- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Mobilarena
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sidorovich
senior tag
válasz wallace 234 #63040 üzenetére
Ha jól tudom, amennyiben magánszemélyként (fogyasztóként) vásároltál nem is neked kell bizonyítani, hogy nem te törted össze, hanem az eladónak hogy ő sérülésmentes állapotban juttatta el hozzád.
"A Ptk. 6:158. §-a vélelmet tartalmaz, ez a § ugyanis azt mondja ki, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a fogyasztó által felismert hibát úgy kell tekinteni, mint ami már a teljesítéskor is megvolt, vélelmezi tehát a jogszabály azt, hogy a vállalkozás hibásan teljesített."
Ezt a fogyasztóvédelmi törvény monjda ki amit nincs az az áruházi apróbetűs ami felülírhatja.
"A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésben viszont a Ptk. 6:157. § (2) bekezdése alapján semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el, azaz e körben a szabályok egyoldalúan kógensek."
Te kb. annyit vagy "köteles" megnézni, hogy a csomagoláson külsérelmi nyom nem látható, és ennyi. A futár jóindulatán és a borravalón múlik, hogy megvárja-e amíg kibontod a jelenlétében, nem köteles ezzel szarakodni. Érdemes azzal a ténnyel is tisztában lenni, hogy neked a futárcéghez a világon semmi közöd nincs (max ha a csomagoláson kivülről is látható sérülés van, akkor jegyzőkönyv, vagy nem veszed át), te közvetlenül az áruházzal/eladóval vagy szerződésben, bármilyen probléma esetén velük kell egyeztetned.
Ha a termék kibonátsa után kiderül, hogy az sérült, azt hibás teljesítésnek hívják, és lehet, hogy az első ügyfélszolgálatos megpróbál elhajtani de ha tisztában vagy a jogaiddal akkor ez 100%-ra nyert ügy. Szerintem a normálisabb nagyobb áruházaknál ez megoldódik, de a legrosszabb esetben békéltető testület vagy ügyvédi felszólítással rendeződik, nem hiszem, hogy bármelyik bolt belemenne pereskedésbe emiatt mert a végén biztosan veszítenek és még a perköltséget is fizethetik.
De nem vagyok jogász szóval nyugodtan javítsatok ki ha tévednék!
Némi utánajárás után én erre jutottam, szerencsére még élesben nem kellett kipróbálnom, de egy félmilliós TV-nél ha az áruház nem hajlandó újat küldeni, biztos, hogy ügyvédet keresnék.Nyilván ez kellemetlen hercehurca amikor az ember úgy várja az új TV-jét mint gyerekkorában a karácsonyt.
[ Szerkesztve ]