Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #32839680 #7 üzenetére

    Úgy érted RGB, ugye? Engem az szerintem egyáltalán nem zavarna (legalább is az eddigi korlátozott tapasztalataim alapján következtetve), hogy W-OLED + RGB szűrők, vagy RGB-OLED al-pixelek vannak (mindkettőnél összesen 3 al-pixel pixelenként), a gond nekem ott kezdődik, ha >3 al-pixel van (pl. WRGB, de ugyan így RGBY, stb), főleg ha olyan a gyártó hozzáállása, hogy nem öl bele minden lehetséges energiát, hogy ennek ellenére is színhelyesen képezze le a standard RGB színtereket az alpixelkavalkádjával, hanem random mód anizotropikussá/inkonzisztennsé válik a 3D gamut, mint pl. most az LG OLED TV-in (de a Sharp-nál is "bugos" volt az RGBY, még a méreg drága Elit modellen is, szemmel látható hibákat okozott).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #32839680 #30 üzenetére

    Miért kevered ezt a két dolgot? :U
    WOLED-ből is lehet szűrőkkel "csak" RGB alpixeleket csinálni (WRGB helyett) és WRGB-t is lehetni csinálni szűrők nélkül (négyféle OLED-el). Oda-vissza keverhető a két dolog (még ha bizonyos szempontból esetleg nem is ideális minden tetszőleges kombináció a négyből).
    Ez pusztán csak az LG "hülyesége", hogy WRGB-t tol, de ez szerintem jól látszik abból, hogy most nem csak az OLED, hanem az LCD paneleik egy része is WRGB alpixeles. De lehetne az OLED-jük és LCD-jük is RGB, RGBY, RGBCMY, akármi (csak több, vagy erősebb cuccot kell szívni a marketingosztályon és erősebbet csapni a mérnökök asztalára és "bármit" lehet).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #32 üzenetére

    PC videójátékhoz 1:1 cserélhető a 2k kijelző 4k-ra (azonos képátlót és távolságban tartva), mert manapság a kép "recéssége" szempontjából csak az SSAA működik igazán (az MSAA rég kihalt, az post-process AA pedig még mindig több kárt okoz, mint hasznot, recék is maradnak és maszatosak lesznek textúrák is, stb) ami lényegében azt jelenti, hogy 2k-s monitorra 4k-ban rendereled a játékot, majd átméretezed úgy, hogy kisimuljanak az aliasing hibák. Ha 4k-sra cseréled a kijelzőt (és minden más marad, tegyük fel ideálishoz közeli állapotból indulva), akkor mehet 1:1 (4k render, 4k megjelenítő), ami összességében még jobb is lesz, mint a szoftveres SSAA (én ezt úgy szoktam nevezni, hogy optikai SSAA), mert kicsit élesebbek lehetnek a textúrák és optikai úton szebben simul ki az aliasing, mint szoftveresen (és még a VGA-t sem terheli az extra resample lépés, illetve egyszerűbb bekapcsolni, nem kell külön SSAA támogatás, csak a nagy felbontások támogatása).

    Ha meg tudnám most fizetni egyszerre a szükséges VGA-t és kijelzőt, szerintem már rámozdulnék, mert kezdem unni, hogy nem oldja meg az ipar az aliasing problémát, illetve pont a 4k hype miatt (és amiatt, amit fent leírtam) szerintem nem is fogja (mert aki vesz apró 4k kijelzőket, annál optikailag csökken az aliasing, nem lesz annyira zavaró, nem panaszkodik, nem kell pénzt beleülni új eljárásokba...). Meg persze az sem ártana, ha normális minőségben tudná megjeleníteni a mostani 4k-s LG OLED az 1080p24-et is, nem csak maszatos sample-and-hold lenne.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Interceptor #49 üzenetére

    Ezt írtam #36-ban: "optikai SSAA".

    A normális élsimítástól (MSAA, SSAA, vagy ezek enyhén fűszerezett verziói mint MFAA) nem lesz zavaró blur, csak az olyan élsimítónak nevezett szűrőktől (MLAA, SMAA, FXAA, de még a TAA is csinálhat nagyon fura bakikat), amik könnyen elmaszatolják az egész képet (vagy legalább is bizonyos dolgokat, mint áttetsző effektek), miközben próbálják elmosni az aliasing-et (ez általában valami post-process szűrő, de elképzelhető, hogy alapvetően MSAA lenne, csak olyan játékban van erőltetve mindenféle trükkös úton át, ahol igazából nem működik jól, és ilyenkor esetleg még a nyakába húznak egy post-process AA-t is, mikor bekapcsolod, szóval lehet kicsit átverő a játékmenü, hogy mikor mit is kapcsolgatsz).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák