- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Mobilarena
Nvidia® driverek topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz janos666 #118 üzenetére
Kipróbáltam még azt a két driver-t, amit a Windows Update tölt le (1607 LTSB):
391.38 (2018/03/23)
388.13 (2107/10/27)
Valamiért mindkettőt telepíti a WU és alapértelmezésben az újabb lesz aktív, de az eszközkezelőben már offline választható a régebbi is (mint mikor kézzel telepíti fel az ember sorban a verziókat köztes uninstall nélkül, aztán nyomhat egy "roll back"-et, nem is erőlködik, hogy visszacserélje magától az újabbra).Mindhárommal kb. ugyan olyan mindkét játék, amit most gyors-tesztelgettem ezen a kb. két éves Win10 build-en, mint a 398.36-al volt a legújabb Win10 build-en. Simán akadozik néha Vsync mellett bizonyos helyeken akkor is, ha viszonylag alacsony a CPU és GPU használat, akár kevés CPU szálas DX9.0, akár jól többszálasított DX11.1-es játékmotort nézek.
A 2017/10-estől régebbi driver-nek nem látom értelmét, mert csak durván egy-két hónapja lettem erre figyelmes (persze lehet, hogy előtte szimplán nem tűnt fel), illetve tavaly ősszel tesztelgettem játékokat alaplap+CPU csere után és akkor sem rémlik, hogy ilyen lett volna (bár ha akkor csak ugyan olyan, vagy picit jobb volt, mint a régi CPU-val, akkor az nem szúrt különösen szemet egymáshoz képest, hogy nincs változás).
Még esetleg az marad próbaképp, hogy átmenetileg letiltom netről a gépet és kipróbálok egy Cummulative Update mentes 1607-es Win10-et, vagy akár Win8.1-et.
De már kezdek kételkedni benne, hogy nem-e ugyan ilyen volt ez mindig is (csak még "nem paráztam rá" és nem tűnt fel a dolog, míg nem figyeltem erre).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz janos666 #119 üzenetére
Ha RTSS-el adok a játékoknak egy fps limitet picivel a frissítési frekvencia felett, gyakorlatilag megszűnik a gond (szabad szemmel minden rendben, nem akadozik a mozgás és az RTSS frametime grafikonról is eltűnnek a "fűrészfogak") és a Frostbite3 beépített prefgrap-ja is ezerszer szebb (nem ugrál vadul fel/le, közel egyenes csíkokat húz). Ha pedig picivel a frekvencia alá teszem a limitet (ez volt az eredeti terv, csak először elnéztem, hogy 60.00 vagy 59.94 Hz lesz a képmód a játékban, azért sikerült kipróbálnom mindkettőt), akkor a perfgraph még tovább simul még a direkt problémásnak kitapasztalt helyeken is.
Szóval úgy látom azzal van most valami gond, hogy a hagyományos Vsync mellett a frekvenciához igazodjon az fps. De nem tudom, hogy ez kiváltó ok (maga a DirectX Vsync lett elrontva a Windows-ban a frissítésekkel), vagy tünet (valami annyira nem jó, hogy amit régen ki tudott simítani a "visszapréselő" jellegével a Vsync, az most nem elég erre, hogy ne menjen keresztül az egyenetlenség). Talán majd kiderül.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
ricsi99
addikt
válasz janos666 #153 üzenetére
Régen rossz ,ha valami game ilyesmi tüneteket produkál.
Még rosszabb ha ezt driver böl kell javitani mert valami nem standard megoldás fut.
Ennél is rosszab ha a driver biatt van ez a probléma.
Ennél is rosszabb hogy mezei userként gyomorgörcsel rakom fel a friss drivert (vajon egyáltalán ujraindul e a gépem avagy meghal a win)
Felhasználók kb 1-5% tudja ilyenkor mi a teendő ,többi csak néz ,hogy mi is van...Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
-
-
Jack Oneill
veterán
válasz janos666 #765 üzenetére
Na rászántam egy csomó időt és teszteltem
Tesztalany a PUBG volt. Tudjuk jól, hogy egy baromi optimalizálatlan játék, itt most nem fogok sem gépet, sem FPS értéket említeni, mert számottevően nem az a lényeg most, hanem az, hogy a következő beállításokkal a játék sokkal fluidabb lett, sokkal folyamatosabb.
1. Energiagazdálkodás résznél ADAPTIV.
2. Összefűzött optimalizálás BE.
3. Optimalizálás számítási teljesítményre BE. -
válasz janos666 #782 üzenetére
De talán beállíthatod fixen 144Hz-re is, csak akkor mindenképp RTSS-el kell a range teteje alá limitálni az fps-t, nem elég az LLM=Ultra kapcsoló (ami szerintem a frekvenciához képest ad limitert, de próbáld ki, hátha mégsem --- de én nem is láttam még ilyen monitor, hogy nem ugyan az a hivatalos max freki és a VRR range teteje.) És elképzelhető, hogy ilyenkor néha mégis lesz képtörés, ha 90fps közelében vagy (akkor vedd le 144-ről 90-re, vagy limitálj még néhány fps-el 90 alá, pl. ne csak 88-ra, henem 85-re, de nem biztos, hogy ez szükséges).
Ja, és mindenképp DP-t használj, ne HDMI-t, itt csak azzal fog működni.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
VGYke
addikt
válasz janos666 #783 üzenetére
Nagyon köszönöm válaszod, holnap szórakozok a beállításokkal, de! Hol találom meg mindezek beállításait a driverben? Teljesen ismeretlen számomra a felület, egy kicsit sem hasonlít az AMD Radeon Software Adrenalin -hoz, amit már kiismertem.
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
Jack Oneill
veterán
válasz janos666 #803 üzenetére
Én MS fiókkal használom a wint, talán ezért szedte le magától.
Csiby222
Leteszteltem és működik, de gyengébb, mint a játékban lévő elsimitas, viszont nekem pont jó, mivel ha a játékban bekapcsolom, erezhetoen megfogja a gépet, de így ezzel a megoldással teljesen rendben van és még kapok is egy kis elsimitast.[ Szerkesztve ]
-
csiby222
aktív tag
válasz janos666 #803 üzenetére
Offline fiókkal is megy a Store.
Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab
-
VGYke
addikt
válasz janos666 #785 üzenetére
Köszönöm válaszod! Egyben Boldog Karácsonyt kívánok minden fórumlakó társunknak.
Freesync beállítás Nvidia:
Két problémám van, azon túl, hogy tényleg rohadtul nem értek (még) az Nvidia driver beállításaihoz:
* Egyik, hogy az általad linkelt képeket nem mindenben tudom beazonosítani a fent lévő 441.66 WHQ driver beállításaival, mert nem teljesen ugyan az a felület és mivel nem értek hozzá, elrontani nem akarok semmit.
* Másik kérdés: 9900K CPU és 2080Super VGA mellett érdemes szórakozni a monitor G vagy -Freesync beállításaival, ha a monitor tud 144Hz-t? Kell piszkálni?kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
VGYke
addikt
válasz janos666 #807 üzenetére
Első 2 képed alapján a beállításaim:
Itt úgy gondoltam jobb a 90Hz, mert ez a monitorom freesync maximuma:
Ezután:Innen jönnek a problémáim (3-4 fényképedre az én beállításaim), amiket nem tudok beazonosítani a tiéddel:
Tudsz / tudtok segíteni?csiby222: természetesen DP kábel van, de ezzel kapcsolatban is feltennék egy off kérdést.
Az rendben hogy a DP port szabvány a kártyán 1.4, de nekem egy ősrégi anno méregdrága DP kábelem van. Kérdés: Újabb DP szabványhoz újabb kábel kell, vagy a kábel nem változik, csak a szabvány?kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
csiby222
aktív tag
válasz janos666 #815 üzenetére
Ennyire azért nem merültem el a DP lelki világában. De ahogy nézem a HBR függ a verzió számtól legalábbis a wiki táblázat szerint.
[ Szerkesztve ]
Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül. Ha nincs Nvidia Control Paneled itt leszedheted: https://www.microsoft.com/en-us/p/nvidia-control-panel/9nf8h0h7wmlt?activetab=pivot:overviewtab
-
VGYke
addikt
válasz janos666 #820 üzenetére
Elvesztettem a fonalat
Szóval, ha a monitorom 2560x1440 és 35-90Hz-ig "freesync", ez így jó?
Innentől itt mit módosítsak?
Kérlek segítsetek, mint mondtam, eddig AMD kártyám volt, teljesen ismeretlenek ezen beállítások![ Szerkesztve ]
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
SityiSXT
őstag
válasz janos666 #820 üzenetére
Ha a G-Sync tartományom 1-165 Hz, akkor maradhat fast? Csak mert ha jól sejtem, akkor 165 fps alatt nincs vsync, ergo megy a játék, ahogy bír, a G-Sync meg intézi, hogy ne legyen képtörés; ha pedig eléri a 165-öt, akkor limitál. Nekem a képminőség fontos, nem akarok képtörést. (Játékok saját beállításaiban nálam mindig vsync ki.)
-
Habugi
addikt
válasz janos666 #825 üzenetére
Kicsit On, kicsit Off: [link]
Lustáknak, sietőseknek, angolul nem beszélőknek.., legkisebb késleltetés & legkevesebb Inputlag:
G-Sync & Freesync On, Vsync (& Fast/egyéb sync) Off, LLM Off ..., továbbá..
Ingame vagy 3rd party (RTSS) framelimit a Gsync/Freesync külső határa alá, ez lehet a sokak által bevett mínusz 3FPS (aka 120Hz mellé 117, 144Hz-hez 141 stb..), esetleg több (pl mínusz 10), h az átlag GPU Usage bezöttyenjen 95% környékére/alá.[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
SityiSXT
őstag
válasz janos666 #825 üzenetére
De pont ez az, hogy szerintem te nem jól érted, hogy az hogy működik. A leírás szerint azokat a képkockákat dobja el, amik gyorsabban jönnek a képernyő beállított frissítési frekvenciájánál. Namost, G-Sync monitorom van, ergo 1 és 165 Hz között szépen dolgozik a G-Sync, ha pedig valami efölé szaladna, a gyorsra állított vsync megállítja. Így nincs képtörés. Az input lag engem nem foglalkoztat különösebben, mert nem vagyok annyira pro játékos, hogy nekem sorsdöntő legyen az így nyert pár ms. Meg én ezt egy kissé túlfújtnak érzem: átlagos játékos többet tud profitálni abból, ha 120/144/ Hz-es kijelzőre vált, semmint bűvészkedjen ezzel.
(Főleg annak tudatában, hogy egy F1 pilóta átlagos(! - nem a legjobb!) reakcióideje 200 ms, a legjobb CSGO játékosoké 300 ms, ezzel a low latency beállítás meg maximum 10 ms-t jelent, ahogy nézem)
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- GoPro Topic
- SkyShowtime
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...