Hirdetés
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Telepíthető az Android 15 egy hajlíthatóra
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- DIGI Mobil
- Motorola Edge 40 Pro - szélsőséges eset
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
-
Mobilarena
PlayStation 5 összefoglaló
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
F-ECT$
titán
Egy csomó videó/cikk született erről az elmúlt években. Akkora biznisz lett a játékipar, hogy megjelentek a menedzserek, a kockázati tőke, a befektetők, kimentek a cégek a tőzsdére, stb, és így sajnos a művészet, eredetiség, újítási szándék háttérbe szorult.
Egyébként pont ez hozta el ~15 évvel ezelőtt az indie felemelkedését is, mert az emberek egy rétegének elege lett a (csak) profitra gyártott játékokból.
És akkor emellett vannak az érthetetlen sztorik, ahol elvileg pénz és szándék is lenne jó AAA játékokra, mégsem készülnek el: a Half Life 2 óriási sikere és a Valve óriási pénztartaléka ellenére miért nem készül el egy Half Life 3? Miért tűnt el a Blizzard varázsa a játékaikból? Miért nem csinál(tat) a Sony új Uncharted vagy Last of Us játékot?
Dive ever, work never.
-
lo_jo
senior tag
Nem, a játékipart két, egyébként szöges ellentétben álló folyamat juttatja oda, ahova. Az első, hogy óriási pénzek mozognak. Iszonyatos befektetések, felvásárlások mennek c-level szinten. A másik pedig az, hogy a játékipar kifejezetten szarul fizet a nem döntéshozó pozíciókban. Az átlag fejlesztők, akik a legnagyobb részét teszik ki a közepes vagy nagyobb cégeknél a csapatoknak, más fejlesztői bérekhez képest nagyon szarul keresnek, ráadásul nagyon jellemző a túlóra is. Kb. úgy képzeld el, mint a szar tanári fizetések és az oktatás viszonyát. Ha jobb lenne a fizetés, nagyobb lenne a merítés, amiből könnyebb lenne jókat válogatni.
Hogy mehet egyszerre ez a kettő? Úgy, hogy a játékfejlesztés baromi nagy kockázat. Nem lehet modern módszertanokkal neki esni, nincs minimum viable product, ami már elkezd termelni, amíg a többi részét hozzárakod. Az egész egy sok-sok éves waterfall, ahol nincs sok menekülő vészkijárat, csak nagy bukó árán. Kész kell lennie a c level által kitalált, előre bejelentett dátumra. Akkor is még nagy rizikó, hogy mennyi bevételt fog termelni, egyáltalán átfordul-e pluszosba az egész vagy mehet egy jó kis csőd. Amíg ez ki nem derül, addig viszont egy petákot sem termel, csak viszi a pénzt. Dollármilliókat. Tehát pont a máshol működő és bevált folyamatok nem hozhatók át ide.
Egyébként ex és jelenlegi kollégáimon azt látom, hogy pont a fordított irány a jellemző: elmennek a játékiparból máshova és rájönnek, hogy lehet értelmes work-life balance mellett is jól keresni, élvezni a jól megszervezett munkát és többeknek is újra a gaming lett a hobbi, mert belefér az idejükbe és nem égnek ki a játékfejlesztés során. Persze itt is vannak bődületes baromságok, csak nincs előtérben, így a világ nagy része szarik rá, ha 1-2 hónappal később lesz egy piacvezető banknak vagy e-commerce cégnek új appja vagy oldala. Lehet, hogy “csak” 1-2 millió dolláros projectek, de a legtöbb esetben 3-6 hónap után már termelik a pénzt és 2-3 év alatt pluszba fordulnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
Az OFF topik erre található!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest