Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • F-ECT$

    titán

    válasz _drk #177408 üzenetére

    Egy csomó videó/cikk született erről az elmúlt években. Akkora biznisz lett a játékipar, hogy megjelentek a menedzserek, a kockázati tőke, a befektetők, kimentek a cégek a tőzsdére, stb, és így sajnos a művészet, eredetiség, újítási szándék háttérbe szorult.

    Egyébként pont ez hozta el ~15 évvel ezelőtt az indie felemelkedését is, mert az emberek egy rétegének elege lett a (csak) profitra gyártott játékokból.

    És akkor emellett vannak az érthetetlen sztorik, ahol elvileg pénz és szándék is lenne jó AAA játékokra, mégsem készülnek el: a Half Life 2 óriási sikere és a Valve óriási pénztartaléka ellenére miért nem készül el egy Half Life 3? Miért tűnt el a Blizzard varázsa a játékaikból? Miért nem csinál(tat) a Sony új Uncharted vagy Last of Us játékot?

    Dive ever, work never.

  • lo_jo

    senior tag

    válasz _drk #177408 üzenetére

    Nem, a játékipart két, egyébként szöges ellentétben álló folyamat juttatja oda, ahova. Az első, hogy óriási pénzek mozognak. Iszonyatos befektetések, felvásárlások mennek c-level szinten. A másik pedig az, hogy a játékipar kifejezetten szarul fizet a nem döntéshozó pozíciókban. Az átlag fejlesztők, akik a legnagyobb részét teszik ki a közepes vagy nagyobb cégeknél a csapatoknak, más fejlesztői bérekhez képest nagyon szarul keresnek, ráadásul nagyon jellemző a túlóra is. Kb. úgy képzeld el, mint a szar tanári fizetések és az oktatás viszonyát. Ha jobb lenne a fizetés, nagyobb lenne a merítés, amiből könnyebb lenne jókat válogatni.

    Hogy mehet egyszerre ez a kettő? Úgy, hogy a játékfejlesztés baromi nagy kockázat. Nem lehet modern módszertanokkal neki esni, nincs minimum viable product, ami már elkezd termelni, amíg a többi részét hozzárakod. Az egész egy sok-sok éves waterfall, ahol nincs sok menekülő vészkijárat, csak nagy bukó árán. Kész kell lennie a c level által kitalált, előre bejelentett dátumra. Akkor is még nagy rizikó, hogy mennyi bevételt fog termelni, egyáltalán átfordul-e pluszosba az egész vagy mehet egy jó kis csőd. Amíg ez ki nem derül, addig viszont egy petákot sem termel, csak viszi a pénzt. Dollármilliókat. Tehát pont a máshol működő és bevált folyamatok nem hozhatók át ide.

    Egyébként ex és jelenlegi kollégáimon azt látom, hogy pont a fordított irány a jellemző: elmennek a játékiparból máshova és rájönnek, hogy lehet értelmes work-life balance mellett is jól keresni, élvezni a jól megszervezett munkát és többeknek is újra a gaming lett a hobbi, mert belefér az idejükbe és nem égnek ki a játékfejlesztés során. Persze itt is vannak bődületes baromságok, csak nincs előtérben, így a világ nagy része szarik rá, ha 1-2 hónappal később lesz egy piacvezető banknak vagy e-commerce cégnek új appja vagy oldala. Lehet, hogy “csak” 1-2 millió dolláros projectek, de a legtöbb esetben 3-6 hónap után már termelik a pénzt és 2-3 év alatt pluszba fordulnak.

Új hozzászólás Aktív témák