Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #32 üzenetére

    PC videójátékhoz 1:1 cserélhető a 2k kijelző 4k-ra (azonos képátlót és távolságban tartva), mert manapság a kép "recéssége" szempontjából csak az SSAA működik igazán (az MSAA rég kihalt, az post-process AA pedig még mindig több kárt okoz, mint hasznot, recék is maradnak és maszatosak lesznek textúrák is, stb) ami lényegében azt jelenti, hogy 2k-s monitorra 4k-ban rendereled a játékot, majd átméretezed úgy, hogy kisimuljanak az aliasing hibák. Ha 4k-sra cseréled a kijelzőt (és minden más marad, tegyük fel ideálishoz közeli állapotból indulva), akkor mehet 1:1 (4k render, 4k megjelenítő), ami összességében még jobb is lesz, mint a szoftveres SSAA (én ezt úgy szoktam nevezni, hogy optikai SSAA), mert kicsit élesebbek lehetnek a textúrák és optikai úton szebben simul ki az aliasing, mint szoftveresen (és még a VGA-t sem terheli az extra resample lépés, illetve egyszerűbb bekapcsolni, nem kell külön SSAA támogatás, csak a nagy felbontások támogatása).

    Ha meg tudnám most fizetni egyszerre a szükséges VGA-t és kijelzőt, szerintem már rámozdulnék, mert kezdem unni, hogy nem oldja meg az ipar az aliasing problémát, illetve pont a 4k hype miatt (és amiatt, amit fent leírtam) szerintem nem is fogja (mert aki vesz apró 4k kijelzőket, annál optikailag csökken az aliasing, nem lesz annyira zavaró, nem panaszkodik, nem kell pénzt beleülni új eljárásokba...). Meg persze az sem ártana, ha normális minőségben tudná megjeleníteni a mostani 4k-s LG OLED az 1080p24-et is, nem csak maszatos sample-and-hold lenne.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák