- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Mobilarena
Modst3R fórumtársunk részletes cikke: [link]
2016 májusában az nVidia bemutatta a(z) GeForce GTX-1080 és GTX-1070-es újgenerációs termékét, ami már a Pascal architektúrára épül. A GP104-es maggal van dolgunk, ami fölfogható a GP102 kistestvérének, erre épül majd a Quadro P5000-es termékük is.
A teljes GP104 2560 CUDA maggal rendelkezik, azonban ennyi csak a GTX-1080-ban aktív, a GTX-1070-nek 1920 aktív egységgel kell gazdálkodnia. A lapka mérete: 314 mm², TSMC gyártja 16nm FF+ -on.
Figyelem! Ezek az órajelek csak a Founder's Edition-re vonatkoznak, ettől a különböző gyártói, ún. custom kártyák eltérnek, a fogyasztás szintén eltérhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyomtatott áramköri lapból csak egy lesz. Ezt biztosan meg tudom mondani. Persze a gyártók tervezhetnek alternatív NYÁK-ot. Az más kérdés, hogy a referencia NYÁK-ra eltérő komponensek kerülnek-e a normál és az Founder verzió esetében. Nyilván lehetséges, de amúgy nem logikus.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz westlake #107 üzenetére
A hőkamrás hűtő az tiszta sor. Az nem része a NYÁK-nak.
A jobb tápellátást az NV mondta, és ettől még a NYÁK lehet ugyanaz, csak más komponenseket kap a normál és a Founder verzió. Szerintem ez nagyon nem valószínű, de elméletben abszolút lehetséges.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még nem. Sajnos nagyon kevés van. Magyarország pedig nem célpiac egyik gyártónak sem. De lesz amúgy teszt, amint eljut hozzánk valamelyik kártya. Sajnos mesélni nem mesélhetünk, mert van már pár NDA-s dolog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Majd jó lesz az óra is. Egyelőre elég, ha kb. jól jár. Gondolom észrevettétek már, hogy jelentősen ritkultak a töltési idők és a beragadások. Bár ez még kop-kop.
Nem. Azokra a dolgokra figyelünk. Szóval ne a PH órájához számoljatok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dare2Live #642 üzenetére
Ne keverjétek össze a TIER_2 dolgokat. Minden funkcióhoz tartozik egy TIER szint. Például a bekötési modellnél a TIER_2 mást jelent, mint a konzervatív raszterizációnál.
A TIER_2-re azért kellett előrelépni, mert maga a konzervatív raszterizáció igazából semmit sem ér a post-snap degenerates nélkül. Tehát a TIER_1 egy teljesen halott szint, amire nem éri meg programot írni. Ez a szint igazából csak a mozaikos leképezők esetében segít, de oda számtalan egyszerűbb alternatíva van. A TIER_2 azért fontos, mert post-snap degenerates mellett megoldható a voxelizáció gyorsítása például. A TIER_3 pedig még jobb, mert segíthet az occlusion culling esetében, de utóbbi sem annyira fontos manapság, mert ezt meg tudja oldani a prociban az IGP is, ha valami nagyon extrém problémát kell megoldani.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És még ha adna képet is, amit nyilván nem ad, de tegyük fel, hogy adna, akkor sincs mibe beletenni, mert az Intel és az AMD nem rak NVLINK vezérlőt egyetlen lapkájába sem. PCI Express interfészt pedig a GP100 nem támogat direkten.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GM200 más helyzet volt. Abban volt setup, ROP, textúraszűrő, multimédiás blokk, kijelzőmotor, PCI Express vezérlő. A GP100-ban egyik sincs.
Az NVLINK amúgy jó lenne a PC-be, mert az AMD is elhagyja a PCI Expresst egy új fejlesztéssel, de meg kell győzni az Intelt vagy az AMD-t, hogy rakjon NVLINK vezérlőt a procijába. Anélkül nem megy. Egyébként már most elmondom, hogy az AMD GMI-s konstrukciója sem olyan, amilyennek az emberek elképzelik. Valójában nem cserélhető rendszerről van szó.
A CCIX szabvány egyébként lehet opció a PC-ben.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz namaste #1425 üzenetére
Elképzelhető, bár a topológiától függ. Igazából mindegy, mert az NVLINK számít. Az IBM-es cucc lesz ebből a szempontból a jó, beépített NVLINK-kel.
Viszont a lényegen nem változtatt. A GP100 csak egy compute cucc.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #2470 üzenetére
A Deus Ex: MD-nél és a BF1-nál nem az erő lesz a gond, hanem a gyártóspecifikus dolgok. A GPUOpen az "Open" a fejlesztők felé és "Closed" a többi gyártó felé, amíg persze nem implementálják a megfelelő könyvtárakat (nem fogják). Az Open azt jelenti, hogy megnyitja a hardvert a fejlesztők előtt és nem azt, hogy bárki futtatni tudja az erre épülő eljárást. Az új Deus Ex és új BF számos AGS eljárást fog tartalmazni, hogy futtathassák PC-n a konzolos kódokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #2475 üzenetére
Attól függ, hogy miket használnak. Az biztos, hogy az összepréselést máshogy implementálják konzolon és PC-n. Eddig PC-n atomi operációkkal dolgoztak, ami eléggé rossz módszer, mert még barátok között is akár 64 atomics/wavefront lehet a mutató. A konzolos módszer azonban mbcnt-s, ami atomics nélkül ugyanazt az eredményt adja. Ezt biztos, hogy áthozzák PC-re az említett stúdiók, mert ők kérték az AGS/SPIR-V kiterjesztéseket. Szerintem megcsinálnák amúgy az NV-nek is, ha adnának nekik megfelelő hardverelérést, megfelelő leírásokkal, megfelelő fejlesztőeszközökkel.
Beroskadni nem fog, de nem véletlenül kérték. Van sebességelőnye rendesen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #2480 üzenetére
A Polarisnak ehhez semmi köze. Ezek olyan funkciók, amelyek évek óta kihasználatlanul állnak a hardverekben. Az NV hardvereiben is ott vannak csak annyi a különbség, hogy az NV nem ad lehetőséget sem az elérésükre.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kenwood #3054 üzenetére
Ezek nem titeket céloznak, hanem más piacokat. Eléggé sok játéktermi gépet vesznek manapság, és a Colorful ezeket az igényeket próbálja lefedni. Persze ezzel nem fog menni, de próbálják keresni a piacokat, ahova be lehet törni, és akár 0,1%-ot le lehet csípni a tortából. Biztos vannak olyan kisebb játéktermek a világban, ahol az üzemeltetés nem annyira kritikus fontosságú, hogy tényleg 24/7-es rendelkezésre állású konstrukciót vásároljanak egy játékgép alapjának. De persze ezek száma elenyésző, és kifejezetten nem nagy hálózatot biztosító cégek ezek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmi baja a TSMC-nek a 16 nm-rel (ahogy a Samsung/GloFonak sincs a 14 nm-rel). Egyszerűen kevés a gyártósor, és az sem segít, hogy a TSMC általános politikája az, hogy minél többet rendel az ügyfél, annál nagyobb részét kapják meg az új gyártósoroknak. Az NVIDIA pedig nincs benne a tíz legnagyobb megrendelőben. Szóval az új gyártósorokat nagyrészt a nagyobb megrendelők kapják meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen így számolja ezt a TSMC, hanem az összesített waferrendelésből. Az NV leadhat akármekkora igényt, akkor is azok a cégek élveznek elsőbbséget, amelyek az előző évben több wafert rendeltek. Amint őket lerendezte a TSMC rátér az NV problémájára.
(#3547) pohár: A GDDR5X egy megoldható probléma. Ott májusban kezdődött meg a tömeggyártás, így maximum két hónap és annyi gyártósort épít ki a Micron, amennyit akar az NV. A TSMC sokkal nehezebb ügy, mert sokan állnak az NV előtt a sorban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz matteo_szg #3753 üzenetére
Ki kell zárni őket egy körből, aztán legközelebb "odafigyelnek".
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már amennyiben jónak mondható az, hogy a modernebb játékokban a 780 a 280X környékére is bezuhan.
A Maxwellt jóval nehezebb mesterségesen lassítani, mert több a regisztere, de ami fontosabb, hogy nem kell független utasításokat keresni az ALU-k kihasználásához. A Kepler utóbbi miatt maradt le pár játékban, mert a fejlesztők ezzel nem törődtek, az NV pedig nem cserélte le a shadereket.
A Maxwell más területen egyébként könnyű préda az NV-nek. DX12 és Vulkan mellett megkérhetők a fejlesztők, hogy a Pascalra optimalizáljanak. Ha így tesznek, akkor az fájni fog a Maxwellnek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #16729600 #6609 üzenetére
Kurva nagy gáz az nincs, csak heti 10-20 lapkára nincs értelme gyártósort indítani. A cancelled nyilván erős, de ez attól is függ, hogy mikorra oldódik meg a hiány. Úgy nagyjából heti 100 lapka kellene, hogy a gyártás nullszaldós legyen. Kb. 150 lapkával már pozitív a mérleg. Mondjuk a cancelled akkor reális, ha az ellátást nem tudják garantálni ősszel sem. Akkor tényleg jobb törölni az egészet, mert téltől már nem éri meg a beruházás, ugyanis fél évet vesztettél a gyártásnál, vagyis nem tudod kitermelni a gyártósorból a megszokott hasznot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Biztos többet rendelnek, de valószínűleg összesen kapnak heti 200-300-at. Ha most ezt leosztják 6-8 modellre, akkor negatívba mennek. Emiatt csökkenteni kell az árult modellek számát, hogy egy modellre meglegyen az a mennyiség, amivel hasznot lehet termelni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #22595 üzenetére
A TAA-ra nem írnám, hogy post-process. Egy része nyilván az, de maga a szűrő temporális is. Szóval inkább legyen temporális AA-ként elkönyvelve, mert ugye az is.
Az MLAA-t és az SMAA-t sem érdemes megkülönböztetni, mert az alaptechnológia ugyanúgy az MLAA. Az SMAA csak annyi, hogy subpixel adatokkal is dolgozik az MLAA élsimítás. De például van olyan subpixel adatokkal dolgozó MLAA, aminek a neve továbbra is MLAA és nem SMAA, de ez csak a név. Működésben már inkább az SMAA-hoz hasonlít. Ilyen például az AMD-nek az MLAA 2.0-ja.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eléri a BIOS-ban beállított visszalassulási küszöböt (a gyártó állítja be), így a kártya már nem képes a maximális teljesítményre, amíg ki nem lépsz az alkalmazásból, és be nem lépsz újra úgy egy percnyi idle pihenő után. De 2-3 perc alatt ugyanúgy megint el fogja érni azt a terhelési szintet, amitől visszalassítja magát a rendszer.
(#23389) Gabiru85: Nem hardveres a probléma. A lag sok dologtól lehet. Például egy VRAM allokáció törlése, egy shader újrafordítás, hálózati jellegű túlterhelés a proci oldalán, ha multiban jön elő. Igazából egyikkel sem tudsz mit csinálni. Az első kettővel azért, mert maga a gyártó dizájnolja a driver működését és nem te, míg a hálózattal azért, mert függ a program netkódjától, illetve a procimagok számától. Alternatív lehetőség, hogy fut-e a háttérben valami, ha igen, akkor azzal kezdhetsz valamit, nyilván zárd be.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Ez így működik. De gyártónként eltérő a visszalassulási küszöb. Az NV-nek erre van egy ajánlása minden VGA-nál, de igazából ezt csak az első hónapokban kell követni. A ma kiadott újabb dizájnoknál már van annyi gyakorlati tapasztalat, hogy a gyártóknak nem kell fogni a kezét, tehát magasabb hőmérsékleti határt is be lehet állítani. De egy bizonyos szintnél magasabbat az NV sosem enged, mert meglehetősen nagy a reakcióideje a hővédelemnek, tehát úgy kell beállítani a VGA-t, hogy túlhevülés esetén még azelőtt lekapcsoljon, mielőtt megsüti magát.
Az NV által alkalmazott skálázás nem támogat semmilyen precíz órajelbeállítási módot, tehát ahhoz, hogy ne süsse meg magát a kártya eléggé biztonságosra vannak tervezve az órajelugrások. Szándékosan eléggé szórnak. Ez az életben maradást szolgálja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez terhelésfüggő is. Nem ilyen egyszerű. A lényeg igazából az, hogy a GPU Boost egy nagyon biztonságra játszó rendszer, mert nagyjából 500 ms-ba telik, amíg a driver válaszol a hardvernek, hogy lelőheti-e magát. A hardver viszont megpusztulhat pár ms alatt is. Tehát a határon való működés körülményeit nagyon biztonságosra kell tervezni. Emiatt a GPU Boost sokszor akkor is visszalassul, ha amúgy elméletben nem kellene. Egyszerűen így a biztonságos, ha túlterhelésről van szó, mert inkább lassuljon vissza 100-ből 99-szer fals módon, hogy megmentse a VGA-t annál az egy alkalomnál, amikor bizony pengeélre került volna a dolog.
(#23398) Shaza: A gyártó meg tudja csinálni, de nem fognak olyan BIOS-t kiadni, ami kockáztatja a termék működését. Nyilván a legtöbb gyártó azzal is tisztában van, hogy sokan tuningolni fognak, tehát a kockázatokba ezt is beleszámolják, és ehhez is igazítják valamennyire a visszalassulást. Attól egyébként, hogy ugrál az órajel, semmi baja nem lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maximum hat úgynevezett bint eshet. Az a te órajeleddel valószínűleg ~120 MHz, abból kiindulva, hogy 20 MHz-es esésed volt, és az úgy néz ki, hogy egy bin.
(#23401) hackeeeee: Ez a normális működés. Nem konkrét órajelre esik vissza a hardver, hanem úgynevezett binekre. Ha növeled az órajelet, akkor nő a bin határa, és nő a bin mértéke is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Gtaati #24002 üzenetére
Valószínűleg a Creators update tehet róla. Persze nem közvetlenül, hanem közvetve. Elég sokat változott a WDDM, és esetlegesen erre még nem biztos, hogy az adott meghajtó összes rutinja optimalizálva lett, még. Azért a Creators update nem olyan régi, ilyen lassabb reagálás az egyes, előre nem látható potenciális problémákra előfordulhat. Szerencsére a The Division két API-t is támogat. Tehát érdemes lenne a másik API-ra váltani arról, amit most használsz, és akkor megnézni, hogy mit reagál. Bár nem kizárható, hogy hasonlóan rossz lesz, de kicsi a valószínűsége, hogy a hiba két API-hoz való meghajtóimplementációban is fennáll. Ha fennáll, akkor megnő annak a valószínűsége, hogy nem a grafikus alrendszer okozza. MSI AB-t meg ezeket a teszt erejéig felejtsd el, mert ezeknek az OSD-i is okozhatnak bajokat. Az akadást érezni fogod szemmértékre is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hackeeeee #24009 üzenetére
De amúgy az eredeti érték is normális lenne. Nyár van.
Érdemes lenne azt észben tartani, hogy a GPU-knak nem a magas hőmérséklet tesz be. Ők ezt nem érzik. Vígan elvannak 70-90°C között. Az lehet a gond, ha a hőmérsékletváltozás magas és túl hirtelen következik be.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmit. Szimpla bug. Ki lesz javítva vagy egy új frissítésben vagy egy új meghajtóban. Attól függ, hogy melyik a célszerűbb. Valószínűleg inkább az alkalmazáshoz kell egy javítás a hiba típusát látva.
Egyébként a DX12 a 3rd party programok overlay display megoldásait nem szereti, szóval az ilyen MSI AB, akármi egyéb dolgokat lelőném.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...