- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- DIGI Mobil
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Digitális detox a Nokiától
Hirdetés
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
milan26
senior tag
"lásd még: elhajtjuk a szakszervízbe a vevőt"
Én kereskedelemben dolgozom, igaz nem informatikai, hanem épületgépészeti termékeket árulok. Nálunk nem mindig azért van elhajtva a vevő a szervizhez, mert le akarják rázni, hanem mert így a jobb mindenkinek. Vegyünk pl egy bojlert. Sokkal egyszerűbb kihívni a szervizest, aki három napon belül kimegy, ha lehetséges akkor megjavítja, ha meg nem, akkor ad egy csereigazolást. Egyből van egy irányadó szakvélemény, jó eséllyel minden különösebb bűvészkedés nélkül megússza, ha normális a szervizes, akkor az új bojlert is beköti neki szakszerűen és ingyen, hatályos időn belül. Mind a kötelező jótállásnak mind az önkéntes jótállásnak megfelel. A másik opció, hogy leszereli önköltségen/önerőből, behozza hozzánk, tegyük fel, hogy a kötelező jótállásra hivatkozik, akkor muszáj foglalkoznunk vele. Mi kihívjuk a szervizest aki ezután hazaviszi, otthon beépíti valahová, majd leteszteli, onnantól kezdve ugyanaz a szitu. Lehetetlen tartani az öt napot, ha mégis válaszolsz neki, hogy tartsd, akkor alapvetően elutasítod. Gyártó lesz@rja, őt nem köti semmilyen határidő. Aztán majd lesz valami, ha egyből a szervizt hívta volna, akkor már rég túl lenne rajta, és nekünk sem lenne plusz munkánk. Hordozható eszközöknél (pl telefon) nyilván más a helyzet, de ha pl úgyis postázza, akkor nem mindegy hogy hová országon belül? Ehhez persze a vevő együttműködése is kellene. Alapvetően aki ezt a kötelező jótállást/kellékszavatosságot kitalálta az sosem dolgozott kereskedelemben, látszik hogy fogalma sincs semmilyen ügymenetről, műszaki dologról. Egyszerűen népszerű dolog, ha most már hozzányúlnának, az szavazatvesztéssel járna, ellenzéki oldalról meg nem férne bele a választási ígéretekbe. Miért nem elég az önkéntes jótállás? Piaci alapon dőlne el a verseny, ergo aki többet merne adni a termékére, az lenne a népszerűbb, és senki nem gyártana szutykot. Még a MEO is megszűnhetne, ha a kivitelezők (csak ők) is csak akkor vásárolhatnának, ha levizsgáznak időnként. Persze ez senkinek sem az érdeke, mindenkinek jó ez a katyvasz, meg akkor rendes oktatás is kellene stb. Meg mekkora felháborodás lenne belőle, emlékezzetek csak a vasárnapi boltzárra. Képzeld mi lenne, ha Jóska bácsi nem vehetne egy gázflexit háromezerért, és kötné be magának a frissen vásárolt tűzhelyét, ezzel megteremtve az esélyt rá, hogy felrobbantja a fél lakótelepet. Isten őrizz, hogy kihívja a szakszervizt, aki beköti szakszerűen, és belebélyegez a jótállásiba. A kétszázezres tűzhely belefér, de 15k a beüzemelésért már nem... -
milan26
senior tag
Az a baj, hogy néha muszàj a hulladékot is árulni, mert sajnos arra is van igény. TV orrba-szájba reklámozza, a normális termék töredékéért meg lehet venni stb. Lehet, hogy kellene rendes felügyelet, és bizonyos szint alatt nem engedni forgalomba semmit. Vagy valóban önmeo kellene, és egy szerelő kétszer is meggondolná, hogy berakja-e a Sanimix csapot, ha azt kockàztatja, hogy elveszik az igazolvànyàt, és ő is csak a Praktikerben tud vàsàrolni majd háromszoros àron és ott sem mindent, mint Mari néni.
Kártérítéssel sosem volt még gondom, max termék àltal okozott kàrral, de az a gyártó felelőssége. Pl felázik egy idom miatt a burkolat. Amit idézel, az szerintem csak a termékre vonatkozik, a kiesett dolgokra nem.
-
milan26
senior tag
Ezek mindkettő a szerződéses jótállás alá esnek, amikhez nem sok köze van az àllamnak. Ebben az esetekben max polgári pert indíthatsz a gyártó ellen, kivéve ha az eladó felé is jelentettél kötelező jôtállàsra vagy kellékszavatosságra hivatkozva. Mert akkor neki is helyt kellett volna állnia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Videós, mozgóképes topik
- OLED TV topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gyúrósok ide!
- PlayStation 5
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Filmvilág
- További aktív témák...
- AirPods Pro, hibátlan
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB