- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
it Musk a befektetőknek arról beszélt, hogy már az idei év végén gyárakban dolgozhatnak a Tesla Optimus robotok, a forgalmazás jövő év végén indulhat.
-
Marvel Rivals - Középpontban Loki
gp Az ingyenes hero-shooter elsőként csak PC-re érkezik, de pontos dátumot még nem kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Én is úgy tudom, hiszen ezt olvasom már lassan 10 éve. Csak azóta sem látom. Azt viszont látom hogy nincs rá kereslet, mert aki új autót vesz az kitudja fizetni a nagyobbat és drágábbat.
Megfizethető új autód meg sosem lesz rekord áfával, rekordgyenge valutával, rekord drága országgal és rekord alacsony fizetésekkel.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Alaaf Pi
aktív tag
"És értem én, hogy segíteni kell a többnyire inkább marketingben, mint sem műszaki kíválóságban erős helyi gyártókat a kontinensen kívüli, jellemzően kimagasló minőséget nehezen verhető áron kínáló konkurenciával szemben (japánok meg néha mostmár a koreaiak is amikor eltalálják épp), de nagyon rossz ha ezt ilyen képmutató módon valósítják meg, ráadásul ennyire egyoldalúan csak a gyártók gazdasági érdekeit képviselik a lakosság érdekeinek kárára."
Tudsz egyetlen ilyen döntést mutatni, a minimum 50% hozzáadott érték az EU-n belül jön ponton túl?
#45 Noukoum: A Fordnál már nem kapni nem SUV kisautót, a Stellantis még tolja szerencsére, de sajnos igen, az EURO 7-tel kivégzésre kerülnek. -
Dare2Live
nagyúr
CO2 = gyakorlatilag fogyasztás. Ha tetszik csökkenő fogyasztást ír elő az EU. Ezért lett 2-2.5literes helyett 1.0-1.4es turbo. Masszívan kevesebbet fogyaszt egy 2.0as régi szívóbenzín mint egy 1.0as turbo.
Sött. Elöbb hozta vki plnek fordot. A jelenlegi 155les 1.0 turbo nem csak jóval kevesebbet eszik még sokkal jobban is gyorsul. Nem mert hude sokkal több le hanem mert sokkal több nyomaték. Sött még egy 2.5es szívónál is jobban megy.
Cserébe igen turbo meg DI. Itt életartalmra én a fő ott látom, hogy nincs előírva 100.000kmenként a szelepek, egr... tisztítása. Amikor nem tud rendesen záródni egy szelep a koksztól akkor ott nincs sok hátra. Amikor leválik egy kokszdarab és beesik a hengerbe az elöbb utobb végigkarcolja a falat még ha nem is és kijön meg fog akadi, gyűlik aztán egyszer csak felizzik/elég és brutál károkat csinál.
A tömegkompenzáció egy vicc de hát az EU az EUt védi.Ha a CO2 meg a globális felmelegedés a fő mumus akkor spec szerintem olyan sok gond nincs a CO2 semleges benzinnel. Ilyen alapon a CO2 semleges hidrogént is amblokk be lehet tiltani.
És ahogy írtam. Minden ország/blokk a saját iparát próbálja tolni. És nagyon szerencsétlen japánra hivatkozni ahol ez sokkal durvább mint az EUban.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Döglött Róka
veterán
"Persze, hogy nincs előírva, 100000-nél pont az általad emlegetett motornál már a dugattyútörés is meg szokott lenni tudtommal" - forrást vagy kamu
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
dabadab
titán
#69 Hihető vagy sem, érdekességképp mesélt egyszer ezekről a problémákról és a gyakoriságukról, miért hazudott volna?
Az emberek szeretnek kiszínezni dolgokat és ez így sokadkézből már nagyon-nagyon színes lesz. Az, amit előadsz, nyilvánvalóan nem igaz, szóval az, hogy valaki hazudik, az egyértelmű, viszont hogy miért, azt én innen nem fogom tudni megmondani.
DRM is theft
-
Ne csináld már.
Az EU-ban tartani kell a gyártóknak, hogy 10 éven belül nem igényelhet nagyjavítást az autójuk. (A motor szétszedésének szükségességét tekintik nagyjavításnak.) Ez minimum 150 ezer kilométert jelent.Akkor van baj, az előírt ellenőrzéseket és karbantartásokat nem kapja meg a jármű.
Amúgy az autószerelők többsége nagy bajban van a mai autókkal. A tíz éves járművek esetében a gyártók tudásbázisa és szoftvereinek hiányában alig tudnak javítani. Rosszabb esetben láncban cserélik az alkatrészeket.
Az, hogy a te autószerelőd mit és miért mond, az mi nem tudhatjuk. Én lecserélném. Nem tűnik megbízhatónak, az elmondásod alapján.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Tasunkó
senior tag
Sztem is tárazz be egy másik autószerelőt. Szeretnek vetíteni(autószerelőbetegség). Még addig jó, amíg valami más autóról, de ha a tiéd lesz a fantáziálás tárgya és a tényállás ferdítésének célpontja, akkor kezdődnek a bajok. A gyártásnál van egy sokkal súlyosabb hibaokozási művelet, a javítás.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
8th
addikt
Ugyanezt mondták amikor a kilencvenes években a vw konszern piacra dobta a 3hengeres pdtdi motorját. Nem az 1.4-est, az 1.2-est. Szét fog esni, nem bírja majd a nyomatékot, a rezonanciát, túl nyers technológia a pd három hengerhez stb. Ennek már 20+ éve. Mivel g*cijól fogyasztanak azóta beléjük került a világ összes kilométere kétszer de köszönik szépen mai napig elvannak. Sőt, 100ló fölé pöckölve sincs az év világon semmi bajuk. Meg lehet azt csinálni jól is.
[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
Nem igazan erdekel mit dijazol es mit nem. Kizarolag anekdotikus ervelessel probalkozol, ami atcsuszik hazudozasba. Statisztikad nincsen, csak egy random kitalalt autoszerelo.
Szal nem, nem fogok tartozkodni, az biztos hogy nem ertesz a lovakhoz
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Döglött Róka
veterán
Szép próbálkozás gaslightingra de jó nagy hülyeség lett megint belőle...
Sehol nem állítottam hogy 1 literes autóval járnék, ahogy azt sem hogy kívánok ilyennel járni. Pusztán felmerült a kérdés, hogy a képzeletbeli autószerelőd esetleg rendelkezik az anekdotikus érveken kívül mással.
Nem rendelkezik. Innentől kezdve az állításod értékelhetetlen.
PS: Mire eljutsz oda, hogy lecseréld az 1.6-ot 2.4-re, nem lesz nagyobb.
@vicze1 : Szerintem ez masszív kognitív disszonancia. Az autók átlagéletkora 15 év. Még mindig rengeten valami szakadt szívó benzinnel járnak, "mert azt olcsó karbantartani" (gyakorlatilag nincs pénz új autókat rotálni)
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Hát, persze.
A német ADAC minden évben kiad egy statisztikát a műszakivizsgán bukott és az úton meghibásodott járművekről Illetve a hibákról.
Németországban a tulajdonos viheti a járművét vizsgára. Ha bukik, akkor 15-20 euró ráfizetéssel mehet a második körre. Ekkor már csak a hiba javítást ellenőrzik. Megéri, mert a vizsgára felkészítést címén nem kell extra dolgokat fizetni.
A statisztika.A lényeg, ha valaki nem akar belemerülni.
Kerekítve 9,6 millió vizsga került összesítésre.
Tavaly került először elektromos jármű a statisztikába. A Renault Zoe Az első vizsgán 5,3%, a másodikon - harmadikon 10.6% bukást produkált. A vezetők alig használják a féket, a visszatáplálás miatt. Megeszi rozsda a féket.A legjobb statisztikát a német autók produkálták, de sikerrel csúszott a Suzuki Vitara egy dobogós helyre.
Bennünket inkább a legrosszabbul szerepelt gyártók listája érdekel
A kategória a koronázatlan királya a Dacia. Az első TÜV alkalmával minden tizedik, a tíz év körüli példányok esetében minden harmadik bukik egyet.Összességében minden ötödik jármű bukik a vizsgán. Ez növekedést jelent az előző évhez képest.
Véglegesen 15 ezer autót vont ki a forgalomból a vizsga. Ezeket már nem lehet forgalomképes állapotba hozni.A fogalomban lévő autók átlagéletkora 10,1 volt tavaly. 2011-ben még csak 8,3 év volt.
Ezek tények. A gyorsan széteső autók vízióját nem támasztják alá.
Az ADAC segély hívásainak majdnem felét az akkumulátor állapota okozta. Itt lehet a típusonként segélyhívás statisztikákban nézelődni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Döglött Róka
veterán
Azt nem hiszem el amit te mondasz a kepzelt autoszerelodrol. Nagy kulonbseg.
Azert fogsz hasznalt szivo benzinest venni, mert nincs penzed ujra. Ha lenne, leszarnad a hogy 250k-t vagy 500at bir a blokk.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Sirus86
tag
Teljesen egyetet ertek. Az a szomoru a dologban, hogy a termeszet vedelme cimszoval gyartunk sok szemetet. Nem tudom melyik a jobb, hogy evekig-evtizedekig nyustolunk egy oreg autot, vagy garancia utan kb. kuka egy auto. Csak a pelda kedvert tegnap felhivtam egy Sved cegvezeto ismerosom, es mondta, hogy kb az Audi visszavasraolta az E-tronjat, mert nem tudjak megallapitani a hiba forrasat (lerohadt vele Norvegiaban, az auto par honapos volt) Kapott helyette egy hagyomanyos egesu autot. Es mi lesz ezzel a draga autoval? Kb kuka, leirja majd az Audi. Masik erdekesseg: Pl az india kolleganom ferje (elegge benne van az elektromos autok fejleszteseben, egy nagy autos cegnel, ennyit irhatok) mondta egy vacsora alkalmaval, hogy azert vett Teslat, hogy le tudja a masik gyartoval koppintani a szorakoztato elektronikai rendszeret. Idokozben osszertorte a Modell 3-jat (jobbkez problema) es totalkaros lett az auto,mert serult az akkupakk. Ez is mekkora kornyezetkarositas? Az akkut ilyenkor ujra tudjak majd hasznositani? Ezert nem gondolom, hogy a nagy akkupakk, nagy suly es tultolt elektronika a jovo. En ugy hiszem, ketto kozott kellene maradni: Kis akku, alternativ energiaforras es az elektronika es komplexitas csokkentese lesz a jovo egy standard bevezetese utan. Addig meg oldjuk meg a szemet tarolasat es kb. mi leszunk az alpha teszterek.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Döglött Róka
veterán
Szóval könnyelmű költekezés egy új autót venni, és 4-5 évente cserélni. Ma is tanultam valamit.
@dabadab#109: Pontosan, hosszú távon folyamatosan cserélődnek a jó megbízható autók generációi. Régen a hibrid is szar volt, most már az is jó
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
"... csak hogy ha korábban még simán az volt a megszokott évtizedekig, hogy 3-8x-osan is túl tudták azt teljesíteni a fődarabok különösebb probléma nélkül, most meg nem, akkor mondjuk ki, hogy ezek a mostani modellek a korábbiak harmadát-negyedét érik."
Ezt már korábban elmondtad, legfeljebb más szavakkal. Az alátámasztására nem tudtál semmit sem felmutatni.
A régen minden jobb volt vonalába illő megállapítás. Bár ez csak a legkisebb baj.A nagyobbik az, hogy semmivel sem tudod alátámasztani az állításaidat.
Bedobod, hogy voltak problémák egyes szériákkal főleg a technológia bevezetése kezdetén. Persze voltak, de ne volt igaz és nem igaz a teljes szériákra, Ki venne olyan autó, amiről tudni lehet, hogy néhány év után már hulladék.Azt az apróságot se felejtsük el, hogy korábban jóval rövidebb ideig vállalt be a gyártó garanciát. Most 5-7 évnél tartunk vagy 150 - 200 ezer kilométer gyártó függően.. Korábban 3 év, még korábban még kevesebb. Ma 10 évet kell kibírna motorbontás nélkül az autóknak, átlagos használat mellett.
Néhány gyártó el is hagyta az EU területét mert nem tudták tartani a követelményt."...hanem az az ijesztő, hogy van amikor már rögtön pár ezer km után, mintha annyira ki lenne mérve az egész mostmár."
Befigyel a tervezett elavulás feltételezése. Sajnos nem tudunk így tervezni. Lehet, egyszer majd minden alkatrésznek tudunk korrekt élettartamot tervezni, de ettől még messze vagyunk. Amúgy jó lenne, mert a vásárló tudná, meddig lesz jó az eszköze. A teljesítés után minden egyszerre menne tönkre. Tervezhető lenne a csere az eszköz cseréje. Nem ütne be a baj egy nagy összegű javítás után néhány hónappal."... értem én, hogy mit akarunk a garanciaidő után, hiszen arra tervez a gyártó, azért vállal felelősséget, ....
Ez sem így van. A garancia után, még él a szavatosság. Ekkor a vásárlónak kell bizonyítania a gyártó hibáját. Nyilván egy személynek ez nehéz feladat, de széria hiba esetén átterhelhető a gyártóra a javítás költsége, közös fellépéssel.
"...ezek a mostani modellek a korábbiak harmadát-negyedét érik. És természetesen akkor ezt az áruknak is tükrözniük kellene."
Ha nem vagy elégedett az ár/érték aránnyal nem vásárold ezeket az autókat. Ha másként nem boldogulsz, jó pénzért segítek "megbízható" 20+ éves autó vásárolni neked.
Néhány éve volt egy riport, az állítólag 1 millió kilométert javítás nélkül futott Mercedes gazdájával. Szerintem valami ilyen autó lenne jó neked. Biztosan van még benne néhány százezer. Ha nincs benne, akkor tévedtem.
Én inkább maradok a valóság talaján.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Nem is én állítom ezeket, hanem KB. MINDENKI EGYHANGÚAN AKI ÉRT HOZZÁ."
Érvelési hiba. Mások hitelével támasztod alá mondandódat.
"viszont szarból nem olyan túl egyszerű várat építeni, már pedig manapság gyakran abból kénytelenek vagy az EU-s szabályozások miatt, vagy a saját káros költségcsökkentő irányelveiknek meghasonulva."
De ez nem szarból vár építés problémája.
A gyártás technológiák folyamatosan fejlődnek.Néhány éve volt szerencsém a BMW múzeum melletti üzemében látogatást tenni. Az motortér és az utastér között levő fémlemezt Egyetlen lépésben préselik egy lemeztáblából. Ezt 20 éve csak több lépésben tudták megcsinálni. Az eredmény vékonyabb anyagból erősebb alkatrészt készítenek. könnyebb és biztonságosabb autó az eredmény
A karosszériát hibridfém elemekkel erősítik."...van egy 22 éves Honda Civicem..."
Azt remélem tudod, hogy a Japán autógyárak kezdték el az alapanyag és gyártás technológia optimalizálását.
Pontosan azt, ami miatt ekézed a mai autókat. Az alumínium alkatrészre kopó felületére néhány mikron vastag keményfém kopófelületet raktak, acélpersely helyett. Mégis megért már 22 évet az autód.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
Mit támasszak alá olyan állításokon, amikben minden valamirevaló szakmai forrás egyetért és hangoztat minden lehetséges úton?
Amit tényleg szakmai források állítanak, azt nyilván alá tudják támasztani adatokkal (mert ugye ha nincsenek adatok, akkor ők maguk sem tudhatják).
A random autószerelő megmondása az - már csak a fentiek miatt is - NEM komoly szakmai forrás. (BTW olyan tizenöt éve egy csomó TV-szerelő állította, hogy ezek a koreai LCD TV-k max három-négy évet bírnak, aztán annyi. Lehet tippelni, hogy ez tényleg így történt-e.)
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Kingston 32GB DDR4 2666MHz HyperX FURY
- Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ACH6 AMD Ryzen 5 5600H 512 GB SSD 8 GB RAM
- Árzuhanás - Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzőkkel - Utolsó Darabok
- Komplett PC monitorral egér+billentyűzettel hangfallal I3-8100 3,6Ghz 4GB DDR4 120GB SSD
- Lenovo Legion 5 15ACH6 Stingray