- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Amazfit GTS 4 Mini - bármely csuklóra
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
Assassin's Creed Shadows - A feudális Japán
gp A készítők egy rövid videót osztottak meg velünk a sorozat új helyszínéről.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ImpIon
csendes tag
Igen, tudom, de pl. a gt200 jobb fogyasztás/magméret mutatóval rendelkezett.
Persze, kérdés, hogy az a 280-300W mennyire igaz, és ha igaz is, mennyivel később jon az A4. Nem lepődnék meg, ha az A3-at nem is erőltetné túlságosan az nV, csak papíron a presztízs miatt.[ Szerkesztve ]
vok=vagyok-agy
-
zoltanz
nagyúr
Valamint fejlett energiagazdálkodásuk van ezeknek a GPU -nak, alacsony 2D fogyasztással (mondjuk annyira azért nem
), Ez csak a max fogyasztás, meg lehet a feszeken is manuálisan 10-15% -ot órajeleken 20-30 % visszavenni, ez 20% fogyasztás megtakarítást jelent kb.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
ImpIon
csendes tag
A hd6-nál marad a mostani felépítés, vagy elindulnak a fermi irányba?
Ha jól érzékelem, a vártnál jobbnak igérkezik a Fermi, mert a jelek szerint még játékban is nagyjából a magmérettel arányosan gyorsabb az 5870-nél, ugyanakkor GPGPU-ban valószínűleg gyilkos lesz.Ebből számomra az következik, hogy nem feltétlenül éri meg az AMD-nek a mostani dx11-re optimalizált felépítéssel vergődnie, kiszorítva magát a jövedelmezőbb piacokról.
[ Szerkesztve ]
vok=vagyok-agy
-
OK, a másik lehetőség meg az, hogy több helyre raknak displacement mapet. ezek szerintem egyszerű eszközök, és az nVidiát nem úgy ismerem, mint akik nem fogják rávenni a fejlesztőket, hogy éljenek velük
#3371: you are welcome to not read
szerintem nagyon sok info van már a fermiről, és erre építve lehet beszélgetni arról, hogy mire számítsunk tőle. van, akinek ez érdekes, van akinek unalmas - előbbiek nyilván itt vannak, utóbbiaknak szerintem nem érdemes...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
... és ez egy nagy különbség szerintem - ha van egy slidered "tesselation detail" vagy "displacement map density" felirattal (vagy valami olyasmivel, ami érthető
), akkor az nem pont ugyanaz, mintha van egy checkboxod a következővel: "enable geometry shaders (while ruining the performance on your shiny new GTX260)?"
szóval a fokozatosság fontos differenciáló erő lehet - szerintem főleg a developer relations-ön fog ez állni / bukni...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
VinoRosso
veterán
Aztán hogy zengett a ph, hogy ez a jövő, meg az NVnek a Physixxel semmi előnye nincs, hanem a dx10.1 az az aduász, én meg mondtam, hogy félév múlva már senki sem fog emlékezni a dx10.1re, amikor még mindig jönni fognak physixes játékok. Most kiderült, hogy nem hogy ász,de még tök alsó sem volt az az 1 szem játék, ami tulképp nem is a dx10.1nek köszönhetően, hanem az agyon GS-elt motor miatt volt előny az ATInak, egy játék, ami semmi vizet nem zavart, és kötve hiszem, hogy bárki is emiatt vett volna ATI karit.
-
-
ImpIon
csendes tag
Értem, köszi!
Létezik valami teszt, ami kideríti, hogy melyik játékban mekkora kártya kell csak a PhysX-nek?
Ha nincs, akkor érdemes lenne csinálnia valakinek, mert akár AMD (hackelt driverrrel), akár nV karival való társításnál jól jöhet. Gondolom, egy gt240 nem elég mindenhova...vok=vagyok-agy
-
Csak nehogy azok a csúsztatott DX 10.1-ek is olyanok legyenek DX techdemózás terén, mint a DIRT2.
most már ügyelnek arra, hogy kétes játék ne legyen hivatalosan PhysX-nek jelentve.
Jól tennék. Én is rá voltam izgulva a physx témára, aztán mikor pofán vágtak azzal, ami a Batman-be került az Apex-ből, akkor a Terminatort, Shattered Horizont, Borderlands trió után már le is mondtam a dologról, dobtam fel az apróra a geforce-om, és már nem javasoltam senkinek geforce beszerzését. Gondolom nem csak engem sikerült ezekkel elidegeníteni.Viszont az is tény, ha most tényleg beszáll pár értelmes Physx cím, és a teljesítményéhez igazítva emberire lesz árazva a kisebbik fermi-geforce, már elgondolkodtatna. (~20k külön Physx gyorsítónak beállítani valamit, úgyhogy ezt kapásból levonom képzeletben a Fermi árából)
Főleg ha sikerülne olyan körülményeket összehozni pár nevesebb játékban (célszerűen az első DX11-esekben), hogy a tesszelálást is megedzik egy kicsit, mondjuk épp arra a határra belőve a High detailt opciót, hogy egy Cypress már kezd kivérezni, egy Fermi pedig még épp a kapacitása határán táncol. Ekkor a gyakorlati tapasztalatból azt szűrnék le, hogy ütős fizikához és tesszeláláshoz is Fermi kell. (Ez utóbbi poént nagyon szeretném látni, még akkor is, ha én magam szopok a HD5-ösömmel, mert iszonyat karó lenne az AMD szemében ez a fricska, amit nem látott a szálkáktól
)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
VinoRosso
veterán
Na de erről pofáztam anno, hogy tavasszal az amd dx10.1ből származó amúgy sem jelentős előnye elolvad a hóval együtt. Akkor erről ment a vita, hogy mennyit nyom ez a latba, hány dx10.1-es játék jön, és hogy ez mennyit számít, az eredményt meg megláttuk.
A metro legutóbbi infóim szerint(1-1,5 hetes) 2010 áprilisában jelenik meg. Tavaly év végén volt róla szó, hogy március 16-án kihozzák, de nem volt biztos, és csúsztattak. Azóta meg persze lehet, hogy csúsztattak megint, ezt nem tudom, de az szinte kizártnak tartom, hogy dx11es legyen, mert egész végig arról volt szó, hogy dx9es lesz, amit mondasz most hallom először. -
rocket
nagyúr
A DIRT2 PC-n DX9 only lett volna ha az AMD nem karolta volna fel DX11 miatt, igy meg lett vegul DX9 es DX11.
"Négy átkerült 2011Q1-re és DX11 támogatást kap mind."
STALKER: COP, LOTR: Online (Patch), Dungeon and Dragons: Online (Patch), AVP3, ezek jonnek elvileg Q1-ben DX11 tamogatassal, ezek kozul STALKER: COP volt 2009-re tervezve, de az lett volna 6. DX10.1 jatek amit beigertek, csak azt utkozben valoban DX11-re tornaztak.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Shufny
őstag
A nagy lustulás nem tudható be a ferminek úgy egyébként, vagy egyértelműen a más szegmensekre fektetett hangsúly eredménye? Vagy azért ennyire a GF100 se volt nagy meló?
Hozzátartozik a dologhoz még, hogy a Geforce temetés inkább az architektúra nyílvánosságra hozása előtt volt, mert úgy tűnt, hogy mindenre jó lesz csak DX11 -re nem, írónikus ezek után ez a "végeredmény".
Fura volt számomra, hogy olyan könnyen temetik a márkát, annak ellenére, hogy eléggé be van betonozva még mindig, és hiába megy más irányokba a cég, azért nehéz elhinni, hogy nem fontos számára ez a piac (az egy más dolog, hogy megvan nélküle is). Ezzel kapcsolatban nem tudom, hogy régebben mekkora részét tette ki a profitnak (tehát amikor igazán ment a szekér az nVidiának), akkor is sokkal kisebb volt, mint a professzionális piac?[ Szerkesztve ]
-
9950es
aktív tag
Nem baj, amire átlag felhasznáólnak kellhet DP arra az 1/4 is elég, sőt.
Logikus hogy nem fogják hagyni a barkács teslat felülkerekedni. Mellesleg a DP kb egyetemeknek kell, amire meg kellhet ( FFt) arra meg bőven túlzás még 20 glflops is.
Az érdekel engem hogy ezt az eyefinity ellenpólust hogy képzelik hogy csak SLI-ben müködik , az ATI engedélyezi az 1 kártyás megoldást. Vajon az NV engedélyezi a 2 monitort 1 kártyával? 2 projektorral nem látszódna a képernyő széle és szerintem jobb is mint 3 monitor , hd ready felbontásban pedig kevesebb pixel mint 1 fullhd , hehe.
[ Szerkesztve ]
120 fps or GTFO :D
-
Shufny
őstag
"But a few poor hackers in Eastern Europe are going to be seriously bummed, and this does mean the Radeon HD 5870 will be substantially faster than any GeForce card at double-precision math, at least in terms of peak rates."
[forrás]
(vannak tippek is órajelekről)[ Szerkesztve ]
-
P.H.
senior tag
Az nV ilyen irányú stratégiájáról mit lehet tudni manapság? Terveznek alacsony fogyasztású*, pl. 64-96(-128) CUDA-core, GPGPU-ra »kihegyezett« termékeket piacra dobni? Arra gondolok, amelyekben a tesszellálás vagy egyéb fix finkciós egységek nem szerepelnek, viszont GPGPU-ra (CUDA vagy OpenCL) ki vannak hegyezve, tudásban a nagyokhoz méltóan, azaz ECC-vel, stb. A megfelelő árazás mellett persze.
Pro: a CUDA és Quadro 'otthoni' használatának elterjesztéséhez és a jövőbeli kis diszkrét kártyák létezésének indoklásához ez lenne a reális út (ha jól gondolom, hogy ugyanarra a feladatra a CUDA és OpenCL közül az előbbire épített megvalósítások gyorsabbak nV-viszonylatban, viszont kérdés, hogy mennyivel és ez mesterségesen/software-szinten mennyire tudatos... ha így van)
Kontra: ehhez talán kellene egy kisebb csíkszélességre váltás (ahogy ráférne magára a Fermire is)
Álmodok?
* alacsony fogyasztású = 75W alatt
[ Szerkesztve ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
nagyon úgy tűnik az új architektúra, hogy kényelmesen skálázható lesz 25%-ra, 50%-ra és 75%-ra...
#3487: már értem, hogy miért nem értjük egymást
én az egésznek a műszaki oldaláról beszéltem. fogalmazok akkor úgy, hogy a Stormrise azt mutatja, hogy van ennyi potenciál a DX10.1-ben, és mindenki más lesz**ta, hogy ezzel a lehetőséggel éljen. ezért a DX10.1 csak egy beteljesítetlen ígéret, és most már nyilván az is marad.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
P.H.
senior tag
Thx.
Igazából a Radeon-ra nem vagyok (egyelőre) kíváncsi ebben a megközelítésben, inkább a GT200 és a Fermi vonal viszonyára. A Fermi GPGPU-orientált és most az nV is, tehát érdekük lehet ezt a vonalat terjeszteni a kisebb kategóriákban is. Erre szvsz megfelelő lenne egy olyan szinten 'herélt' Fermi-származék, ami csak CUDA-ra van kihegyezve (játékok akár teljesen mellőzve, viszont az adatkezelés/ECC vagy L2 teljesen működik), consumer kategóriákba. Erre gondoltam, hogy ehhez az alacsony fogyasztáshoz akár kisebb csíkszélesség is kellhet, annyira kihegyezett a mostani Fermi. Ebben benne van az is, hogy ebben a szegmensben is csinál(hatná)nak két külön brand-et.
Igazán kíváncsi lennék viszont az nV OpenCL-megoldásaira, mekkora komolysággal kezelik? Vagy az is CUDA-n mögé szorul (esetleg CUDA-n alapul)? (Ez mondjuk az Apple miatt érdekes
)
[ Szerkesztve ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
P.H.
senior tag
Értem.
A CUDA fejlődéséről és jövőbeli terveiről hol lehet információkat szerezni?
Nem vagyok benne hétköznapi szinten, a 3.0 is hirtelen az ölembe hullt.Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
rocket
nagyúr
Erre ertettem amit irtam "But a few poor hackers in Eastern Europe are going to be seriously bummed" , ezert is raktam OFF-ba, de valoban felreertheto volt amit irtam
Hallottam par napja a 1/4-es DP teljesitmenyrol GF vonalon, valoszinuleg ezzel azt akarjak elerni, hogy akinek szuksege van erre, a joval dragabb Tesla vonalon nezelodjon.
Ahoz kepest azt igergettek, hogy egy Folding monster lesz a GF100, most akkor ezt kilehet huzni"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
VinoRosso
veterán
Ha nem is Itanium de valami kéne, mert az x86 már nagyon öreg. Egy Cell-t szívesen látnék a gépemben, csak szerintem a windoof nem látná szívesen...
(#3568) r1E3S3E7T: Az a baj vele, hogy lehetne helyette sokkal jobb.
(#3563) Zeratul : A Cell sokkal butább mint az X86 procik. De sokkal gyorsabb is
[ Szerkesztve ]
-
Már mióta itt van! Nem látod? Olyan gyorsan húzott el melletted, hogy észre sem vetted, és a menetszél lesodorta a szemüvegedet?
Itanium - Én nem a "szerencsétlen" programozókra, és "szegény" producerekre gondolok, hanem magamra, és én, mint kontár úgy vettem le, hogy mint végfelhasználó, összességében jobban jártam volna vele. (Akár ott elkezdve, hogy MS kénytelen lett volna mélyebben belenyúlni a windows kernelébe...)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
rocket
nagyúr
STALKER sok evet kesett, megis egy bughalmaz lett
Sokszor beszeltunk mar errol, bugos jatek = -10000 PC felhasznalo (lehet sokat mondtam), az mondjuk a kiadonak -250000$, ennek a sokszorosat kapjak cserebe az NV-tol, igy nekik megeri, es az NV-nek is, az AMD meg majd 2 driver verzio utan eljut oda (vagy a jatekfejlesztok 2 honappal kesobb kiadnak patchet), hogy talan jatszhato lesz a jatek.
Persze nem mondom igy lesz ebben az esetben is, csak nem lenne meglepo ha a jol megszokott dolog tortenne.Az AMD durva felhozatala nagy valoszinuseggel (ugye Richard Huddy mindig ezt hangoztatja, hogy ok nem sajatitanak ki dolgokat) siman elfog futni normalis sebeseggel, bugok nelkul a GF100 kartya(ko)n, (meg talan jobb is lesz DX11 alatt a GF100 teljesitmeny/ar, es teljesitmeny/meret aranyban mint DX9-DX10-DX10.1 alatt az AMD megoldasaihoz kepest), mig forditott esetben nem vennek ra merget, hogy a DX11-es AMD kartyakon bug, es teljesitmeny problemak nelkul fog futni a Metro 2033.
Mivel az NV-nek nagyon keson lett ES szinten is DX11 hardvere, igy gondolom valami olyan dologra osszpontositottak ami nem nyujt semmit grafikagilag, de teljesitmenyben jobban fekszik az NV kartyainak, es ezzel kesz is a marketing eszkoz.Irtam mar parszor, hogy amig az AMD nem veszi fel a kesztyut, es jatszik hasonlo stilusban, addig csak ok fognak szivni, ami jelen esetben a sajat felhasznaloikat is jelenti.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
VinoRosso
veterán
Ha jól tom a metro sem lesz teljesen lineáris. De mondom ez nem azon múlik, hogy mennyire lineáris. Ha több szálon fut a cselekmény, az bekavarhat, ha open world bekavarhat, de nézd meg a CoP-ot, az is 01,5 év alatt készült el, és a legelső verzió is klasszisokkal jobb mint a SoC, ami fele akkora pályákat tartalmazott. Egyszerűen máshogy álltak hozzá, gondolom megmondták nekik a kiadótól, ha nem megy át a minőségbiztosításon a béta időben, akkor szét lesz rúgva a seggük. Cserébe ők meg kiszivárogtatták a játékot megjelenés előtt, dehát ezek az elvtársak, náluk ez már csak így megy.
-
Nem feltétlenül, lehet hogy azok léptek ki, akik nem bírták elviselni, hogy a csapat másik fele egész nap methet füstöl, és gőze nincs már arról, hogy kéne összehegeszteni a játékot a megjelenésig, de nem is érdekli.
Illetve megjelenés tekintetében egy ilyen érdek is lehet csúsztatás mindkét irányba, emlékeim szerint tavaly még korai időpontot pletykáltak, utána jött hír a késésről. (persze nem ez a valószínű, de az sem, hogy az nv egy bughalmazt szeretne látni, ami kapcsán csak kiröhögik a csoda-DX11-es játékot, és az nv logót.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Crytek
veterán
Hát ha ezek az infók igazak akkor az nem sok jóval kecsegtet
Nekem most ez a GTA 4 mod a mérce amelyik VGA ezt nem viszi átlag 35 fps az nem is kell.
Next PC Upgrade: 2022
-
front3r
őstag
Köszi szépen a választ! Nagyon kíváncsi vagyok az nVidia nagy dobására, ha tényleg jobban teljesít az ATi-nál, akkor csere lesz... Egy darabig nem lesz problémám az 1080p-s felbontású játékokkal max grafikán. Nekem fontos hogy a játék szépen nézzen ki és ne akadjon meg soha, mert az nem kicsit idegesítő...
PS5, PSVR2 - iPhone 14 Plus, Watch S7, iPad Pro(2021)
-
TTomax
nagyúr
Nah a 470 sem lesz ám egy elkapkodós termék... az 5870 sem az.. nem ebböl fog az nv megélni,mint ahogy az ati sem abbol.Sajnos az NV mindig is zsebbenyulós volt...dehát ez van.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
Gondolom van egy tol-ig ameddig adhatják bár ezt nem az nv szabja meg hanem a piac.Én gyanitom megint a szokásos muzsika lesz... kb 10% elöny (játékoknál) és vagy 30% felár.
Szerk:
áhh gondolat olvasó vagyok az nem a geforce ami anyival drágább mint amivel gyorsabb... ez nem az a cég...jahm és éppen ezért ne is várjon itt áresést senki ati oldalon a fermi debütálása után... elmarad szépen...most nem lesz az az agressziv verseny mint ami az RV670/RV770 idejében volt,ezt az ati még/már idöben körvonalazta.. ugyanis a verseny csak és kizárolag az atin mulik...márpedig ök most kerseni szeretnének...(#3743) Tomate
Olyan nincs hogy elég,a böven elég meg föleg nem létezik...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
zoltanz
nagyúr
A Metro 2033-at fejlesztő Olez is mondta nekem, hogy nekik már van egy Fermijük és jól terhelhető a tesszelllálás szempontjából.
Véletlenűl kiszivároghatna egykét teszteredmény nem lenne hátrány.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
rup1u5
nagyúr
Unom már ezt a pangást.
Jó lenne már olvasni teszteket, látni fotókat....ésígytovább.Erről az Unigine engine-es játékról van valami technikai infód?
Kíváncsi lennék hogy lövik majd be a tesszelláció mértékét. Gondolom nem fogja olyan mértékben zabálni a GPU-t mint a Heaven bench.[ Szerkesztve ]
Why don't you knock it off with them negative waves!
-
rup1u5
nagyúr
Ezen a képen a földön meg a dobozon amin a velociraptor áll de lehet, hogy az nem tesszelláció.
Ha már Unigine akkor gondoltam biztos lesz benne. Kíváncsi vagyok mire képes az engine benchmarkon kívül.Why don't you knock it off with them negative waves!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.