néha még az alap dolgok se(m úgy) működnek. Pedig csak egy telefonnal való összekapcsolódás, és együttműködés a feladat.
    Ha jól emlékszem 2020-ra ígérik ezeket az önvezető gépeket. 2-3 év és megjelennek. Már rég késznek kellene lennie a szabványnak, és javába az éles tesztel kellene foglalkozni. A cikk alapján még erősen az egyedi, ötletelős megoldásoknál tartanak. Nem mellesleg a világ összes "felsőbbrendű" járművét el kellene látni ezzel a rendszerrel. Ez sem egy hét alatt fog megvalósulni, és nem két fillérbe fog kerülni. Ki fizeti a révészt? Az üzembentartók? Az autonóm autó gyártók?

    [ Szerkesztve ]

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • cigam

    félisten

    válasz dabadab #11 üzenetére

    A sziréna hangja? Hacsak nyílt terepen nem szembe jön, mit érzékelsz belőle előbb? A hang, vagy a fényjelzést? (Feltéve hogy mindkettőt használja) Tippem szerint a hangra leszel figyelmes, és csak aztán keresed a fényjelzést. Addig csak "alapjáraton" figyeled a tükröket, ott is inkább a közeli dolgokat. pl. közvetlenül mögötted jövő autó, ill a jobbról balról melletted elhaladók.

    Amúgy az autó életkora hogyan befolyásolja a belerakott rádió tudását?

    Kopi31415
    Persze helyzetfüggő, de nincs szabványos hangjelzés, szinte országonként eltérő felszereltség miatt igen változó lehet.
    "a hangjelzés két különböző alaphangot váltakozva, azonos időtartamig kibocsátó készülék, de a folyamatos hangmagasság változtatás (csúszó üzemmód) is megfelelő." Na erre írj algoritmust :)

    Akár két különböző hangmagasságú dudára is beindulhat. Persze lehet csak én tartom bonyolultnak felismerni ezt.

    [ Szerkesztve ]

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • cigam

    félisten

    válasz bambano #27 üzenetére

    A TMC más. Az inkább dugóelkerülő infókat, hol van útlezárás, vagy torlódás, stb adatokat ad át a GPS-nek, hogy a problémás helyeket el tudja kerülni.

    A TA jelzés hatására kapcsol arra az adóra, ami ezt éppen kiküldi. Ezt nem csak országos, hanem helyi rádiók is használják, mikor közlekedési híreket mondanak. De!
    - Opcionális a használata, általában menüből kikapcsolható.
    - Maga az RDS rendszer nem képes a hangerőt szabályozni. Általában szintén a menüből elérhető opció, hogy a TA-kor milyen hangerőn szoljon a rádió. Pl. CD-ről szól hangosan a zene, de nem ugyanolyan hangerővel szólal meg a közlekedési hírek, hanem az előre beállított mormál hangerőn.

    Tippem szerint ez úgy működik, hogy a megkülönbözetező jelzés használatakor egy mini rádióadó is bekapcsolódik. Mivel folyamatos TA-t sugároz, a környék összes rádiója rákapcsolódik. Ekkor az általa sugárzott hang (ami lehet csend, vagy egy általános szöveg, hogy pl. "Kérem húzódjon félre! A mentőautónak adjon elsőbbséget!". +Mivel RT is opció, ez a szöveg mint a rádió neve/dal címe is megjelenhet a kijelzőn.

    dabadab
    Nem azt írtam, hogy lehetetlen, hanem azt hogy nehéz. Nem csak abból áll, hogy fogsz egy hangkártyát, és beledugsz 4 mikrofont.

    szalontai
    Én is szoktam sci-fi-t nézni, de azért a megoldás nem két kattintás, mint a helyszínelőkben .

    [ Módosította: Intruder2k5 ]

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • cigam

    félisten

    válasz schawo #30 üzenetére

    Jelenleg ennyire képes az RDS most. Én se szeretem a TA-t, de ha tudom, hogy nálunk is bevezetik így ebben a formában, lehet, hogy visszakapcsolom. No meg nem ez lesz az elsődleges jelzés, csak plusz kisegítő lehetőség. Ha 100-ból csak egyszer ezért figyelnek fel rá, már megérte.
    Amúgy találtam a mentőknek egy menő frekvenciát: 91,1MHz :D

    [ Szerkesztve ]

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

  • cigam

    félisten

    válasz bambano #44 üzenetére

    Miért vagy annyira biztos abban, hogy nincs bennük dupla tuner? (ami persze csak virtuális, kvázi, olyasmi, de mégsem) Pl. Az AF váltásokat hogyan tudná másképpen megoldani? Mert ugye az is úgy működik, hogy a több adóval rendelkező rádiók frekvenciái bele vannak téve az RDS AF listájába. Amikor mész A-ból B-be, a háttérben folyamatosan "fülel", hogy az alternatív frekvenciákon nem-e jobb a vétel. Ha igen átkapcsol arra a frekire. Mivel eközben van ideje más frekiken is hallgatózni, így ráér TA jelet küldő adó után nézni.

    Egy tunerrel is megoldható, csak gyorsan kell kapcsolgatni a két freki között. Persze ez nem hagyományos analóg kialakítású szuper rendszerű RF vételt feltételez, hanem digitális tunert, amiknek nem probléma, hogy másodpercenként több ezerszer frekvenciát váltsanak.

    Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews

Új hozzászólás Aktív témák