Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Danex

    addikt

    válasz Gabes13 #93 üzenetére

    Szinte bármilyen cégnek a bértömeg a legnagyobb kiadása, valahogy úgy lehet elképzelni, hogy minden évben a cég megjósol piackutatás meg egyéb tényezők alapján egy számot, hogy ennyi készüléket kell eladni, hogy megadott profitot termeljenek, mikor megvan, hogy mekkora profitra van szükség, hogy azzal a befektetők is elégedettek legyenek, akkor utána jön az, hogy mennyiért kell maga a készüléket eladni, hogy ez meglegyen, ez pedig minden készüléken megjelenik.

    Az alsóbbkategóriás készülékeken kevésbé, hiszen az erősen árérzékeny kategória, ott gyakran előfordulhat, hogy minimális profitra tesznek szert a gyártók, de a prémium termékeken viszont vastagon fog a ceruza, mert valahol be kell szedni a sok kiadást.

    Ez gyakorlatilag minden terméknél így van, legyen szó akár autóról is, nem a VW Polo-n van a nagy árrés, hanem az Arteon és társain.

    A bemutatótermek és a marketing nagyon sok pénz, pl a Tesla semmit nem költ marketingre, bemutatótermekből is csak minimális mennyiség van... a BMW pedig elvileg 300M $-t költött valamelyik évben csak az USA-ban marketingre. Na most meg lehet nézni Samsung és egyéb telefonreklámokból mennyi van az interneten.

    Vagy pl ha egy gyártó itthon gyárt és az állam kitalál 20% minimálbér emelést akkor az elég komoly költség és pl ezek nem feltétlen előrelátható dolgok.

Új hozzászólás Aktív témák