Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Egy ideje tapasztalok apró akadozásokat olyan szituációkban is, ahol Vsync nélkül lenne mondjuk 120+ FPS is, de 60Hz Vsync-el mégsem telesen folyamatos a kép.

    A sok neten keringő panasz miatt arra gondoltam, hogy talán tényleg a Win10 1703+ a baj most nálam is (de legalább is a 1803), ezért feltettem a 1803 helyett egy 1607 LTSB-t (a legfrissebb CU-val, aktiválatlanul tesztelem), de kb. ugyan az a helyzet, ha nem talán picit rosszabb is (sőt, valamiért egyáltalán nem látom az egérkurzort a sok éves és viszonylag új játékok menüjében se, de most csak a "simaságra" gondolok).

    Egész pontosan talán akkortájt kezdtem figyelmes lenni erre, mikor kijött a Spectre-V4 frissítés -- link a Win10 témából --, de igazából rájöttem, hogy az a védelem szoftveresen sem aktív még alapértelmezésben és ráadásul akkor még a microcode sem volt meg hozzá a gépemen (szóval biztos inaktív volt és csak jobb híján próbáltam arra fogni tippként, de dátum közelítéshez jó...).

    Azóta frissítettem már driver-t és nem javult semmi. Most a 1607-hez is a 398.36 van fent.

    1: Tapasztalt esetleg más is ilyet?

    2: Tippre melyik korábbi driver-t (vagy mi más változtatást) próbáljak ki?

    Ezzel a játékkal már rég nem játszom (nem is tervezek most), csak a Frostbite beépített grafikonja miatt vettem elő tesztelni. Itt elég jól látszik, hogy se a CPU, se a GPU nem szűk keresztmetszet és abszolút attól függ, hogy Vsync mellett tényleg stabil-e az a 60fps, hogy pár szögfoknyit forgatok a kamerán (balra lent a "cifra" grafikon és maximális frametime). Nem emlékszem, hogy ez régen ilyen lett volna: 1 -- 2 -- 3

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #118 üzenetére

    Kipróbáltam még azt a két driver-t, amit a Windows Update tölt le (1607 LTSB):
    391.38 (2018/03/23)
    388.13 (2107/10/27)
    Valamiért mindkettőt telepíti a WU és alapértelmezésben az újabb lesz aktív, de az eszközkezelőben már offline választható a régebbi is (mint mikor kézzel telepíti fel az ember sorban a verziókat köztes uninstall nélkül, aztán nyomhat egy "roll back"-et, nem is erőlködik, hogy visszacserélje magától az újabbra).

    Mindhárommal kb. ugyan olyan mindkét játék, amit most gyors-tesztelgettem ezen a kb. két éves Win10 build-en, mint a 398.36-al volt a legújabb Win10 build-en. Simán akadozik néha Vsync mellett bizonyos helyeken akkor is, ha viszonylag alacsony a CPU és GPU használat, akár kevés CPU szálas DX9.0, akár jól többszálasított DX11.1-es játékmotort nézek.

    A 2017/10-estől régebbi driver-nek nem látom értelmét, mert csak durván egy-két hónapja lettem erre figyelmes (persze lehet, hogy előtte szimplán nem tűnt fel), illetve tavaly ősszel tesztelgettem játékokat alaplap+CPU csere után és akkor sem rémlik, hogy ilyen lett volna (bár ha akkor csak ugyan olyan, vagy picit jobb volt, mint a régi CPU-val, akkor az nem szúrt különösen szemet egymáshoz képest, hogy nincs változás).

    Még esetleg az marad próbaképp, hogy átmenetileg letiltom netről a gépet és kipróbálok egy Cummulative Update mentes 1607-es Win10-et, vagy akár Win8.1-et. :U
    De már kezdek kételkedni benne, hogy nem-e ugyan ilyen volt ez mindig is (csak még "nem paráztam rá" és nem tűnt fel a dolog, míg nem figyeltem erre). :F

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #119 üzenetére

    Ha RTSS-el adok a játékoknak egy fps limitet picivel a frissítési frekvencia felett, gyakorlatilag megszűnik a gond (szabad szemmel minden rendben, nem akadozik a mozgás és az RTSS frametime grafikonról is eltűnnek a "fűrészfogak") és a Frostbite3 beépített prefgrap-ja is ezerszer szebb (nem ugrál vadul fel/le, közel egyenes csíkokat húz). Ha pedig picivel a frekvencia alá teszem a limitet (ez volt az eredeti terv, csak először elnéztem, hogy 60.00 vagy 59.94 Hz lesz a képmód a játékban, azért sikerült kipróbálnom mindkettőt), akkor a perfgraph még tovább simul még a direkt problémásnak kitapasztalt helyeken is.

    Szóval úgy látom azzal van most valami gond, hogy a hagyományos Vsync mellett a frekvenciához igazodjon az fps. De nem tudom, hogy ez kiváltó ok (maga a DirectX Vsync lett elrontva a Windows-ban a frissítésekkel), vagy tünet (valami annyira nem jó, hogy amit régen ki tudott simítani a "visszapréselő" jellegével a Vsync, az most nem elég erre, hogy ne menjen keresztül az egyenetlenség). Talán majd kiderül.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #120 üzenetére

    Törölve, bocs.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Gabesson #128 üzenetére

    Szíved joga, igazából teljesen felesleges, ha nincs valami probléma csere után. Igazság szerint Windows 7 óta úgy kutyulod össze egymás mellett a GPU-kat, ahogy akarod, lehet egyszerre egy gépben három különböző márka és az sem gond ha egy márkán belül az egyik GPU-nak egy üreg legacy driver verzió kell (az új már nem támogatja a régi vasat), a másiknak pedig frissebb (mert a régi még nem ismeri az új vasat).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BullKoxa #131 üzenetére

    A Hotfix csak kiadási minősítés jelül (gyakorlatilag, hogy nincs WHQL minősítése, ami ha nem tévedek, EFI + SecureBoot módban nem fog tetszeni egy friss Win10-nek [de még attól is függ, hogy mikori telepítés, mert az upgrade nem szigorított a melévő konfigon ez ügyben]), így önállóan érdemes telepíteni (akár az előző törlése után).

    Az NVAPI-s HDR10-et automatikusan kapcsolja az a néhány program, ami használja. A Win10-es HDR módot (1703 avagy Creators vagy újabb Win10) neked kell a Windows beállításainál átbillenteni. Utóbbit nem szeretem, mert nem automata, állandóan bekapcsolva hagyva pedig zabálja a CPU-t és rontja a képminőséget SDR tartalmaknál.

    De amúgy tippre nincs is HDR-es kijelződ, úgyhogy nem is tudom miért írom le. :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BullKoxa #133 üzenetére

    LOL. :DD Én voltam hülye. :B Tényleg "HDR Ready"-nek írja a gyártó.
    Csak ennyit másoltam át az adatlapodról a google-be: Z321Q , mert nem tudtam mire vélni azt a sok betűkatyvasznak tűnő dolgot a végén, de most megnéztem és mindkettő létezik a saját nevén, a Q és a Q + Umakármi :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Frenk #148 üzenetére

    Megengeded neki, hogy hazatelefonáljon és elmondja milyen rosszul bánsz vele, haza akar menni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ricsi99 #152 üzenetére

    Abban is mindenképp kell legyen valami, hogy egy olyan játék, ami még be sem volt jelentve X driver megjelenésekor, ahhoz valószínűleg nincs benne program-specifikus optimalizált driver-profil (főleg ha nem nVidia-barát fejlesztőgárda, illetve ha nem volt szinte teljesen végleges a játékmotor kódja már jóval a megjelenés előtt, márpedig ma inkább félkészen divat kiadni a játékot és patch-ekkel véglegesíteni az első fél-egy évben), márpedig az új driver-ek nagyon ritkán ígérnek bármit az általános teljesítményre nézve (talán évente 1-2 alkalommal 1-2%-ot, főleg nVidia esetén), mindig konkrét, többnyire friss játékokról szól a változáslista (és ez esetben 5-10x akkora számokról szól az "akár X-Y százalék" nézetben, ami persze csak "up to" de viszonylagosan több). Sőt, nem is mindig az "akár 5%-al gyorsabb" a lényeg, hanem hogy eltűnjenek a fura anomáliák (random fagyások, villogó textúrák, hibásan megjelenő effekt-ek, stb).
    Ugyan ez a driver alatt manapság apránként (fél évente) frissülő WDDM-el (a régi driver tuti nem használja ki az új funkciókat, még ha nem is érnek sokat, de előbb utóbb talán örül nekik valami program, még ha csak minimálisan is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ráharaptam az új Win10-re és kíváncsiságból megnéztem, de a 411.63 nem WDDM 2.5

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Cs1csó #197 üzenetére

    Csinált ilyet az AMD, de gyakorlatilag majdnem ugyan olyan nyűg telepíteni. A letölthető file kisebb volt, mint a komplett csomag, de a telepítő miatt sokkal nagyobb, mint maga a tartalom és ugyan úgy végig kellett lépkedni a kibontás, next-next-finish(-reboot) lépéseket, mint ha a driver-t frissítenéd.
    De most Win10-en igazából már reboot se kell soha (csak ha nem akarod egyesével végignézni, avagy később meglepődni, hogy meghülyült-e valami futó szoftver attól, hogy eltűnt és visszajött a GPU).

    Szerintem jobb így (amit most az nV csinál). Nyilván nem írják át a teljes forráskódot betűtől betűre elejétől a végéig minden héten, de nem szenvedünk abból valódi kárt, hogy ha egyetlen sort módosítanak a kódban és újraforgatják, mi pedig újratelepítjük a teljes csomagot. (Nem kötelező ám mindig DDU-t használni, az csak a tweaker huszárok mantrája. Next-next-finish "rátelepíted" és kész. Ha nincs vele baj nem kell "clean install" és jő eséllyel nem lesz csak nagyon ritkán és akkor még mindig ott lesz később is a DDU.)
    Jobb, mint ha mindent kizárólag a cserélhető moduláros profilokkal akarnának megoldani egy-egy negyedéven belül és hónapokat kéne várni a triviális apró hibák javítására, mint most a textúra-villódzás pár játékban, ha mégsem lehet profillal kiküszöbölni.

    -> Utáltam ezt az AMD-nél, mikor a Pascal előtti generációban náluk voltam (túl lassú driver publikálás). Néha fél évig vártam triviális dolgokra, mert X-ről Y-ra javítottak A hibát, de bejött B, ami még rosszabb volt, így Z-ig vártam összesen 5 hónapot, mire A és B hiba se volt. Közben lassan a garancia is lejárt a kártyáról, mire minden kezdeti hibát javított végre egy WHQL driver (aztán még pár negyedév és akár meg is szűnt a támogatás, ha épp nagy generációváltás előtt vettél utolsó fecskét :DDD). Maximális vörös fej élmény! :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TNomad #216 üzenetére

    Abból kiindulva, hogy LG TV-n működik a 2160p60 RGB, valószínűleg a konkrét TV EDID-jében nem tetszik neki valami.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz steele80 #226 üzenetére

    Állítsd át a kijelzőt is teljes tartományra (vagy egy ennek megfelelő kapcsolóval, vagy ha a Vontrast/Brightness csúszkákat tologattad, akkor azokkal), egyébként is az az ideális, ha működik.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz steele80 #228 üzenetére

    Mivel? A GPU mindig full range RGB-bel számol, minden más kimeneti formátumot csak átkonvertál, ami némi minőségvesztéssel jár. A kijelzők pedig mindig piszkálják a képet (minimum, hogy fehéregyensúlyt és tone response-t korrigálnak a panelhez, de néha sokkal több mindet csinál a processzoruk), azoknak is jó a full RGB, ha kompatibilisek vele, de az utóbbi ~5 évben nem láttam TV-t se, ami nem kezeli rendesen, de már 10 éves TV-k közt is van sok, ami helyesen bánik a full RGB-vel, ha így állítod be.

    A legfontosabb, hogy egyforma legyen a beállítás mindkét oldalon (GPU és kijelző), azon túl mivel a kettő közti sávszél limitált és minden más formátum konvertált, így a full RGB az optimális.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz steele80 #226 üzenetére

    Hotfix Driver 417.21 for Windows 10 x64 - Standard
    Többek közt:
    Can't apply color format after updating to driver 417.01ú
    De ettől még szerintem jobban járnál ha Full RGB-t használnál.
    Az a baj, hogy limited-hez van állítva a kijelződ és hozzállítod a driver-t ahelyett, hogy hagynád a driver-t és átállítanád full-ra a kijelzőt is.

    Persze ettől még a bug az bug, de kb. 0 haszna van ma a limited RGB-nek.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Más felfigyelt olyasmire, hogy HDMI 1.4-es (DeepColor képes) TV-n nem enged a legfrissebb driver 8bit fölé menni Pascal kártyán? (RGB-vel nézem.) Régen simán használtam ugyan ezzel a VGA-val is öregebb HDMI 1.3-as TV-t 12bit beállítással (szintén RGB). De még ugyan ezt a TV-t is öregebb, 1.4 portos VGA-kkal szintén 12bit-en (valamikor régen). :U
    Nem igazán vesztek vele semmit, csak fura és indokolatlan.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Jack Oneill #762 üzenetére

    A legtöbb program esetén szerintem semmit sem csinál az összefűzött opció. Ha mégis, akkor a teljesítmény függne csak tőle, nem a képminőség.
    A másik a képminőségre hat. Játék közben nem feltétlenül veszed észre, de screenshot-okon esetleg találsz kisebb-nagyobb eltéréseket, leginkább mondjuk a talajon/padlón, ahol a leglátványosabb a trilinear/anisotropic filter működése. Erre van valami tesztprogram is (sakktáblákat, vagy rácshálókat mutogat, de talán van benne egy egyszerű "fű" textúra is), amivel látványossá tehető a különbség, de már nem emlékszem a nevére. Ez általában kis minőségkülönbség, de minimális teljesítménykülönbséggel, új kártyákon (nem 10+ éves) általában nem éri meg ezzel butítani a képet (talán még kimérni is nehéz a teljesítménykülönbséget, nem még érezni).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Jack Oneill #764 üzenetére

    A legtöbb játékban szerintem az sem számít (elvileg nem kéne neki, de gondolom előfordulhat néha-néha pár játékkal, hogy ezen múlik valami apró reccenés, vagy 1 fps).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Jack Oneill #768 üzenetére

    shader cache...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Jack Oneill #770 üzenetére

    Úgy értem, hogy ha a játék menet közben tölt be új shader-eket, akkor a shader cache is "összeszedi" azokat, nem csak a Windows disk cache-be kerülnek be a textúrák a CPU RAM-ban. Ettől is futhat később simábban a játék, legalább is ott, ahol már jártál nemrég, és nem volt semmi, ami "kitúrja" a cache-ből a releváns shder-eket.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VGYke #781 üzenetére

    Állítsd be a kívánt frissítési frekvenciát (ha tényleg csak 90Hz a range teteje, akkor 90-et, de biztos, hogy nem 144?), aztán állítsd be úgy, hogy G-Sync ON + V-sync ON + Low Latency: Ultra globálisan (így kapsz egy limitert a max frekvencia alatt néhány fps-el, hogy ne legyen V-Sync lag). Ha az Ultra-val akadozik egy játék (eddig csak a Witcher 3-ban figyeltem meg), akkor helyett On, és RTSS-el állíts be 2-4 fps offset limitet (tehát 90Hz-re pl. 87fps-t, 144-re 140-et, stb).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #782 üzenetére

    De talán beállíthatod fixen 144Hz-re is, csak akkor mindenképp RTSS-el kell a range teteje alá limitálni az fps-t, nem elég az LLM=Ultra kapcsoló (ami szerintem a frekvenciához képest ad limitert, de próbáld ki, hátha mégsem --- de én nem is láttam még ilyen monitor, hogy nem ugyan az a hivatalos max freki és a VRR range teteje.) És elképzelhető, hogy ilyenkor néha mégis lesz képtörés, ha 90fps közelében vagy (akkor vedd le 144-ről 90-re, vagy limitálj még néhány fps-el 90 alá, pl. ne csak 88-ra, henem 85-re, de nem biztos, hogy ez szükséges).
    Ja, és mindenképp DP-t használj, ne HDMI-t, itt csak azzal fog működni.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VGYke #784 üzenetére






    (A képen azért 117, mert 144p120-ban játszom, de az asztal 2160p60.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz headhunter #786 üzenetére

    Szerintem a legfrissebb is jó, csak állítsd be a TV-t és a HDMI formátumot NVCP-ben úgy, hogy passzoljon, vagy válassz másik kombinációt, ha az elvileg ideális mégsem jó (ez a Limited/Full Korlátozott/Teljes RGB, YCC, a driver-ben, HDMI Black Level Feketeszint/Jelszint a TV-n, stb).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz headhunter #788 üzenetére

    Az utolsó két screenshot-nál tedd vissza a színt "alkalmazások vezérlik"-re.
    A TV menüjében keress HDMI tartomány, feketeszint, vagy valami hasonlót és Auto helyett próbáld ki a Teljes, Kiterjesztett, vagy hasonló opciót (az passzolna ehhez). Ez Sony-nál lehet, hogy nem a képbeállítások alatt lesz, hanem a bemenetek beállításainál, vagy a rendszerbeállítások alatt valahol.
    Vagy a 9. screenshot-on próbáld ki YCC-vel (csak tesztképp, mert abból nincs is kétféle, úgyhogy mindig jónak kéne lennie, ilyenkor nem is kéne, hogy számítson a TV beállítása, ami RGB-re vonatkozik).
    Ha sehogy sem jó, a TV-n válassz egy Mozi módot, és nyomj rá egy reset/visszaállítás-t, nézd meg úgy is (alapértelmezett Fényerő, Kontraszt, stb).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Habugi #792 üzenetére

    Én innen szoktam letölteni: [link]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Jack Oneill #794 üzenetére

    Habugi valószínáleg letiltotta a Store-t (vagy LTSC verziós a Win10-e).
    Vagy lehet, hogy még be is kell jelentkezni egy MS acc-al, hogy letöltse a Store?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VGYke #806 üzenetére

    Hát, pedig ez is 441.66 és RTX2060 (Win10-en), szóval csak annyiból szabadna más lennie, hogy más kijelzők vannak rákötve. :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz csiby222 #814 üzenetére

    Nem is a DP verzió a lényeg, hanem a HBR verzió, de kábelnél is az a fontos, hogy működik, vagy nem. Ha hibátlanul átmegy a kép (nem szakad meg időnként, nincsenek egyértelmű képhibák), akkor jó a kábel, mindegy milyen sávszélre van hitelesítve és elvileg milyen a minősége (ha nem megy a át kép, akkor is mindegy, hogy elvileg milyen jó minőségű, ha gyakorlatilag mégsem).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz csiby222 #816 üzenetére

    Úgy tudom, hogy a főverzió csak a feature set (formátum támogatás, ami részben opcionális), a HBR pedig a sávonkénti max sávszél (és nem kötelező a főverziókkal bevezetésre kerülő legmagasabbat támogatni, viszont nem is kötelező 4 sávot sem használni, szóval használhatsz kevesebb gyorsabb sávot, vagy több lassabbat, ahogy elég és jónak tűnik, persze a nagy felbontás és/vagy frekvencia, mint pl. most a 4k120 gyakorlatilag 4, közel maxra járatott sávot fog igényelni).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz SityiSXT #819 üzenetére

    G-Sync mellé nem a FastSync (Gyors) az ideális, hanem a V-Sync + fps korlát a G-Sync tartomány alá pár fps-el, és utóbbit szolgáltat az LLM (alacsony késés mód) is Ultra állásban, legalább is DX 9-11 programok mellé, mert DX12-re és (as azt hiszem) Vulkánra sem hat ez az opció nem, se On/Be, se Ultra (mi ez magyarul, Magas?) állásban semmit (ilyenkor a játék saját limiterével [ha van, és működik, ezt általában ini file-ból kell ehhez konfigurálni], vagy RTSS-el érdemes beállítani). De mivel olyankor, ha működik az Ultra, az fps korlátozás mellett további haszna is van olyankor, ha ~100% a GPU terhelés (ilyenkor elvileg csökkenti kicsit a késést a sima On/Be álláshoz képest, mindegy hol jár az fps és milyen Sync van érvényben).
    A FastSync-el darabos lesz a mozgás, mikor kilépsz a G-Sync tartományból és még a késés is nőhet (nem is annyira a FastSync maga, hanem mert ez elereszti az fps-t olyan magasra, ahol ~100% a GPU terhelés, ami általában növeli a késést a legtöbb Sync módban).

    (#818) VGYke - Az aniso maradhat 16x-en, általában semmit nem lassít, mégis sokszor kisebbet használnak a játékok, ahol nem konfigurálható külön (vagy csak maximumra húzott beállításokkal mennek 8x fölé, ami ritkán ideális más szempontból, mert sok mindent olyan magasra tol, hogy játszhatatlanul lassú a játék és alig szebb).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz SityiSXT #822 üzenetére

    Leírtam miért ezt tartom jó ötletnek, hogy G-Sync + V-Sync + LLM Ultra:
    Általános jellegű esetben ez adja a legkisebb késést, soha nincs képtörés, minimalizálva van a lag olyankor is, ha ~100%-ra terhlet a GPU, és nem kell RTSS sem DX 9-11 mellé.
    A FastSync alapvetően nem limitál, vagy amikor igen, másképp, mint az V-Sync+Ultra, vagy az RTSS: nem a G-Sync tartomány alá néhány fps-el, hanem a frekvencia egész számú többszöröseire, így könnyebben futsz konstans ~100% GPU terhelésen (sohasem jó lag szempontból), és ha nem limitál valami a tartomány alá, akkor gyakorlatilag kikapcsol a G-Sync és FastSync lép helyette életbe, mikor a tartomány fölé megy az fps, amitől darabos lehet a mozgás (ha nagyon magas a freki és az fps, nem mindig veszed észre, de alapvetően akadozik a FastSync, mikor G-Sync helyett ez az aktív). De ha RTSS-el limitálod a FastSync-et a tartomány alá pár fps-el, akkor teljesen mindegy, mit állítasz be (FastSync vagy V-Sync), kivéve, hogy FastSync-el nem kapcsol be limitert az LLM Ultra (kell RTSS is).
    Szóval gyakorlatilag nincs semmi előnye, csak opcionális hátránya, ha V-Sync helyett FastSync-et állítasz be, mikor van valami limiter (limiter nélkül viszont lehet akadozás FastSync-el, vagy lag V-Sync-el).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Habugi #826 üzenetére

    Igen, az in-game limiter több szempontból jobb lehet (főleg lag, de akár "simaság"), de nem mindig létezik, működik jól, vagy konfigurálható egyedien (ezt is leírtam már én is korábban, csak nem ismételtem meg mindent újra).

    Az általad linkelt videóból is az látszik, hogy az LLM Ultra sokkal nagyobb mértékben csökkentheti a késést, mikor ~100% a GPU terhelés, mint ami kicsivel növelheti, amikor <<100%. Ezért írtam, hogy általános esetre szerintem jobb az Ultra, mikor jellemzően ~100% a GPU terhelés, mert általában a lehető legjobb képminőségre állítod a játékot, ami mellett még kellemesen magas az fps (és ilyenkor fel-le szaladgál az fps a VRR range-en belül, attól függően épp mit bír a GPU adott jelenettel).
    Ha egy kis GPU igényű játékkal játszol sportszerűen, és minden ms késés számít, míg a grafikai minőség nem, így el tudod érni, hogy a GPU terhelés stabilan <<100%, az más téma. Akkor inkább árthat az Ultra, de Off szerintem még akkor sem kell, az On is jó (az On/Off közt olyankor nem szabadna, hogy különbség legyen, mert úgyis mindig aktív az fps limiter, így mindegy mi a queue hossza, ha sohasem telítődik, hanem mindig "éhezik").

    (#828) SityiSXT - Itt kifejtik angolul, hogy mi a baj a G-Sync+FastSyncel: [link]

    Ez a 200-300 ms reakcióidő, amit írsz, az észlelés + reflex/mentális döntés + reagálás, vagy csak észlelés? Valamint a küszöb felett a további időt lineárisnak érezzük?
    Nálam halál egyértelmű csak úgy a Windows asztalon, mikor a normál és alacsony késésű módok közt kapcsolgatom a TV-m, ami úgy ~100 és ~12ms (a régebbin), vagy ~6ms (az újon, legalább 120Hz-el). Na azt már nem biztos, hogy meg tudnám mondani, hogy 12 vagy 6 (nem tettem egymás mellé a kettőt, és így nem mondanám azt, hogy észrevettem a különbséget csere után), de hogy 10 vagy 100, az tuti, még azt is, hogy 100, 50, vagy 10, mert azt is azonnal érezni, ha kikapcsolok pár "képjavítót" a normál módban, amitől nincs az egekben, de még padlón sem a TV késése.

    G-Sync mellett sem segíti a folytonosság élményét, ha ingadozik a lag (nem kijelző, hanem engine/driver/sync lagok), szóval nem árt, ha lereszel valami az ingázás tetejéből.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák