Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raymond

    félisten

    válasz Cifu #41927 üzenetére

    "Ugyan sok a pletyka, de azok alapján ez a Switch 2 / NG konzol a jelenlegi PS5 / XboxX széria teljesítmény szintjén mozog"

    Az Activision Gen8-at mondott, tehat PS4/XB1 szint.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Cifu #41927 üzenetére

    Amennyiben a Switch 2 valóban a PS5/XboxX teljesítményszintjét hozza, akkor vagy fizikai dimenzióiban is közel akkora lesz, amivel pont a "zsebrevághatóságát" bukja, vagy köröket ver még az Apple termékeire is energiahatékonyságban, hogy 10 wattból biztosítja egy 200 wattos "nagy" konzol számítási teljesítményét.

    A Nintendo Switch szinte garantálhatóan marad Nvidia alapokon, de továbbra sem lesz valós ellenfél egy 200 wattos konzol teljesítményével összemérve. Megmarad egy utazás közben is használható kézikonzolnak, ami az erősebb hardver hatására a jelenlegi 1280x720-ról mondjuk feljavul 1920*1080-ra. A linkelt cikk is arról ír, hogy a szabadalom 540p-s natív felbontással példálozik, amit 1080p-re skálázna fel a technológia. Ja meg a 4k felbontásról is beszél, mint elméleti lehetőség.

    Sokszor bebizonyosodott, hogy a konzol-TFlops és a desktop-TFlops nem feleltethető meg egymással 1:1 arányban.

    A következő konzolgenerációs XBOX az MS-dia alapján 2028-ra van becélozva, amit megelőzően a Sony sem fog kiadni erősebb konzolt - legfeljebb még olcsóbban gyárthatót - , hiszen bőven az élen van a jelenlegi PS5-tel is.
    Hogy 2030 környékén mi lesz a helyzet az akkoriban aktuális kb 1 nm-es chipek és 3 generációval újabb CPU/GPU felhozatal mellett, azt most még megjósolni is lehetetlen, de addig egyébként bármi váratlan is megtörténhet, ami fenekestül felforgathatja az addigi terveket. Elég csak az elmúlt 5 évet végiggondolni, hogy mekkorát változtak az erőviszonyok a hardver fronton. Nem mindenhol fordult meg az erőviszony, de mindenhol erősen átrendeződött.
    Még az is lehet, hogy 2030-ig végre megvalósul kedvező minőségben a cloud-gaming, és nem is lesz már szükség dedikált konzolra, a távoli szervertermekben pedig vegyesen lesznek AMD/NVIDIA/INTEL/APPLE/QUALCOMM és még kitudja milyen gyártók ARM és X86 alapú hardverei, az adott játék pedig azon fog futni, amelyik jobban passzol az igényeihez.

    Az viszont szinte biztos, hogy amíg a jelenlegi konzolgeneráció nem kerül leváltásra előreláthatóan valamikor 2030 környékén, addig az AMD jövője a konzolpiacon betonkemény marad.

Új hozzászólás Aktív témák