Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz #06658560 #47 üzenetére

    attól tartok, még mindig nem világos a probléma.

    az rds úgy működik, hogy veszik a két analóg hangjelet (a sztereó két oldalát), egymásra modulálják az összegét meg a különbségét, ekkor kialakul egy nagyjából 40 kHz-es spektrum. ehhez hozzácsapják az rds jel spektrumát, majd az egészet felkonvertálják arra a frekvenciára, amit az adott rádióadónak kiosztott a hatóság.

    tehát minden rádióadónak van (vagy lehetne) saját rds-e és azt minden rádióadó saját maga sugározza. ez azt jelenti, hogy a publikusan kiosztott frekvenciák mindegyikén lehet rds. vagyis az rds nem központilag szabályzott és nem egy darab van belőle.

    tehát vegyük a következő forgalmi helyzetet: kereszteződésben a piros lámpa miatt áll 4+ autó. az elsőben az mr1 kossuthot hallgatják, a másodikban az mr2 petőfit, a harmadikban az mr3 bartókot, a negyedikben a dankó rádiót (ezeknek országos frekvenciája van), plusz mondjuk az ötödikben a helyi bestfm-et, a hatodikban meg a helyi városi rádiót. jön a mentő. akkor most mi legyen?

    ha a mentő az mr1 kossuth frekvenciáján sugároz, akkor azok, akik az mr1-et hallgatják, hallják, a többiek nem. erre lehetne az először Dabadab által emlegetett megoldás, hogy a rádiók keressék meg a közlekedési információkat sugárzó adót, ez létező technológia, csak fillérszexualizálás miatt nem teszik bele a rádiókba.

    vagy lehetne az, hogy olyan adót raknak a mentőbe, ami az összes rádió frekvenciáján egyszerre tud sugározni. szerintem ez lehetne a legkönnyebben járható út.

    az, hogy területtől függő fix frekin adjon a mentő azért nem járható, mert akkor a kocsikba épített rádiónak tudnia kellene, hogy melyik területen van éppen és azon mi a freki.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák