Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
válasz #06658560 #37 üzenetére
Erre gondolsz? "In Sweden, RDS PTY signalling is used to let the public service broadcaster break into commercial radio station transmissions to broadcast emergency warnings."
E szerint bármelyik frekvencián is jelenjen meg a vészhelyzeti PTY, minden RDS kompatibilis rádió automatikusan (és önhatalmúlag) arra a frekvenciára hangolódik és beadja annak adását? És akkor a terv az volna, hogy a mentőautó is ezt a PTY-t sugározná (egy akármilyen frekvencián), amit a rádiókészülék a folyamatos pásztája alatt egyszer csak észrevesz és átvált rá?
-
-
bambano
titán
válasz #06658560 #47 üzenetére
attól tartok, még mindig nem világos a probléma.
az rds úgy működik, hogy veszik a két analóg hangjelet (a sztereó két oldalát), egymásra modulálják az összegét meg a különbségét, ekkor kialakul egy nagyjából 40 kHz-es spektrum. ehhez hozzácsapják az rds jel spektrumát, majd az egészet felkonvertálják arra a frekvenciára, amit az adott rádióadónak kiosztott a hatóság.
tehát minden rádióadónak van (vagy lehetne) saját rds-e és azt minden rádióadó saját maga sugározza. ez azt jelenti, hogy a publikusan kiosztott frekvenciák mindegyikén lehet rds. vagyis az rds nem központilag szabályzott és nem egy darab van belőle.
tehát vegyük a következő forgalmi helyzetet: kereszteződésben a piros lámpa miatt áll 4+ autó. az elsőben az mr1 kossuthot hallgatják, a másodikban az mr2 petőfit, a harmadikban az mr3 bartókot, a negyedikben a dankó rádiót (ezeknek országos frekvenciája van), plusz mondjuk az ötödikben a helyi bestfm-et, a hatodikban meg a helyi városi rádiót. jön a mentő. akkor most mi legyen?
ha a mentő az mr1 kossuth frekvenciáján sugároz, akkor azok, akik az mr1-et hallgatják, hallják, a többiek nem. erre lehetne az először Dabadab által emlegetett megoldás, hogy a rádiók keressék meg a közlekedési információkat sugárzó adót, ez létező technológia, csak fillérszexualizálás miatt nem teszik bele a rádiókba.
vagy lehetne az, hogy olyan adót raknak a mentőbe, ami az összes rádió frekvenciáján egyszerre tud sugározni. szerintem ez lehetne a legkönnyebben járható út.
az, hogy területtől függő fix frekin adjon a mentő azért nem járható, mert akkor a kocsikba épített rádiónak tudnia kellene, hogy melyik területen van éppen és azon mi a freki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis