Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • D55

    aktív tag

    #123: Így van, azért fikázom az újakat, mert van viszonyításképp egy 22 éves régi autóm és nagyon kevés mai új modellt látok ami valamilyen fontos téren ne maradna nehezen védhető módon el tőle:
    - Ha beülök egy újabb autóba, akkor mindig rájövök miért nem szeretik az emberek a műanyag beltért. Ellenben a Hondám műanyag műszerfala kapcsán már többen is kérdezték, hogy milyen bőrápolót használok :C De a legkeményebb nemrég egy Tesla Model S volt, ott nem akartam elhinni amit látok, a fa berakásokat mintha én vágtam volna dekopírfűrésszel raklapokhoz vagy építőipari állványozáshoz használt deszkákból. És hogy házon belül is húzzam a számat, többek között volt szerencsém vezetni az enyém utáni UFO-t is, és az addig OK, hogy azoknak sem foszlik szét a belseje 1-2 évtized elteltével, de már érezhetően kopogósabbra vették az anyaghasználatot.
    - A cégnél néha alámkeveredik ez-az. Egy 170 lovas CR diesel alig ment jobban padlógázas előzésnél, mint az én 110 lovas benzinesem (kasztni hasonló méret, max 1-2 száz kiloval volt nehezebb). A szintén 110 lovas TSI-nek pedig 100km/h sebesség fölött 3-4 ezres fordulatszám alatt érezhetően nem volt már elégséges nyomatéka valamirevaló gyorsításhoz, rendesen vissza kellett neki pakolászni. A Hondám bezzeg 2500-3000-es fordulaton utolsó fokozatban sem kérdez vissza, már egy lehelletnyi gázra is érezhetően mozdul, soha nincs fosbalépés feelingje.
    - Ugyanezt a kis 1,2-es TSI-t nyáron, tojáshéj üzemmódban sem tudtam 12,4 literes városi fogyasztás alá vinni amikor hideg motorral indultam neki néhány kilométeres rövidebb utaknak. A Hondámmal viszont szinte csak hideg motorral indulok pár kilométeres távokra amikor a szokásos napi dolgaimra használom itt helyben és mégis a nagyobb lökettérfogatú motor "esti ásítozás" üzemmódban eszik a gyárilag megadott 8,2L körül, míg "civilizált élményautózás" (finom kihuzatgatás kettesben, agresszívebb kigyorsítás kanyarokból, gázfröccsös visszaváltások) üzemmódban 8,8L körül.
    - A futóművek sem győznek meg nagyon mostanában. A múltkor egy pár éves Merci SUV (GLC talán) olyat koppant egy sima aszfaltillesztésen, mintha egy macskát gyúrtunk volna el. Bezzeg tizenpár éve, amikor a jogsimat szereztem és mindenkinek a mindenét is vezetnem kellett amikor csak akár egy percnyi alkalom adódott rá, akkor egy haver zsebpénzből vett 1 millió 600 ezret futott, előző életében német taxiként szolgáló 124-ese emlékszem, hogy úgy nyelte a minden más autóból a csavarokat is kirázó kátyúkat itt az egyik környékbeli úton, mintha légpárnákon siklana.
    - Az automata vészfékekkel (amit közben kötelezővé tett az EU) egyes gyártóknál nagyon komoly bajok vannak/voltak(?) (indokolatlan működésbelépés). Egy közeli ismerőstől tudom, aki pár éve az egyik gyártónál dolgozott és a beosztása által közvetlenül tudomása volt a komolyabban megpanaszolt esetekről.
    - Biztos tudnék még sorolni további szempontokat is, ha nem lennék már fáradt most.

    #124: Nyilván kísérletezgetnek a Japánok is újításokkal, de azért meg kell nézni mennyivel óvatosabban nyúlnak bármihez, ami már bevált. Hogy megint csak a saját Hondámmal jöjjek, egy haver azzal cukkolt, hogy olyan a motorja, mint egy Zsigulinak, mert utoljára kb. azokon kellett hézagolóval így szelepet állítani :) Ja, csak ez se nem kényes, mint a hidraulikus szelepemelők, se nem drága játék, mint a Toyota korongos megoldása. És mellette aztán mégsem beszélhetünk elavult technikáról, mert ami egyértelműen bevált újítás volt, azokat késlekedés nélkül megkapta, pl. az enyém épp a 2 évvel korábbi S2000-től vett át jópár dolgot (a motornál valami kerámiás eljárást a hengerek vagy a dugattyúk falának kiképzése kapcsán - japán nyelvű anyagban olvastam Google Translate-tel, 100% pontosan nem nem tudtam értelmezni, a görgős végű szelephimbákat, illetve elektromos kormányszervót is az ott szerzett megnyutató tapasztalatok után kapott elsőként ez a Civic generáció).

    #127: Jó, azért egy Civic az egy Civic, na, ezzel nem fogok vitatkozni. De mellette más azért a tesztpilótáskodás és a birtoklás is, a DI-s motoroknál tudtommal náluk is voltak aggasztóbb jelenségek mostanában, pl. a motorolaj elhígulása / felbenzinesedése (mondjuk ezt inkább pont az amcsi K20C2 kapcsán emlegették asszem, az itteni L15-ösök nem tudom mennyire lehetnek érintettek, viszont a Type-R az szintén K20C család...), tehát azért ez is már meggondolandó hosszabb távon. Aztán van most ez az új e:HEV 11gen, az meg R20-as blokkra épül elvileg, sajnos ugyanúgy közvetlen befecskendezéses már, de ki tudja, bizonyulhat akár még problémamentesnek is, viszont itt meg már játszik erősen, hogy a komplett hajtáslánc alapjaiban hybrid filozófiát követ, ha ott mégis elromlik valami, akkor annak már nem esel neki pl. az utcán is akár ha arról van szó.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák